Kalender till era hundar?

BuenoBull

Trådstartare
Har ni det? :)

Jag håller på att iordningställa en kalender till Chico här och behöver lite inspiration!
Jag gör en månadskalender vartefter jag noterar saker som hänt de olika datumen.
Saker som är med är t.ex. notering av vikt, vet.besök, nya kompisar, olika kurser, hur det går med inlärning av saker, hur det gått vid hundmöten m.m.

Välkommen att inspirera mig! :bow:

Sv: Kalender till era hundar?

Tja, du har väl fått med det mesta där, sen kan man ju gå in mer eller mindre detaljerat på vissa punkter.

Personligen lägger jag mest tid på träningsbiten, där jag antecknar klockslag, temperatur, plats, om det är sol eller skugga just där, ev störning, vilken utrustning jag använder, vilken/vilka belöningar, hur jag gick tillväga och hur resultatet blev i praktiken och hur det kändes, samt lite tankar om fortsatt träning utefter dagsläget.

Vikten kollar jag med ca en månads intervall.

Veterinärbesök, försäkringspapper medlemsuppgifter (till diverse) samlar jag i en separat pärm.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 800
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 603
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 173
Senast: Korekatten
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 624
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V