Kallblod hoppar, BILDER info

W

wannehavefun

Är så trött på alla stissiga hästar jag haft, och alla skador man fått..... skulle kunna tänka mig att köpa en grövre ras, men jag älskar ju hoppning!!! Vilka kallblodsraser hoppar bäst? har ni bilder på era, både låga och höga men främst hinder över 80cm för att se hur det ser ut. tackar

Sv: Kallblod hoppar, BILDER info

:) Jag har en del...

Jag hoppar med min kallblodstravare född 1989, än är det krut i gubben ;) , som högst har han hoppat enstaka hinder på 1.30 men vi tävlar mest 90cm och 1m.

ca 70cm?
U-Tiller

ca 1 m
U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

Blev ett par terränghinder åxå hoppas det är ok :o

Här är en film på tävling 1m om du vill se.
http://www.youtube.com/watch?v=rw7g6IwWHaY

Här är en film om Tiller. i mitten av filmen tävlar vi 70cm på travhästhoppning, i slutet av filmen är vi på hunting i Leksand:
http://www.youtube.com/watch?v=1zlAaEXcVn0

Tack, jätte fin!
Är det en kallblodstravare, eller?
Har du lärt upp honom i hoppningen, har du upplevt det som "motigt" med tanke på rasen eller enkelt??
Du känner ingen som sak sälja......någon liknande:idea:

Tycker din häst är så häftig, har sett bilder förut som du lagt upp här. Älskar typen på honom och han ser så himla smidig ut över hindrerna. Måste vara en härlig känsla att rida honom :D

Tack, jätte fin!
Är det en kallblodstravare, eller?
Har du lärt upp honom i hoppningen, har du upplevt det som "motigt" med tanke på rasen eller enkelt??
Du känner ingen som sak sälja......någon liknande:idea:

Jepp det är en kallblodstravare..

Jag har lärt upp honom i hoppningen ja, ´när vi började ville han hoppa flera meter innan och landa mitt i hindren.. inte såå poppis..:p

Det enda som kan vara lite motigt är alla blickar man får när man kommer till vissa tävlingar, men desto roligare att slå vissa av dem.

Tiller är ngt högställd och väldigt på tårna när det gäller hoppning, han är så himla lätt i hela kroppen, vet inte hur det skulle vara att rida den lite tyngre modellen.

Tyvärr vet jag ingen som ska sälja.. inte jag iaf! ;)

Gillar din häst! Han är jättefin, vilken power!:love:

Tycker att Tiller verkar underbar. Jag har också en kallblodtravare, fast de flesta tror att hon är en connemaraponny, har tyvärr inga bilder för tillfället, men ska fixa. Tycker att kallblodstravarna oftast hoppar jättebra bara dom får prova lite. Dom är ärliga och orädda, och väljer man den lite smidigare typen så är inte höjder några problem.
Min pålla är endast 147-148 i mkh men har hoppat uppmot 130-135 cm. Problemet där är att hon är lite väl ivirg o kan hoppa av för tidigt.

Angående blickar och kommentarer så brukar folk oftast få svälja dom. När jag tävlade min häst en gång så var tävlingsledarens dotter med på sin fina tävlingshäst och tävlingsledaren fnyste och tyckte att "avdankade travare hade verkligen inte där att göra", men hon fick svälja det hon sa när jag klådde hennes dotter i både 0.90 och 1 meter. :D

Hoppas du hittar en trevlig häst du trivs med.

Shit, nu såg jag även kortet när ni typ hoppar ner för en bank.......sjukt bra gjort av honom!

Vilken sötnos till häst du har, Tiller :) Han verkar älska att hoppa.

Jag hade en Irish Cob vallack förut som jag hoppade en del med :bump:

här kommer lite bilder på oss..

masterhoppar3.jpg

90 cm

masterhopp1.jpg

90 cm

trippel.bmp

1,20 meter

//k

Senast ändrad av en moderator:

Tack till alla för fina kommentarer!
:bow:
Värmer verkligen och bekräftar att jag gjort ett någorlunda bra jobb iaf!! :bump: :bump:

TACK!!

Jag rider en kallblodstravare på 15 år, han är för närvarande under utblidning inom dressyr och hoppning (gått som skogsmulle större delen av sitt liv). Som högst har jag hoppat en 80 cm oxer med honom - han hoppar bättre ju högre och större hinder det är. Han är väldigt ärlig på hinder, hoppar alltid! Dock behöver han utbildning så att han kommer rätt på hindret och felfritt över :p Vi travhoppar då vi inte har fått ordning på galoppen än.

Tyvärr har jag bara en enda bild då vi hoppar ( :eek: ) - måste verkligen skaffa fotograf! Nästa helg tar jag med mig pappa ut som får fota..

40 cm oxer, oktober 2006
3032_1.jpg

Ignorera ryttarens fina stil :angel: Detta är i början av passet, då vi började väldigt lågt. Han tyckte dock att det inte var riktigt värt att hoppa så låga hinder :rofl:

Kommentera gärna! :)

Red en fjording när jag var yngre som hoppade jättebra.

Sen hoppade min förra häst (bruksnordis) superbra! :idea: Hon klarade av att hoppa enstaka hinder på 1.60 utan ryttare och 1.30 med. På bana tog hon sig lätt över hinder på 1.10.
Hon gick även väldigt stadigt och fint över stockhinder på ca 60- 70 cm ute i skogen.
Tyvärr brukar ju dom vara för tunga för att hoppa större hinder, så frambenen tar mycket stryk. Men är det den lättare typen med starka framben så borde nog inte 1. - 1.10 vara några större problem...

5553738.jpg
<-- Lättare motionshoppning när hon var i from (stigspr. 1 meter) :smirk:

Senast ändrad:

ser att tråden inte varit igång på ett par dagar, men jag har nordsvensk bruks som jag hoppar, har bara kort från typ andra träningen, nu har jag fått upp henne på 1.05 men då var det ingen kamera framme, satt tyvärr inte på då jag har lite smått höjdskräck :crazy:

Snälla ignorera det faktum att jag hade tagit på mig urringad tröja, tänkte inte på hur det skulle se ut på kort :smirk: :cool:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 169
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka