då får man nog stänga igen alla stall.. vad mig veterligen har inget stall i min stad en box i ett isolerat uppvärmt rum där det är 20 grader så ett dropp kan droppa.
Om min häst behöver dropp åker hon in till djursjukhuset ist där allt är just anpassat för sjuka hästar=)
En häst är inte gjord att stå inne i ett stall med 20 grader.. oftast får man otroligt dålig luft med fuktskador/mögel som följd om man isolerar ett stall.
Min häst mår bäst i kallstall även om mina tår mår bäst med en stallgång med golvvärme=) men de finns batteriuppvärmda sockor=)
Vissa regler är så urbotligt löjliga att gott som inga följer dom och hästarna har de lika bra för de och har ansvarsfulla hästägare som skulle sälja hus och bil för att rädda hästen vid behov.
Nu står det ingenstans att det ska hålla 20 grader. Dropp fryser inte förrens det är några minusgrader, dessutom värmer man upp droppet i en hink med varmvatten för att det ska vara mindre obehagligt för hästen.
Man får inte fukt och mögelskador bara för att man isolerar ett stall, fukt och mögelskador uppstår alltid av för dålig ventilation, såväl i kallstall som i välisolerade stallar.