Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en undran ang Balrogen ( mindtwistern )ser inte i beskrivningen om den Ingår i lyan eller är utanför lyan ? Och om den är utanför lyan känner den då till villka som sitter i lyan?
@Lobelia ?

Mhm, du säger det ja... ;):cautious:
Och så kollar man på din avatar-bild och så ser man att näsborrarna är sådär sneda. På olika höjd. Som om du sitter där, sådär katigt med ena ögonbrynet höjt (och din strama, ungdomliga hy gör att hela näsborren lyfts samtidigt.) Mhm.
Mhm, och du ligger där under ett parasoll och flörtar...
En snögubbe på en sandstrand... O_o;)

När någon vill sia /fråga/gissa eller vad det kan vara så sker det helt informellt i lek-konversationerna.

Det finns en del spioninfo, där kommer det att finnas en information som säger att

Balrogen mindtwistar Lobelia med Paddington.
Gimli siar Lobelia

Gimli får resultatet Pippin (och här är Paddington Pippin och Lobelia har en annan roll) av lekledarna, enda spåret av mindtwisten är just spioninformationen. Och Balrogen får inte reda på vilken information han verkligen ändrar på om han inte kan gissa det utifrån vad som händer i leken.

Vet inte om jag fattar. Mindtwistern väljer alltså två person, så i exemplet ovan är du Gimli? Men siaren brukar ju få svaret t.ex. "Mammas är ulv", så den märker ju att en annan person har siats?

Det är endast om Trollet dör i lynchen som folk påverkas, effekten kan alltså ske endast en gång. lyncha trollet av 2/3 delar så uteblir effekten.
Folk röstar som vanligt, reglerna säger att man kan bli kickad från leken om man inte gör det, i nästa lynch men rösterna räknas inte.

Men alla vet ju då att rösterna inte räknas?

Okej, nu ska jag försöka sätta mig in i leken. Känner mig fruktansvärt förvirrad då en hel del saker verkar ha ändrats sen jag spelade som mest. De här frågorna till exempel, nu har ju @heartstring redan frågat så jag slapp :p Dessutom verkar det vara OK med väldigt mycket OT-snack/icke-teoriande vilket är både positivt och negativt.

Men jag antar att jag får svara på de där frågorna.

1. Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
Hmm. Legolas var en travhäst, det är det enda jag vet. Jo den var väl mörkbrun också utan tecken, tror jag. Inte mycket till identifikation för en svensk varmblodig travare dock :p Vissa verkar anspela på att alven Legolas gav namn åt travhästen Legolas, men vad namnet har spelat för roll för hästens resultat vete fåglarna. En vild gissning är att hästen skulle sprungit lika fort även om den hetat Sauron.

2 Har Alver spetsiga öron?
Svårt att säga, de flesta verkar ju ha långt hår av någon anledning. Kanske är trendigt.

Okej, nu ska jag försöka sätta mig in i leken. Känner mig fruktansvärt förvirrad då en hel del saker verkar ha ändrats sen jag spelade som mest. De här frågorna till exempel, nu har ju @heartstring redan frågat så jag slapp :p Dessutom verkar det vara OK med väldigt mycket OT-snack/icke-teoriande vilket är både positivt och negativt.

Det brukar vara mer "som vanligt". Lobelias lekar har ovanligt mycket specialgrejer.

Frågorna fattar jag inte syftet med, det är ju inte som att man kommer rösta på någon efter vad den vet om Legolas liksom. Vet att många tycker det är bra för att "få igång" leken men jag tycker bara det blir massa text/inlägg till ingen nytta.

Det brukar vara mer "som vanligt". Lobelias lekar har ovanligt mycket specialgrejer.

Frågorna fattar jag inte syftet med, det är ju inte som att man kommer rösta på någon efter vad den vet om Legolas liksom. Vet att många tycker det är bra för att "få igång" leken men jag tycker bara det blir massa text/inlägg till ingen nytta.

Ok, jag kastar mig alltså huvudstupa före in i lekandet igen efter uppehållet :laugh: Får sätta mig ner och lusläsa rollista, regler mm.

Jag har inte heller riktigt förstått det här med frågorna än, fast å andra sidan kanske det blir åtminstone lite lättare om någon behöver lägga en tidig första röst.

Men jag antar att jag får svara på de där frågorna.

1. Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
Hmm. Legolas var en travhäst, det är det enda jag vet. Jo den var väl mörkbrun också utan tecken, tror jag. Inte mycket till identifikation för en svensk varmblodig travare dock :p Vissa verkar anspela på att alven Legolas gav namn åt travhästen Legolas, men vad namnet har spelat för roll för hästens resultat vete fåglarna. En vild gissning är att hästen skulle sprungit lika fort även om den hetat Sauron.

Svårt att säga, de flesta verkar ju ha långt hår av någon anledning. Kanske är trendigt.
Kan det vara så att du önskar att han hetat Sauron, eftersom Sauron var/är ond och du också är det? :p

(OT, såg att Christpher Lee (sauroman) gått bort :( )

.1. Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
Det här låter lite som en kuggfråga i mina öron. Det finns/fanns? en travhäst som heter/hette? Legolas (före min tid tror jag) och den antar jag betydde mycket för svensk travsport eftersom det har skrivits en bok om honom som jag ärvt av min farfar och som står i min bokhylla och väntar på att jag ska få tid att öppna den någon gång. Men sedan började jag leka ulvlekar så jag vet inte hur det blir med den där boken nu... ;)
Men alven Legolas har väl inte betytt så mycket för travsporten vad jag kan se, som en del har varit inne på lär ju hästen ha haft samma liv, sprungit lika fort och blivit lika poppis även om den haft ett annat namn.

Självklart!

Kan det vara så att du önskar att han hetat Sauron, eftersom Sauron var/är ond och du också är det? :p

Haha, det var en ovanligt billig teori :p Men nej, Legolas är väl ett fint namn på en travhäst. Jag får dock bara associationer till en långhårig, blond Orlando Bloom (av förklarliga skäl) och det är inte något jag vill tänka på :arghh:

Det känns inte som att vi riktigt kommer igång, känner jag. Lite som @zassoo och @Niyama så verkar frågorna ge ganska mkt "omkring-snack", men ingen verkar komma med riktigt teoriande? Jag försökte få igång nått med dvärgarna där, men det kändes inte som att någon nappade. Men det kanske är såhär "segdraget" i lekarna numera? Det kändes som det var lite mer pang på rödbetan förr, men det kanske bara är jag..
Nåväl, jag ska iväg en sväng nu men hoppas att det hänt lite mer när jag kommer tillbkas.

.1. Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
Det här låter lite som en kuggfråga i mina öron. Det finns/fanns? en travhäst som heter/hette? Legolas (före min tid tror jag) och den antar jag betydde mycket för svensk travsport eftersom det har skrivits en bok om honom som jag ärvt av min farfar och som står i min bokhylla och väntar på att jag ska få tid att öppna den någon gång. Men sedan började jag leka ulvlekar så jag vet inte hur det blir med den där boken nu... ;)
Men alven Legolas har väl inte betytt så mycket för travsporten vad jag kan se, som en del har varit inne på lär ju hästen ha haft samma liv, sprungit lika fort och blivit lika poppis även om den haft ett annat namn.

Självklart!
Aha!
Nu märker jag ord, men det är väl bara zasso som nämnt att hästen kunnat heta något annat (Sauron:cautious:)....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka