Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, tex: "Älskade grannar, vad glad jag är att ni finns och att just ni är mina grannar!" Men det kanske inte är vad du önskar säga. :p

Jag menar mest att det beror på, men jag svarar "ja" även om du inte ska skriva en hyllningsdikt till deras förträfflighet. Och om du tror att de inte läser om det är lite mycket ord för att inte låta tvär - kanske prata? Lycka till!
Haha 😂 Nja, tyvärr är det implicit kritik och jag är rätt trött på en grej. Men hur kan jag formulera det så budskapet går fram men utan att de plockar fram högripar och facklor? Prata går inte, är aldrig på samma plats samma tid.

Haha 😂 Nja, tyvärr är det implicit kritik och jag är rätt trött på en grej. Men hur kan jag formulera det så budskapet går fram men utan att de plockar fram högripar och facklor? Prata går inte, är aldrig på samma plats samma tid.
Det blev en human interest-story av romanlängd, eftersom jag saknar förmågan att fatta mig kort i mitt privatliv 😅 Hoppas det faller i god jord.

Heja dig! Fattar det. Skulle nog också göra roman. Såhär blev min hypotetiska: ”Jag har märkt att ni ofta bajsar i trapphuset/inte tömmer luddfiltret/har högljutt sex varje natt kl 01:00 och skulle gärna hitta en lösning där ni kan göra vad ni måste och samtidigt att jag kan undvika att gå i avföring för att komma ut/Städa extra i tvättstugan/vakna trots öronproppar och hörselkåpor. Hoppas ni har möjlighet att ändra denna vana på något sätt och att ni inte tar illa vid er. I övrigt funkar det ju fint att bo grannar. Mvh”

Alltså 1) notera men inte värdera ”jag har märkt att”
2) hur det blir för mig - praktikalitet ej känsla.
3) öppen inbjudan att lösa
4) uttalad önskan om sämja

Heja dig! Fattar det. Skulle nog också göra roman. Såhär blev min hypotetiska: ”Jag har märkt att ni ofta bajsar i trapphuset/inte tömmer luddfiltret/har högljutt sex varje natt kl 01:00 och skulle gärna hitta en lösning där ni kan göra vad ni måste och samtidigt att jag kan undvika att gå i avföring för att komma ut/Städa extra i tvättstugan/vakna trots öronproppar och hörselkåpor. Hoppas ni har möjlighet att ändra denna vana på något sätt och att ni inte tar illa vid er. I övrigt funkar det ju fint att bo grannar. Mvh”

Alltså 1) notera men inte värdera ”jag har märkt att”
2) hur det blir för mig - praktikalitet ej känsla.
3) öppen inbjudan att lösa
4) uttalad önskan om sämja
Åh. Vilken fantastisk breakdown! Skrev inte riktigt så pedagogiskt tror jag, men lite mer tårdrypande så det kanske väger upp det. Och ett av dina hypotetiska scenarier påminner mig faktiskt om att nuvarande grannar i vissa hänseenden är en klar förbättring jämfört med tidigare 😬

Åh. Vilken fantastisk breakdown! Skrev inte riktigt så pedagogiskt tror jag, men lite mer tårdrypande så det kanske väger upp det. Och ett av dina hypotetiska scenarier påminner mig faktiskt om att nuvarande grannar i vissa hänseenden är en klar förbättring jämfört med tidigare 😬
Tårdrypande låter bra!
🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Intressant! Ännu intressantare är att jag i mitt huvud alltid könat dem som hanar.
Jag med, men jag hittar inga källor som säger varken eller! Började fundera efter att jag hörde om en modern honkorp vid namn Munin. Tänker att namnen väl är könlösa oavsett, om de bara är substantiv rakt av, men det hade varit intressant att veta om vi har någon källa åt något håll ändå.

Jag med, men jag hittar inga källor som säger varken eller! Började fundera efter att jag hörde om en modern honkorp vid namn Munin. Tänker att namnen väl är könlösa oavsett, om de bara är substantiv rakt av, men det hade varit intressant att veta om vi har någon källa åt något håll
Finns det forskning om mytologi och genus? Spontant tänker jag mig att det kan vara ganska flytande.

Jag med, men jag hittar inga källor som säger varken eller! Började fundera efter att jag hörde om en modern honkorp vid namn Munin. Tänker att namnen väl är könlösa oavsett, om de bara är substantiv rakt av, men det hade varit intressant att veta om vi har någon källa åt något håll ändå.
Jag snöar in nu. Men det som är befriande och spännande med de mytologiska världarna är väl att de rent generellt är rätt gränsöverskridande. De utforskar alla våra egenskaper/möjligheter/personligheter. Men detta är reflektioner baserade på noll egentlig kunskap. Bara vad jag funderar på just nu…

Kan man ha en roddmaskin utomhus om man täcker den med plast så det inte regnar på den? Det är ju lite elektronik i den.

Varför ”alla” män spenderar så lång tid på toaletten och varför de alltid måste gå precis när man ska gå utanför dörren.

Bör gå? Så länge den inte blir blöt och rostar?
Jag är mer orolig för elektroniken. Om det kommer in fukt där? Den får ström med ett batteri så det är ju inte hela världen om det blir kortslutning eller vattenskadat, för det värsta som kan hända är ju att displayen slutar funka. Huset brinner ju inte upp. Men det är ju surt om den slutar funka också...

Men nu är det ju sommar och fint väder ute, då vill man ju träna ute. Och orka dra in och ut den där maskinen flera dagar i veckan. :angel:

Jag är mer orolig för elektroniken. Om det kommer in fukt där? Den får ström med ett batteri så det är ju inte hela världen om det blir kortslutning eller vattenskadat, för det värsta som kan hända är ju att displayen slutar funka. Huset brinner ju inte upp. Men det är ju surt om den slutar funka också...

Men nu är det ju sommar och fint väder ute, då vill man ju träna ute. Och orka dra in och ut den där maskinen flera dagar i veckan. :angel:

Hmm, du kan ju testa en natt och den kika en daggig morgon om det är torrt där under :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 012
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 658
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar