Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, jag trodde nån tyckte att Hedinn var misstänkt. Måste nog läsa om.
Här:
Lex Lindgren, det låter allvarligt! :eek::nailbiting::D

Jaha, en icebreaker helt enkelt! Smart!

Hm, enligt de obligatoriska frågorna så verkar i princip alla tänka samma; att hästen Legolas döpts efter alven Legolas. Hästen Legolas öppnar upp ögonen för travsporten hos allmänheten. Men så finns det en person som kommer med en idé som ingen annan nämnt. Det är @Hedinn som säger något om den lätta aluminiumskon som ger hästarna mindre tyngd och får dem snabbare. Och några som verkligen kan det här med smiderier är ju våra vänner dvärgarna!
På tonen så låter det ju som om heartstring tror att hedinn är ond...

Ja, så är det. Genom att rösta och teoria kan man ändå påverka andra användare.

Det är ju visserligen sant.
Det jag inte riktigt får ihop är att trollet sitter i lyan vilket då borde teoretiskt betyda att de flesta kanske till och med alla som röstat på den troligen är goda och i nästa lynch blir det då världens övertag för de onda rent röstmässigt...äh jag fattar inte riktigt hur det där ska funka.

Men, var inte hästen Legolas stroslagen? Då borde de väl uppskatta det? Eller?
Jag vet inte om trav verkligen är så glamoröst? :D Jag kommer mest ihåg alla de där travdagarna när man hade svårt att se skillnad på hästen, kusken, vagnen och selen och det vettigaste var att börja spola av innan man selade av... :D

Balrog- Kan med tanken kraft påverka spelare så att den 3 (lyckade) gånger ändrar offer för förmågan, meddelar vilken spelar som ska utsättas och vilket det nya målet ska bli. Balrogen vet inte vilken förmåga han påverkar väljer bara mål och nytt offer. Om Gandalf är med och lynchar balrogen kommer balrogen slingra sin svans runt Gandalfs ben och dra med honom i Döden. Om balrogen är med och lynchar Gandalf kommer han att sända ut eldblixtrar som slår ut balrogen och denne följer med ner i djupet. Dag DL på Balrog, denne ska välja vid dag DL men förmågan som ändras kan ha vilken DL som helst.

Ex balrogen väljer att mindtwista Lobelia med nytt offer Paddington kan bli
Lobelia siar Paddington (och inte tänkta målet Cirkus)
Ulvarna (väljer man en ulv så ändrar mankäket för alla) äter Paddington (och inte tänkta offret Cirkus)
Lobelia gissar på Paddington (och inte tänkta offret Cirkus)

Mindtwisten ändrar inte förmågan utan endast offret.
Mindtwister ny roll
.
Ska försöka reda ut mina egna tankar. Om Balrogen mindteistar en ulv kommer den personen Balrogen valt lynchas istället för ulvarnas val. Så ulvarna kommer såklart veta att någon av dem drabbats, inte de goda.

Om det drabbat en gissning, ex Sam gissar att Frodo är person X. Kommer svaret vara ja/nej och Sam tror att svaret gäller person X fast det egentligen gäller person Y.

Samma med sior, person X siar person Y men blir mindtwistad att sia person Z. Får veta att person Z är ond/god mef tror att det gäller person Y?

Det går alltså inte att veta om den information som cirkulerar är korrekt? Finns det andra senarion?

Jag är här en snabbis men har väldigt lite tid idag. Får strax besök och ska stoppa i mig middag innan dess.

Blacksmithfarm startar leken lite som hon brukar tycker jag. Går igenom allas svar på obligatoriska frågan och ser om hon hittar något. Är väl ganska typiskt henne oavsett om hon är god eller ond. Men ett bra initiativ tycker jag. Säger dock inget om hennes roll än så länge.

heartstring reagerar på att Hedinn nämner något om aluminiumskor som gör hästarna snabbare, heartstring nämner då att det är något som dvärgarna är bra på. Några har reagerat på detta, eftersom dvärgarna är goda=bybor.

zassoo tycker att Legolas lika gärna kunnat heta Sauron. Sauron var väl en elak person, är det ett sätt att försöka vinka till lyan?

Ja, jag hittar inte direkt något matnyttigt nu känner jag. Men jag behöver rösta nu :crazy::arghh:

bollen__ röstar på heartstring då jag tycker att det är konstigt att hon drar upp detta om dvärgarna efter Hedinns svar på obligatoriska frågan. Dvärgarna är ju goda, bybor, och det vore ju dumt att outa en bybo?! Så vad är det egentligen hon menar med att skriva detta? Det känns lite skumt i mina ögon, speciellt nu när jag inte direkt hittar så mycket annat att gå på. O_o

zassoo tycker att Legolas lika gärna kunnat heta Sauron. Sauron var väl en elak person, är det ett sätt att försöka vinka till lyan?

Ja, jag hittar inte direkt något matnyttigt nu känner jag. Men jag behöver rösta nu :crazy::arghh:

bollen__ röstar på heartstring då jag tycker att det är konstigt att hon drar upp detta om dvärgarna efter Hedinns svar på obligatoriska frågan. Dvärgarna är ju goda, bybor, och det vore ju dumt att outa en bybo?! Så vad är det egentligen hon menar med att skriva detta? Det känns lite skumt i mina ögon, speciellt nu när jag inte direkt hittar så mycket annat att gå på. O_o

Det om zassoo: intressant! Nu har jag googlat, och jag tänkte att zassoo bara drog till med ett namn (alltså som typ "Mulle"). Men Sauron är alltså en ond person i det där gänget.

Angående din röst på heart: ingen har ju outat nån bybo! Det finns väl inte ens någon som kan veta att någon är bybo än? Dessutom är det ju inte direkt som att outa en siare. Men framför allt: det har inte hänt.

Men hallå, det är väl ingen som har outat? Bara en vild teori för att få igång leken såg jag det som.

Määäh, ingen som outat direkt så, jag tänker mer att om Hedinn är bybo så lär hon inte ha skrivit nånting som kan peka åt det hållet redan. Men visst är det en förstadagsstarteori så god som någon?

Det om zassoo: intressant! Nu har jag googlat, och jag tänkte att zassoo bara drog till med ett namn (alltså som typ "Mulle"). Men Sauron är alltså en ond person i det där gänget.

Angående din röst på heart: ingen har ju outat nån bybo! Det finns väl inte ens någon som kan veta att någon är bybo än? Dessutom är det ju inte direkt som att outa en siare. Men framför allt: det har inte hänt.

Ha ha, det märks att du inte läst (eller sett filmerna) i Sagan om ringen trilogin ;)

Määäh, ingen som outat direkt så, jag tänker mer att om Hedinn är bybo så lär hon inte ha skrivit nånting som kan peka åt det hållet redan. Men visst är det en förstadagsstarteori så god som någon?

Men vad i består då "outningen", alltså att heart skulle viljat outa en bybo?

Och det får mig snarare att tänka att Hedinn kanske skrev så för att hon INTE är dvärg men vill få någon att tro det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka