Kaja fast i skorsten, hjälp?!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fan of Bill
  • Startdatum Startdatum
F

Fan of Bill

Som sagt, en kaja fastnade igår i en väns skorsten, långt ner, nära öppna spisen.

Hur gör man för att rädda den?

Snabba svar vore hemskt tacksamt.

Finns det någon öppning i närheten så ni kan nå den? En sotningslucka? Det går att slå ett hål i murstocken, om man vet vad man gör - och var kajan sitter.

Är den så pass långt ner lär det gå att knuffa ner den med en sotarviska om man tar det lite fint och att utrymme finns för att den ska kunna bli nerskuffad och landa i öppenspisen. Dock bör man nog ha en kartong eller bur under att fånga upp stackaren i, den lär ju vara både rädd och sotig.

Tack för svar!

Den har än så länge, (vad jag i nuläget vet) trots försök, inte gått att få loss och ut.

Usch vad hemskt, ska den behöva dö därinne :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 905
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 136
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 687
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar