Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte i sig. men om man är ny så litar man väl mest på de som varit med ett tag? Eller?

I och för sig, samtidigt förutsätter det att spelare känner till varandras grad av rutin. Vet inte vad jag tror om den teorin i detta läget, däremot tycker jag vivas motivering är svag och inkonsekvent, i och med att hon själv lägger just en snabb andraröst.

ok en sammanfattning av mig så här långt ( kanske inte hunnit fått med de senaste inläggen)

1. EmmaN har hittat leken och besvarat de obligatoriska frågorna behöver se mera av henne för att tycka något

2.quarter4ever - det är jag :D

3. cirkus verkar tycka att LLarna är stränga och tycker det är mycket att hålla reda på, saknar ängeln. Är fundersam kring den initiala ringbäraren och hur den kan nyttja ringen. Förklarar lex Lindgren för heartstring, tycker hedinns kommentar om dvärgar är skum. Reflekterar precis som jag över hur svårt det är att få ut trollet, iom att den sitter i lyan samt även att det ger de onda en väldig fördel i lynchen efter trollet åkt (om det är med mindre än 2/3 del av rösterna) om de goda inte lyckas samla ihop rösterna

4. Mirtai har bara hittat leken, och inte besvarat de obligatoriska frågorna

5. Snurrfian har mest skrivit ot, har besvarat obligatoriska frågorna, verkade förgrymmad på mig då jag skulle ”snott” hennes tänkta utlägning om Legolas:confused:- rädd för att besvara frågan om alver har spetsiga öron med tanke på hur det utföll sig i förra leken med staffan&kristina Kommenterar lite kring om det är ärofyllt eller inte att ha fått en travhäst uppkallad efter sig ur Alven Legolas perspektiv Ifrågasätter om trav verkligen är så glamoröst?

6. Blacksmithfarm har tagit den rosa ledatröjan i leken så här långt :p
Sprutar ur sig inlägg och hugger på det mesta. Konstaterar , precis som jag, att det nog kommer hända mycket i kulisserna som gör att det som ”syns” i tråden kanske inte är självklart något man kan lita på. Funderar över fördelningen onda/goda, kommenterar att LL täppt till chansen att kunna lägga flera röster :angel:
ifrågasätter Zassoos fundering kring att hästen Legolas lika gärna kunnat heta Sauron, och undrar om densamme är rädd för att käka Legolas. Tycker att det är de onda som ska jagas och funderas kring, inte dvärgar(bybo (r) ) Konstaterar att Gandalf och Balrogen är som ett kärlekspar ( om än modifierat) som kan dra med varandra .
Går igenom alla med utgångspunkt från de obligatoriska frågorna, och verkar glad att leda inläggsstatistiken :cool:, funderar kring om Hedinns kommentar om dvärgar fått heartstring att anse hedinn ond. Tycker inte att hedinn borde vara bybo? Tycker att hennes kommentarer på alla är att dra igång teoriandet och inte att hugga på allt

7. Klara har hittat leken, observerade att jag tänkt fel ang utslagsröst ( jag hade tolkat det som extraröst) har svarat på de obligatoriska frågorna . behöver se mer av Klara

8. Gabby_Ossi hittat leken, funderat kring en massa olika scenarion utifrån rolllistan, har besvarat de obligatoriska frågorna

9. LenaH ha hittat leken och besvarat de obligatoriska frågorna, Annars mest haft moderatoruppdrag att ändra i beskrivningar, Rädd att banna eller radera tråden.

10. bollen__ hittat leken och undrar lite om Boromir Röstar först av alla i dag på heartstring

11. Niyama ifrågasätter och kollar så allt bliver kallat vid dess rätta namn ( spioninfo och inte siarinfo) hakar upp sig lite på Legolas om det är en fiktiv person . Verkar inte kunna sagan om ringens figurer. Funderar kring bristen på beskydd i leken . är med mig i mina nattfundringar kring trollet samt om olika sätt att stoppa lynch. Verkar tillhöra ”old school” och tycker att obligatoriska frågor är icke.konstruktiva för leken. Verkar ha lite svårt att hålla isär leken deltagare
observerar att hon är ny ledare i rosa tröja i inläggsstatistiken precis innan jag postar detta.:cool:

12. Viva nykomlingen i gänget – kul med nya :) - välkommen!
Verkar kämpa med rollbeskrivningarna Funderark ring balrogen och att de onda kan ha lättare att förstå att de blivit utsatta för den. Bra funderingar för att vara ny

13. Hedinn har hittat leken och besvarat obligatoriska frågorna. Hennes svar om aluminiumskor har fått andra att fundera kring om hon försökt hinta om att hon skulle vara bybo, och om detta skulle kunna tyda på att hon istället är ond?

14. Zassoo nygammal spelare- välkommen tillbaka!
Verkar lätt förvirrad över nymodigheterna kring att ot-teoriandet /snacket och tycker det är både positivt och negativt
Har ett annorlunda svar på fråga två om alver har spetsiga öron ” Svårt att säga, de flesta verkar ju ha långt hår av någon anledning. Kanske är trendigt.” Verkar tycka att en långhårig blond Orlando Bloom inte är något positivt? Är det något en ulv skulle tycka? Förklarar senare att det är håret som är gräsligt, men ändå är det trendigt med långt hår – för att dölja spetsiga öron? Finner BSF skum som kör på som en ångvält och sedan backar. Tycker heartstring är skum som uppmanar andra att dra igång leken-men gjorde hon verkligen det- jag tyckte hon skrev att hon faktiskt försökte få igång leken med sin dvärgteori om hedinn, men upplevde att ingen hakade på, så därför vill se vad andra kommer upp med. Tycker att fokus bör ligga på att hitta de onda

15 heartstring den andra återvändaren till uövlekarna- välkommen tillbaka till dig med :)
Snabb att vilja ta på sig packningen och hämta ringen. Också frågande till vad de obligatoriska frågorna ska tjäna till. Verkar uppskatta att anses ung ;) hugger lite på BSF, efter det kommit fram om hennes 10-taliga rätinlägg i senaste leken i en och samma lynch, fortsätter med att kommentera hennes avatar på ett sätt som att även den kan antyda en viss skumhet? Antyder att hon själv är lika blek som figuren Olaf på hennes avatar blek=vit= oskyldig? Väntar på att teoriandet ska komma igång efter hennes eget försök att dra upp att dvärgar (bybo) är duktiga smidare

16 Sedna har hittat leken och besvarat de obligatoriska frågorna.

Jag reagerar lite på Q här i hennes genomgång av alla spelare. Hon är en aning inkonsekvent. På vissa spelare konstaterar hon att personen hittat hit och besvarat frågorna. Och på vissa lägger hon till att hon behöver se mer av personen. Det behöver inte säga ett dugg om Q, mer än att hon är inkonsekvent som sagt. Men det kliar lite och jag funderar över om hon har koll på vissa av dessa spelare ändå...

Jag ska visst umgås med min familj hävdar de... :cautious: Jag känner mig i vanlig ordning väldigt förvirrad inför första dl... Zassoo och heartstring har utmärkt sig lite, men samtidigt så ser jag ju även att det snarare verkar vara som om jag har beskyllt heartstring och det kanske är BSF och Cirkus som är de skyldiga i den härvan.
Men jag ska jag lägga min röst där? Som andra röst på BSF och Cirkus eller som tredje röst på Zasso? Jag känner mig inte tillräckligt säker på deras ondhet för att våga det...
Bollens röst är lite märkligt men å andra sidan så är det första dl... Sen reagerar Niyama på den också och jag blir osäker...
Kort sagt, jag känner mig väldigt velig, det lockar att lägga en röst på @LenaH bara för att...:angel:

Men jag tycker att det är intressant med teorin om Viva och EmmaN men kanske inte tillräckligt för att lägga en andra röst på Viva men min röst hamnar på EmmaN eftersom hon dels verkar väldigt klar på vilka som är åt det godare respektive ondare hållet även om det kanske är av orutin.
Snurrfian röstar på EmmaN

Reagerade på bollens röst och den skaver fortfarande. Motiveringen, att det vore dumt att outa en bybo. Alltså, alla utger sig för att vara bybor? Dessutom hade hon en intressant notering om zass i samma inlägg, men väljer att gå på heart.

Sen röstar zass på heart också.

Jag tyckte nog att heart försökte dra igång leken. Sen vet jag inte om heart försökte dra igång misstankar, hon har ju inte varit inne och svarat nåt mer. Men ju mer jag tänker på det desto konstigare tycker jag detta är. Alltså heart är misstänkt både för att hon "försökte dra igång misstankar" och för att hon tyckte andra skulle dra igång leken med tillägget "orkar man inte teoria själv". Hur skulle egentligen heart agerat för att inte bli misstänkt? Hon försökte ju faktiskt dra igång leken.

Jag har lovat mig själv att inte rösta i sista minuten. Kanske ändrar sen.

Velar mellan zass och bollen, egentligen är zass ett bättre val eftersom hon redan har fått röster. Men jag tycker alltid zass är skum. Så, motiveringen finns i citatet, första stycket. Dvs, bollens skumma motivering till sin röst.

Niyama röstar på bollen

Det är konstigt. Förklaringen är att jag sitter på min mobil och det går väldigt långsamt. Jag hade helt enkelt inte sett Emmas röst. Kanske hade jag röstat annorlunda då, kanske inte. Det är svårt att hitta misstankar första DL. Men jag hade garanterat ändrat min motivering.

Jag reagerar lite på Q här i hennes genomgång av alla spelare. Hon är en aning inkonsekvent. På vissa spelare konstaterar hon att personen hittat hit och besvarat frågorna. Och på vissa lägger hon till att hon behöver se mer av personen. Det behöver inte säga ett dugg om Q, mer än att hon är inkonsekvent som sagt. Men det kliar lite och jag funderar över om hon har koll på vissa av dessa spelare ändå...
egentligen är det samma sak, ett konstaterande att någon hittat leken och att man behöver se mera av den?
Hur kan just det klia?
Det känns ju lite tjatigt att upprepa samma, och någonstans så är det en liten marginell skillnad mellan att ha hitta leken ( typ ett, max två inlägg) och att man vill se mera, då kanske den har skrivit lite mera men det är mera av OT-karaktär? Hurosom jag kunde varit "tjatig" och skrivit bara , "Neutral", "vill se mera" , "hittat hit-men inte mera", men i just detta tycker jag att du betonar hårklyverier....

Det är konstigt. Förklaringen är att jag sitter på min mobil och det går väldigt långsamt. Jag hade helt enkelt inte sett Emmas röst. Kanske hade jag röstat annorlunda då, kanske inte. Det är svårt att hitta misstankar första DL. Men jag hade garanterat ändrat min motivering.

Då är motiveringen mer begriplig.

Blacksmithfarm har verkligen varit igång idag och sprutat ur sig inlägg. Sättet hon vrider på saker säger nog inget om hennes roll. Även om hon "alltid" är ond kan jag ju inte gärna misstänka henne för det. :p

Däremot blir jag lite fundersam gällande hennes röst på cirkus. Jag tror inte att cirkus skulle kommentera saken på det sättet som ond. En ond cirkus är betydligt mer smidig. Tycker jag.

egentligen är det samma sak, ett konstaterande att någon hittat leken och att man behöver se mera av den?
Hur kan just det klia?
Det känns ju lite tjatigt att upprepa samma, och någonstans så är det en liten marginell skillnad mellan att ha hitta leken ( typ ett, max två inlägg) och att man vill se mera, då kanske den har skrivit lite mera men det är mera av OT-karaktär? Hurosom jag kunde varit "tjatig" och skrivit bara , "Neutral", "vill se mera" , "hittat hit-men inte mera", men i just detta tycker jag att du betonar hårklyverier....
Möjligt. Men jag reagerade ändå på att du skrev ut det på vissa spelare och inte på andra. Men som sagt, det behöver inte betyda ett enda dugg. Eller så gör det det.

Är @EmmaN och @Viva nya spelare?
Min första ulvlek på Buke. För en mindre evighet sen lekte jag lite på ett annat forum, men det var Old school utan specialroller. Är tillräckligt gammal för att veta vem Kristina Lugn är så var ett tag sen. Har läst tidigare ulvlekar med stor behållning dock så skulle påstå att jag har viss koll.

Då är motiveringen mer begriplig.
Förhoppningsvis. :)

Jag förstår inte riktigt påståendet om att man inte ska lägga en andraröst, varför inte? Ska alla sprida ut sina röster bara för att inte sticka ut eller hur menar ni? :confused: Bättre då att man röstar på den som känns mest misstänkt.

Klockan sprang ifrån mig!

Zassoo är en av dem som hakar på enkelt mot heartstring, baserat på nåt jag själv inte kan se som misstänkt alls och har svårt att se det som underlag nog för en röst.

Hedinn röstar på Zassoo

Alltså, det här är ju skitsvårt och jag måste ju rösta också. Jag vet inte hur jag ska göra.

Jag får göra något panikartat och rösta å Q, även om det känns lite sådär. :crazy:

Hennes sätt att skriva sin sammanfattning gör att jag funderar på om hon inte har bättre koll på vissa spelare än på andra. Hennes formuleringar om att hon behöver se mer av vissa spelare, men utelämnar det om andra gör att jag får dessa funderingar.

Klara röstar på Quarter4Ever(t)

Vivas motivering är betydligt mer begriplig om hon inte såg EmmaNs röst, så jag släpper det.

Jag undrar över det här Cirkus skrev om Heartstring och Hedinn. Funderingen om Hedinn vill få någon att tro att hon är bybo. Dels känns det som att Hedinn överanalyseras och jag undrar om cirkus är ute efter att sprida misstankar.

Som jag kom på sen - Hedinn kanske ville få någon att TRO att hon är bybo :p

Tiden springer ifrån mig och jag måste rösta.

Sedna röstar på Cirkus

Men hjälp!!! Här kommer jag hem, klockan har rusat och här har ni skrivit som aldrig förr!
En smått panikröst blir det här
Heartstring röstar på zassoo
Förklaring i nästa inlägg!

ok
lite teoriande
Jag tycker de flesta försöker verka goda ( no shit! :angel: )
men jag har reagerat på de som smyger lite, för det brukar ulvar vilja göra , och även de onda utanför lyan:cautious:

de jag reagerat på idag:

EmmaN, för hennes tvärsäkra uttalanden om godhet/ ondhet, men det kan likaväl tyda på orutin , hon är rätt ny, så det kan vara en god som spelar själv ( eller en ond:cautious: )

Snurrfian, tja du är alltid skum, what can I say?

Klara, som reagerar på mina små skillnader, i min översikt, nu är jag kanske färgad av att hon var så duktigt ond senast men jag blir verkligen :confused: på detta @Klara

BSF tja nu kastar jag väl sten i glashus:angel:, men hon har synts och märkts iaf. Men om det talar för ondhet det vet jag inte faktiskt?

Hedinn, just att ligga så låg får igång min ulvradar, inte just kommentaren om aluminiumskor , utan just att inte vara delaktig. Nu kan det bero på IRL, och i så fall så ber jag om ursäkt!

Just nu så är det Hedinn som fångar min uppmärksamhet mest
jag tror faktiskt hon kan ha försökt verka som en god bybo och därför tror jag hon är på andra sidan planhalvan!
quarter4ever röstar på Hedinn

Nu är jag tillbaka och har läst igenom leken, lika svårt som vanligt i DL1 att veta vart man ska lägga rösten dock :banghead:.

Den jag reagerade på i eftermiddags var Blacksmithfarm som högg lite väl snabbt på minsta lilla syftningsfel i obligatoriska frågan (på min i alla fall, och jag tror även på någon annans). Visst, det är lite hennes stil så här i början, men varför ens ta upp att jag t.ex. eventuellt inte riktigt hade koll på om det var en eller flera som nämnt en viss sak, om hon nu inte ens hade någon teori bakom för att backa upp? För att sprida misstankar mot någon hon vet inte sitter i lyan, eftersom hon är där själv?

Har även noterat diskussionerna om Hedinns kommentar om aluminiumskor och de väldigt långsökta kopplingarna till smide - dvärgar - bybor men tror mest det är desperat DL1-letande. Lite intressant är också diskussionen om valet av namnet "Sauron" som alternativ till Legolas. Kan det vara en hint om att man (zazzo? hinner inte kolla upp namnet men hoppas ni vet vem jag menar...) är ond utanför lyan? Tycker inte det är tillräckligt för idag men kommer ha det i bakhuvudet när jag läser hennes inlägg framöver.

Men, enligt ovan

Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka