Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

Snurrfian röstar på EmmaN
21,41Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

målat lite i listan
förgmarkerade även heartstrings röst , dock kom hon inte med en teori varken i ursprungsinlägget eller i tillägg? så vet inte hur man ska se på den?

Påminner om att vi blivit lite hårdare med att röstmotiveringen ska vara i samma inlägg som själva rösten. Så röster utan motivering, även om motiveringen kommer in i separat inlägg efteråt kommer inte att räknas.

Okej, det här gäller för trollet:

Troll -så stark att alla som röstat på honom vid lynch inte orkar lyncha nästa dag, undantaget är om fler än 2/3 deltar då klarar de att övermanna honom utan att bli överansträngda, sitter i lyan

Då vet vi att 3 röster inte kommer räknas imorgon.

Är beredd att hålla med @Niyama om hennes slutsatser angående alla 3 som röstade på trollet.

Hur ser du på heartstrings (visserligen ogiltiga) röst på zassoo?

Missade den, blev lite uppspelt :rofl:

Vet inte, men eftersom zass jagade heart (det jag citerade HÄR) så känns det tveksamt att de två skulle sitta i lyan ihop. Alibi visst men inte kämpa för att ens kollega ska bli lynchad?

jag grunnar också på den.
Inte så mycket för att den var ogiltig, utan mest för att det inte kom en teori i ett senare inlägg som hon skrev att hon skulle göra?

Kanske för att hon insåg att den ändå var ogiltig?

Tänkte mer på hur det ställer Heartstring i förhållande till övriga som röstat på trollet.

Det blev en väldig massa att fundera på och jag tror absolut som Niyama att några av de som röstade och desutom blir utan rösträtt i nästa DL är goda, men jag är tveksam till hennes säkerhet att just Hedinn har alibiröstat. Varför inte nån av de andra? Hedinn lag sista rösten 2 min innan DL skulle hon vilja riskera att bli utan rösträtt nästa dag ,med vilje? det tror inte jag. Det får mig att fundera lite över Niyamas avsikter här.

Tillbaka vid datorn och såg att vi fått ut en ond. :D:up: Men så bra att bli av med en ond direkt. Zassoo röstade ju alltså på Heartstring som i sin tur gjorde en ogiltig röstning. Jag tycker att det ser lite misstänkt ut, det har ju varit väldigt klart i reglerna att motiveringen ska vara i samma inlägg som röstningen. Vad det kan betyda har jag dock inga tankar om i nuläget, är alldeles för trött i huvudet.
Jag ska visst umgås med min familj hävdar de... :cautious: Jag känner mig i vanlig ordning väldigt förvirrad inför första dl... Zassoo och heartstring har utmärkt sig lite, men samtidigt så ser jag ju även att det snarare verkar vara som om jag har beskyllt heartstring och det kanske är BSF och Cirkus som är de skyldiga i den härvan.
Men jag ska jag lägga min röst där? Som andra röst på BSF och Cirkus eller som tredje röst på Zasso? Jag känner mig inte tillräckligt säker på deras ondhet för att våga det...
Bollens röst är lite märkligt men å andra sidan så är det första dl... Sen reagerar Niyama på den också och jag blir osäker...
Kort sagt, jag känner mig väldigt velig, det lockar att lägga en röst på @LenaH bara för att...:angel:

Men jag tycker att det är intressant med teorin om Viva och EmmaN men kanske inte tillräckligt för att lägga en andra röst på Viva men min röst hamnar på EmmaN eftersom hon dels verkar väldigt klar på vilka som är åt det godare respektive ondare hållet även om det kanske är av orutin.
Snurrfian röstar på EmmaN
Jag tycker nog att jag ändå förklarade vad jag menade. Skrev trots allt "god idag" och utifrån vad de skrev om alvöronen. Sedan har jag lärt mig att jag måste vara mer noggrann med vad jag skriver, det handlar ju trots allt om att tolka vad andra skriver och att då skriva God idag istället för neutral var jätteklantigt men jag tänkte inte att det skulle vara så misstänkt när jag skrev det! :o

Det kanske också är något som ändrats, för jag tycker inte att man brukar bli så ifrågasatt för en andraröst.
Aha, då har vi nog inte lekt i samma lek tidigare?
Jag tror att du kan ha varit med första gången jag lekte, tror det var Hunger games. Men är inte säker :) Eftersom jag inte lekt sålänge så vet jag inte hur det varit innan men så har min upplevelse varit iallafall. Idag hade jag ju dessutom en bra gissning :D

Haha! Hon var ond denna gång! Eftersom hon satt i lyan och de som röstade på henne inte räknas imorgon, och rösterna är så pass spridda, så undrar jag om nån lyakamrat verkligen alibiröstat på henne? Känns tveksamt.
@zassoo hoppas du är med igen snart!
Håller med angående rösterna, kanske att någon alibiröstat men det känns inte så troligt.

Hur ser du på heartstrings (visserligen ogiltiga) röst på zassoo?
Jag tycker att den är misstänkt.. Som jag skrev ovan, det har varit väldigt tydligt med reglerna angående rösterna och svårt att missa. Kan ha varit något skumt med den ogiltiga rösten. Håller utkik där!

Jag tycker att det ser lite misstänkt ut, det har ju varit väldigt klart i reglerna att motiveringen ska vara i samma inlägg som röstningen. Vad det kan betyda har jag dock inga tankar om i nuläget, är alldeles för trött i huvudet.

(...)
Jag tycker att den är misstänkt.. Som jag skrev ovan, det har varit väldigt tydligt med reglerna angående rösterna och svårt att missa. Kan ha varit något skumt med den ogiltiga rösten. Håller utkik där!

Fast nu antyder du ju att heart medvetet skulle ha fuskat? Jag håller med om att hennes motivering var skum men jag tycker väl ändå att man får utgå ifrån att det i stressen blev en miss att inte ha den i samma inlägg, inte att hon medvetet bröt mot reglerna som nån taktik.

Det blev en väldig massa att fundera på och jag tror absolut som Niyama att några av de som röstade och desutom blir utan rösträtt i nästa DL är goda, men jag är tveksam till hennes säkerhet att just Hedinn har alibiröstat. Varför inte nån av de andra? Hedinn lag sista rösten 2 min innan DL skulle hon vilja riskera att bli utan rösträtt nästa dag ,med vilje? det tror inte jag. Det får mig att fundera lite över Niyamas avsikter här.

Hedinn kan göra typ vad som helst och det är ju ett rätt bra alibi just med tanke på förlorad rösträtt. Jag misstänker henne inte för det, men jag är öppen för att hon kan sitta i lyan.

De andra två är jag inte övertygad om att de är goda, men de bör inte sitta i lyan tycker jag.

Fast nu antyder du ju att heart medvetet skulle ha fuskat? Jag håller med om att hennes motivering var skum men jag tycker väl ändå att man får utgå ifrån att det i stressen blev en miss att inte ha den i samma inlägg, inte att hon medvetet bröt mot reglerna som nån taktik.

Det håller jag med om!
Ingen vill fuska med flit.

Men det som händer är väl ändå samma sak, oavsett om det är medvetet eller ej? Alltså att rösten blev ogiltig. Men ja, du har nog rätt. När du skriver det så (fuska och att medvetet bryta mot reglerna) så låter det mycket hårdare än vad jag menade. Försöker få fram något att teoria om. Som jag även skrev i inlägget är jag jättetrött i huvudet och tänker inte riktigt klart. Kanske dags att gå och lägga mig och försöka på nytt imorgon. Hoppas att du inte tog illa upp @heartstring för jag menade inget illa med det jag skrev.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka