Ja det har jag hört reklam om.Eftersom vi inte har ett grovsoprum så kommer det några containers en gång i månaden man kan slänga allt sånt i.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det har jag hört reklam om.Eftersom vi inte har ett grovsoprum så kommer det några containers en gång i månaden man kan slänga allt sånt i.
Vad gör de med plasten på återvinningen då? Jag trodde den återvanns nu förtiden.Såg att återvinning redan avhandlats, men hur meningsfullt är det egentligen att sortera bort plast och pappersförpackningar? De allra flesta pappersförpackningar jag har är ju en fin blandning av plast och papper, och plast kommer ju ändå bara att eldas upp. Den enda fördelen är väl att det blir lite lägre kostnad för sopor för mig, eftersom jag betalar per kilo.
"Energiåtervinning", dvs eldas upp för att ge fjärrvärme eller el.Vad gör de med plasten på återvinningen då? Jag trodde den återvanns nu förtiden.
Vad konstigt för det var inte vad min bror sa igår. Han sa att de gör ny plast av plasten."Energiåtervinning", dvs eldas upp för att ge fjärrvärme eller el.
Viss plast går att materialåtervinna. Men mycket bränns.Vad konstigt för det var inte vad min bror sa igår. Han sa att de gör ny plast av plasten.
En del plast bränns en del plast blir ny plastVad konstigt för det var inte vad min bror sa igår. Han sa att de gör ny plast av plasten.
Jag vet eftersom vederbörande bror jobbar just där.En del plast bränns en del plast blir ny plast
Finns en stor anläggning i Motala svensk plaståtervinning
Ursäkta då men hur ska jag kunna veta detJag vet eftersom vederbörande bror jobbar just där.
Om jag inte minns fel är det ca 10 eller 15 % av förpackningsplasten som återvinns. Resten eldas.Jag vet eftersom vederbörande bror jobbar just där.
Att stödja funktionen i ett producentansvarssystem har väl ett egenvärde? Sorterar konsumenterna inte så blir det ju inte det incitament till mindre och bättre förpackningar på producenterna som är meningen i det hela.Såg att återvinning redan avhandlats, men hur meningsfullt är det egentligen att sortera bort plast och pappersförpackningar? De allra flesta pappersförpackningar jag har är ju en fin blandning av plast och papper, och plast kommer ju ändå bara att eldas upp. Den enda fördelen är väl att det blir lite lägre kostnad för sopor för mig, eftersom jag betalar per kilo.
Jag hade kanske kommit om man hade betalat mig....Hur man får folk att komma på spinning?
Jag hade kanske kommit om man hade betalat mig....
Ja mycket pengar... min chef brukar skoja och säga att idrott skall man avstå från så lyssnar på honom.Jag hade kanske kommit om man hade betalat mig....