Kallblod hoppar, BILDER info

Sv: Kallblod hoppar, BILDER info

Min bruksnordis(dock väldigt lätt i kroppen) är tävlad tom 1 meter hopp, hoppat enstaka hinder på 130, löshoppad högre. Ska ta nya bilder nån dag! Måste komma ihåg:mad: (ignorera mig sits, det är många år sedan o hon va PIGG)

93f7369b.bmp
7efc42c1.bmp

Jag måste bara passa på att berömma dig för din fina pålle:) Jättefin var han på filmen, verkligen=)

De flesta kallblodstravare har god hoppteknik.
Hade ett par kompisar som tävlade LA som det då hette,det motsvarar väl 120 hoppningar.
Den ena var 153 cm och placerade sig i stort sett jämt i LB på regionala tävlingar. Han fanns tom med på championatslistan ett år...
Tyvärr hade han ett dåligt ben som började spöka igen så i stället för att fortsätta på de höjderna blev det pensionering.
Ortens ridskola hade också två styclen som ofta knep rosetter i LC/LB med ridskoleryttare.

Tyvärr har jag ingen bild men med min kompis fjording hoppade jag 1.20 . Och det är det högsta jag har hoppat..Då pirrade det i magen haha ;)

Angående blickar och kommentarer så brukar folk oftast få svälja dom. När jag tävlade min häst en gång så var tävlingsledarens dotter med på sin fina tävlingshäst och tävlingsledaren fnyste och tyckte att "avdankade travare hade verkligen inte där att göra", men hon fick svälja det hon sa när jag klådde hennes dotter i både 0.90 och 1 meter. :D

Hoppas du hittar en trevlig häst du trivs med.

Haha, rätt åt dem ! :bow:
Hade också kunna tänka mig en kallbrlods travare (ingen ponny, utan en på typ 150 nånting). Har redan ett varmblod ;)

:) Jag har en del...

Jag hoppar med min kallblodstravare född 1989, än är det krut i gubben ;) , som högst har han hoppat enstaka hinder på 1.30 men vi tävlar mest 90cm och 1m.

ca 70cm?
U-Tiller

ca 1 m
U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

Blev ett par terränghinder åxå hoppas det är ok :o

Här är en film på tävling 1m om du vill se.
http://www.youtube.com/watch?v=rw7g6IwWHaY

Här är en film om Tiller. i mitten av filmen tävlar vi 70cm på travhästhoppning, i slutet av filmen är vi på hunting i Leksand:
http://www.youtube.com/watch?v=1zlAaEXcVn0

Vilken söt häst ! Jag visste inte att 17-åringar kunde ha så mkt krut i sej. haha :bow:

Hahah tack alla för de fina bilderna, slutade med att jag köpte ett halvblod ändå...... men är i alla fall trygg när jag hoppar med honom!:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 169
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka