Kaffechoklad?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Cattis_E
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 909

Gillar ni kaffechoklad?

• Tycker om både chokladen och kaffe som dryck

Röster: 52 52,0%
  • Tycker om kaffesmak på choklad men dricker inte kaffe.

Röster: 14 14,0%
  • Dricker kaffe men avstår choklad med kaffesmak

Röster: 17 17,0%
  • Jag gillar inget av det. Blä.

Röster: 17 17,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    100
  • Omröstning stängd .
Jag dricker inte så mycket kaffe men en espresso i varm choklad är gott. Tycker också att lite kaffe ger en trevlig dimension i t ex chokladbollar, mockarutor eller kladdkaka.

Nu kom jag på var kaffe och choklad möts på ett riktigt bra sätt och det är i imperial stout. En riktigt bra sån är magisk.

Alltså choklad med kaffesmak
Det tycker jag är bland det vidrigaste som finns.
Men vad tycker buke?
Och finns det överhuvudtaget någon som inte gillar kaffe, som gillar choklad smaksatt med det?
Välj något av alternativen i omröstningen.
Jag kan äta det om det är den choklad som finns och tycka den är typ ok.
Men köper det inte.

(det fanns inte som alternativ :laugh: )

Jag tycker kaffe är helt ok och älskar choklad. Jag kan till och med till nöds dricka pappas förfärliga häxbrygd kaffelad.

Jag har kaffe i chokladbollar, men det smakar ju inte så mycket kaffe, blir bara lite rundare.

Kaffe är totalt genomvidrigt 😅
Meeen det höjer kakaosmak så i kärleksmums använder jag det i glasyren men inte så det smakar kaffe.
Samma med chokladbollar.
Choklad med kaffesmak är 💩

Jag är inte superfötjust i choklad generellt men den gifter sig oftast bra med kaffe! Ibland om jag behöver en sockerboost på jobbet blandar jag chokladpulver i kaffet på lunchen. :)

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 214
Senast: Capybara
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 293
Senast: Tantan
·
R
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 777
Senast: Roheryn
·
  • Omröstning Omröstning
Mat Själv tycker jag att choklad ska vara utan annan smak men mint eller kokos är ok. Choklad med apelsinsmak är :yuck: Det värsta är ändå... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 434
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka