Kamera + fjärrutlösare

Emtherlia

Trådstartare
Vi har tänkt ha ett photobooth på vårt bröllop och funderar därför lite kring en kamera med fjärrutlösare (slutare?). Har ni några tips?

Tanken är alltså att vi ska ha en kamera som står uppställd och så kan folk ta foton utan att någon behöver stå bakom kameran.

Vad behöver man för grejer för att få någorlunda kvalité på bilderna?
 
Det enda man behöver är en bra kamera, som tar bra bilder och sen en trådlös fjärrutlösare som funkar ihop med kameran, som blir kamerans avtryckarknapp, trycker man in den halvt så hittar kameran skärpan. Sen när man trycker in den helt, tas bilden.
Man får ställa in kameran så att man har några sekunder på sig innan själva bilden tas, så man t ex kan gömma fjärrutlösar knappen, om man inte vill att den ska synas på bilderna också. :)
 
@RedHyuuga tack för svar! Ja, min fundering är lite vilken kamera passar med vilken fjärrutlösare?

Varför behöver jag ställa in kameran på några sek fördröjning? Jag tänker att bilden ska tas så snart man tycker på knappen.
 
@RedHyuuga tack för svar! Ja, min fundering är lite vilken kamera passar med vilken fjärrutlösare?

Varför behöver jag ställa in kameran på några sek fördröjning? Jag tänker att bilden ska tas så snart man tycker på knappen.


Det finns ofta en lite tabell som talar om vilken kamera som passar fjärravlösaren. Gå till fotoaffär så får du hjälp. Min "fjärravlösare" trycker med sladd man ner kanappen halvägs för att ställa in skärpan när man trycker ner kanappen helt tas bilden. Men det är kanske olika på vanlig digitalkamera och spegelreflexkamera.
Mvh
Pudan
 
@RedHyuuga tack för svar! Ja, min fundering är lite vilken kamera passar med vilken fjärrutlösare?

Varför behöver jag ställa in kameran på några sek fördröjning? Jag tänker att bilden ska tas så snart man tycker på knappen.
Tänkte mer om de som skulle vara med i bild hade fjärrkontrollen och ville hinna gömma den innan bilden tas.
 
Inte det du frågar om men vill ändå tipsa: selfiepinne, och så får gästerna använda sina egna telefoner. På det bröllopet jag var på hade brudparet skapat ett konto på Wedpics och uppmanade gästerna att ladda upp alla bilder de tog under dagen dit.
 
Det går att välja om man vill ha fördröjning eller inte, har du ingen fotobutik i närheten som kan hjälpa dig få rätt modell på fjärrutlösare till din kamera?

Nä alltså, min kamera är nog lite för gammal, en Canon PowerShot S5 IS så behöver nog köpa en ny :) Kanske får gå till en teknikbutik och fråga lite!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp