Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

Snurrfian röstar på EmmaN
21,41Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

heartstring 2
cirkus 2
zassoo 3
BSF 2
viva 1
EmmaN 1
bollen__ 1
Q4E 1
hedinn 1

Som jag skrev i motiveringen var det inte bara andrarösten som gjorde att min röst föll som den gjorde men absolut, en andraröst behöver inte betyda nått. Jag är långt ifrån säker. När man är så osäker känns det väl inte så kul att vara den som bidrar till att någon åker ut om personen är god. Sen är det väl också så att man inte vill bli misstänkt, även om det inte nödvändigtvis är ulvar som röstar på goda när rösterna är så spridda.

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

Snurrfian röstar på EmmaN
21,41Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

heartstring 2
cirkus 2
zassoo 3
BSF 2
viva 1
EmmaN 1
bollen__ 1
Q4E 1
hedinn 1
Tack!

Som jag skrev i motiveringen var det inte bara andrarösten som gjorde att min röst föll som den gjorde men absolut, en andraröst behöver inte betyda nått. Jag är långt ifrån säker. När man är så osäker känns det väl inte så kul att vara den som bidrar till att någon åker ut om personen är god. Sen är det väl också så att man inte vill bli misstänkt, även om det inte nödvändigtvis är ulvar som röstar på goda när rösterna är så spridda.

Exakt!
Tyvärr är det ett alltför vanligt scenario att de goda lyckas rösta ut goda i första DL

Sen är det väl också så att man inte vill bli misstänkt, även om det inte nödvändigtvis är ulvar som röstar på goda när rösterna är så spridda.
Fast som god tänker man väl inte så mycket på att "inte bli misstänkt" när man röstar? Jag tänker iaf inte på det, röstar på den jag misstänker mest. Som ond däremot funderar jag mer på hur rösten kan se ut och hur det är taktiskt att rösta (då har man ju nästan facit), och alibiröstar kanske lite väl mycket eftersom det numera är ganska genomskinligt när jag gör det.

Uppdatering

Snöandet och stormen tilltog, och det blev allt svårare för våra vänner att ta sig fram genom Caradhras. Gandalf förbannade sig själv som valt den här vägen, men fanns det egentligen några alternativ. Det andra alternativet var ändå ännu farligare..

Snön nådde nu ända upp till midjan på våra hober och varje steg kändes som om det var det sista de mäktade med. Från bergväggen började det rulla ned stora snöskred och stenblock som hotade att dra med sig brödraskapet.

Om man lyssnade uppmärksamt kunde man höra en ond röst viska i vinden ”hindra dem, förgör dem

När de trodde att det inte kunde bli värre så uppenbarade sig en stor raggig skepnad framför dem - ett Troll!!!

Helt utslitna och utan krafter kämpade brödraskapet tappert och slutligen var striden över, men inte utan förluster....

Zassoo var Troll!

Haha! Hon var ond denna gång! Eftersom hon satt i lyan och de som röstade på henne inte räknas imorgon, och rösterna är så pass spridda, så undrar jag om nån lyakamrat verkligen alibiröstat på henne? Känns tveksamt.

@zassoo hoppas du är med igen snart!

Iofs, Hedinn skulle mycket väl kunna försöka skaffa sig alibi på det sättet. Emma och Viva däremot lutar lite mot god nu.

Uppdatering

Snöandet och stormen tilltog, och det blev allt svårare för våra vänner att ta sig fram genom Caradhras. Gandalf förbannade sig själv som valt den här vägen, men fanns det egentligen några alternativ. Det andra alternativet var ändå ännu farligare..

Snön nådde nu ända upp till midjan på våra hober och varje steg kändes som om det var det sista de mäktade med. Från bergväggen började det rulla ned stora snöskred och stenblock som hotade att dra med sig brödraskapet.

Om man lyssnade uppmärksamt kunde man höra en ond röst viska i vinden ”hindra dem, förgör dem

När de trodde att det inte kunde bli värre så uppenbarade sig en stor raggig skepnad framför dem - ett Troll!!!

Helt utslitna och utan krafter kämpade brödraskapet tappert och slutligen var striden över, men inte utan förluster....

Zassoo var Troll!
jamen det var ju faktiskt lysande!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka