escade
Trådstartare
Det är bara skjutportarna in till logen och sen den rätta stalldörren.
Vårat stall är lite smalare också. Ena boxen är 3*3,5 m och 2 är 2.80*3,5. Sadelkammaren är 1,80*3,5 och den lilla gången ut till logen är 1,2.
Från början ville vi haft stallet 1m bredare, tyvärr har vi berg på baksidan och en väg på framsidan. Vi fick rätta oss efter vissa regler gällande vägen, var tvunget att vara x-antal meter ifrån.
Risken var att om vi skulle spränga i berget så kunde husgrunden skadas eftersom det ligger så nära.
Men har inga stora hästar så det funkar, men optimalt hade varit lite större boxar om man någon gång vill ha större hästar.
Ska betäcka mitt sto i år och då kommer vi ta ner mellanväggen så att det blir en stor box ett tag.
Hur stor är din logdel? Vad använder du för foder/strö? Funderar på vad som kan få plats. Du råkar inte ha någon bild från insidan? Hade varit roligt att se. Önskar att jag var lite mer teknisk så att jag kunde rita upp stallet i datorn.
Vad roligt med betäckning! Min nuvarande häst är min första hästs enda avkomma. Smart att kunna ta ner en vägg, det är ju en klar fördel mot att mura väggarna.
Min platta är ju ca 5,70 nu innan justering. Tänkte att vi ska bredda den så att innermått i stallet blir 6-6,5 m. Men smalare funkar ju också, man får ju anpassa sig efter sina förutsättningar. Berg är ju inte helt lätt att flytta på har ni nära mellan stall och hus?