Texaz

Trådstartare
Vad inkluderar ni i begreppet kallhyra?
Ingår någon service (typ påfyllning av vatten)?

Om lösdrift, vad inbegriper det?

Och hur mycket tar ni betalt för det? Och är det med eller utan moms?

Sv: Kallhyra

Kallhyra = boxen, hagen, vatten och ev el.

Allt annat göra själv eller på schema.

Har aldrig stått i ett stall med endast kallhyra. Det närmaste jag kommit är ett stall där jag betalade 500,- då fodrade och släppte stallägaren ut på vardagar. Detta var dock ett antal år sedan.

Mvh Domino_s

i " mitt stall " betalar jag 750 kr / mån för box , in-utsläpp alla dagar ,uppvärmd sadelkammare ,hjälp av stallägaren om staketet behöver förnyas -lagas .tömmning av gödselstack.ridbana.Om moms ingår ? tror inte det , svart !? Jag kallar detta för kallhyra :D

i " mitt stall " betalar jag 750 kr / mån för box , in-utsläpp alla dagar ,uppvärmd sadelkammare ,hjälp av stallägaren om staketet behöver förnyas -lagas .tömmning av gödselstack.ridbana.Om moms ingår ? tror inte det , svart !? Jag kallar detta för kallhyra :D

Det kallar jag då inte kallhyra.
kallhyra för mig är box ( eller i detta fallet tillgång till lösdrift )
Vatten, el, hagar osv.

Resten är övriga tjänster som kan köpas till. Nu verkar du ju ha det otroligt billigt, jag betalat 650 kr för Kallhyra, dvs, box, vatten, hagar och el.
Och har in och utsläpp efter ett rullande schema..

Kom på att jag har ju endast kallhyra i stallet jag står i nu...:o

Det som ingår är:

Boxen
Hage m. el
Vatten
Ridhus
Stor belyst utebana
Spolspilta
+ sadelkammare, foderrum, täckesrum och förvaringsrum m. skåp.

För detta betalar jag 700,-/ häst och månad

Mvh Domino_s

Jag betalade 1000 kr vitt i kallhyra.Då ingick box,vatten,el.Hage fick man bygga själv,eller köpa av den som man övertog boxen av.

I vårt stall som ligger utanför Stockholm betalar våra hyresgäster 1800 kr i kallhyra. Då ingår:
Box
Hage med eller utan kompis
Vatten (spolspilta)
El
Uppvärmd sadelkammare
Plats för hösilade/hö
Ridhus
Ridbana

Kan tillägga att vår anläggningar har 20 boxar...

Dessa priser är vita och drivs via hästföretag

Box, hage, vatten, värme, redskap och material. Jag betalar kallhyra men då ingår även utsläpp samt 4 fodringar/dag.. Hö, kraft, spån och insläpp sköter jag.

Jag betalar 700 kr ink moms för lösdrift med tillgång till box. Ingår vatten, el och fodringar. Men ej in/ut, foder, strö mm

På ett ställe har jag betalt 600 i vad de kallade kallhyra i det ingick box, hage, in- och utsläpp, fodringar. Däremot fick man betala för allt man använde sig av som spån och hö. Man förväntades mocka sin egen box varje dag, fylla på vatten i hinken och fixa till pålles mat.
De 600 var inklusive moms.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 138
Senast: Kajsalisa
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 158
Senast: Sorgsen
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka