Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tolkade det mer som att dra igång diskussion, inte att hon misstänkte mig för det? Just eftersom dvärgarna är goda... Jag kan verkligen inte få det till att hon försökte rikta misstankar mot mig.
Det kanske är så, jag reagerade åtminstone och ville nämna det. :D

Man röstar väl på den man misstänker mest, oavsett om den är en första, andra eller tredjeröst? (Om det inte är i slutet av röstningen och den man misstänker mest kanske inte har nån röst och man har en misstänkt som har fått flera.)

Jag förstår vad hon menar, framförallt i dl1 kan jag uppleva att det kan kännas mindre bra att lägga en andra eller tredjröst på någon när det faktiskt inte finns så mycket att gå på

I och för sig, men känns det inte väldigt "grovt" för det? Det känns som om det är en sån sak som alla reagerar på, men å andra sidan så kanske det är ett smart drag i och med att jag tyckte att det var lite väl uppenbart för att kunna vara så. Så du kan mycket väl ha rätt! :D

Eh, var det inte du som skrev jättetydligt när du var ond utanför lyan? :p

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo.

heartstring 2
cirkus 1
zassoo 2

Funderar på om vi ser en lex @fio här? ;)

Emma röstar på zassoo och snabbt följer visa som är ny efter.

Kan det vara så att de sitter i lyan ihop?

Edit - ändrade taggen, skrev fel namn först.

Jag skulle också behöva rösta.

Och det som jag hakat upp mig på är detta med aluminiumskor som Hedinn skrev och som heart reagerade på, en som tog upp det var bsf som tyckte det lät på tonen som att heart trodde att Hedinn var ond. Jag vet inte hur heart tolkade det hela, men bsf kastade iväg misstankar ganska direkt.

Så utifrån detta blir det en tunn rackare till röst

cirkus röstar på blacksmithfarm

ups, efter att jag läst resten av sidorna (sen jag började på inlägget) så ser jag att bsf röstar på mig O_o

Jag skulle också behöva rösta.

Och det som jag hakat upp mig på är detta med aluminiumskor som Hedinn skrev och som heart reagerade på, en som tog upp det var bsf som tyckte det lät på tonen som att heart trodde att Hedinn var ond. Jag vet inte hur heart tolkade det hela, men bsf kastade iväg misstankar ganska direkt.

Så utifrån detta blir det en tunn rackare till röst

cirkus röstar på blacksmithfarm

ups, efter att jag läst resten av sidorna (sen jag började på inlägget) så ser jag att bsf röstar på mig O_o

Säg som det är, du tar det säkra före det osäkra efter förra leken? :D

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm

heartstring 2
cirkus 1
zassoo 2
BSF 1

Men om de sitter i lyan behöver de väl inte följa varann?

Klart de inte behöver. Men det har ju hänt flera gånger att en lyanedlem lägger en röst och den nya, orutinerade ulven snabbt följer efter och ser möjligheten att lyncha en god.

Jag har ingen aning, men jag måste ju komma med några teorier

För övrigt så reagerar jag på cirkus och hennes sätt att dra igång teorier runt Hedinn och Heartstring.

Sedan släpper hon det bara och röstar på BSF med en teori som hon själv beskriver som En tunn rackare

När jag svarade så stod det Novali01 - dessa fälttävlans människor O_o

Jo, det var väl är hon följde en ulvkompis i borgmästarnomineringen?

Precis, råkade tagga fel fälttävlansmänniska :o

Och du kommer ihåg rätt. Sedan har det hänt igen senare om än inte lika uppenbart och med andra spelare

För övrigt så reagerar jag på cirkus och hennes sätt att dra igång teorier runt Hedinn och Heartstring.

Sedan släpper hon det bara och röstar på BSF med en teori som hon själv beskriver som En tunn rackare

Hurrududu,
jag har bara besvarat Niyamas frågor hur jag menade med att outa. Jag var lite fundersam själv på lite olika scenarior och insåg att det nog mest var höna av en fjäder. Men initialt var det faktiskt bsf's uttalande som fick mig att reagera och därför lägger jag rösten där

Diskussionen om Heartstring och Hedinn är intessant, kanske inte så mycket för vad de skrivit utan hur andra tolkar det. Får intrycket att såväl cirkus som Blacksmithfarm kan ha använt detta för att sprida misstankar.

Zassoo lägger en andraröst på Heartstring. Jag tycker inte Heartstring gjort något direkt misstänkt och en andraröst skaver. Men samtidigt vet jag inte om det är så anmärkningsvärt första dagen, med stort antal deltagare och många som inte varit speciellt aktiva.

Vira lägger en andraröst på zassoo, bl.a. med hänvisning till att zassoo la en andraröst på Heartstring. Känns lite inkonsekvent att då göra sig "skyldig" till att själv lägga en andraröst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka