Kallstall eller...?

Sv: Kallstall eller...?

Varma, svettiga hästar och kall utetemperatur ger gärna lite kondens, och den måste ju ta vägen nånstans. Vi har ventiler i varje box samt en ganska stor trumma i taket för frånluft. Nu har ju vi en mycket blygsammare takhöjd och därmed inte samma luftvolym i stallet och det spelar ju också roll.

Just boken jag rekommenderade har bra tabeller för luftåtgång och tips på hur man smidigast löser ventilationen - och mycket om kallstall :)

Nu har vi bara två islandshästar, som är klippta bringa + under mage vintertid. Det blir täcken när så behövs men är dom inte svettiga funkar det bra med ökad grovfodergiva när det är som kallast.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 357
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag behöver hjälp att tänka! Vi flyttade till en liten hästgård i början av året. Det befintliga stallet är litet(!!) och gammalt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
25 804
Senast: Buck
·
Gnägg Har mina hästar på lösdrift men har nu fått klart med bygglov för stall. jag känner mer och mer att jag verkligen vill hålla kostnaden...
2
Svar
24
· Visningar
3 862
Anläggning Vi håller på att bygga ett stall för tre hästar, isolerad sadelkammare och även plats för foder. Nu har vi kommit så långt så golvet är...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 212
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022