Just nu del VIII

Just nu har jag fortfarande tvättstugan (torktumlaren i "min" stuga var trasig så det tar hundra år att torka allt. vid 22 var dock en annan stuga ledig så nu har jag slängt in all tvätt i den tumlaren istället), dokumentären som visas just nu är "Fångade av scientologin" och så passar jag på att dricka en kopp te.

Just nu väntar jag på att sambon ska orka masa sig ur sängen så vi kan gå promenad med vovvarna, sen Äntligen ska jag få äta min frukost! (Bästa målet på heeela dagen :D )

Jo, det kan du.

Mirre, det gör mig ledsen att se att du fortfarande får kämpa så hårt för att få vara lycklig och må bra. Det juridiska har jag ingen koll på vad gäller flytt med barn efter separation men om det inte är ett hinder så givetvis ska du flytta. Barnen mår inte bättre i längden av att växa upp med en olycklig mamma som sitter fast på en plats där hon inte trivs. Med dålig ekonomi och ständig oro. Med att se familjemedlemmar behandla mamma illa och lära sig att såhär beter man sig, det är okej, mot människor man älskar. Det har varit tydligt genom åren att det är orolig för dina barn, att det verkar vara en del röra runtomkring er, och jag tror att det kan vara bra att fasta på det och att göra det bättre för dem. En lugnare miljö där ni alla kan må bra. Prio måste vara att du ska bo nånstans där du antingen kan utbilda dig (och få jobb) eller få ett schysst jobb, för den situation du är i nu är inte hållbar i längden. Du måste ha en försörjning, ett liv, en chans till att faktiskt få vara lycklig. För din skull, för dina barns skull.

Jag hoppas att du inte tar det här fel nu. Jag tycker bara att det är så fruktansvärt gräsligt att komma in efter några månaders bortavaro och se att du mår så här jädra dåligt. Du förtjänar att få må bra och det snarast. Ta hand om dig!
Kul att du är tillbaka igen :)

Det sura är att jag fick jobb som timvik, men bara för att jag inte kan vara på plats kl 6 ( dagis och fritids öppnar inte förrän då, så kan inte lämna tidigare. Jag har försökt) så får jag inte jobba något. Men eftersom jag inte får något annat jobb i kommunen heller så måste det bero på något annat, av någon anledning tycks hela kommunen avsky mig.
Har försökt få jobb inom hemtjänst, skola, äldrevård osv osv. Nada.
Upptäckte idag att jag hade glömt nycklarna i dörren igår, tur man har snälla grannar.
Vi ska åka till en kompis idag, pratade med barnen igår om var vi ska åka, mitt i samtalet glömde jag bort vad orten heter så fick fråga sonen vad jag hade sagt. Mer virrig än vanligt. Höga ljud tål jag inte alls, vilket rimmar dåligt med att ha väldigt högljudda barn. Alla tjatar om att sök där, ring dit, du måste göra si, du måste ringa dit. Jag känner bara skjut mig nu.

Just nu är jag fruktansvärt less på att vara sjuk! Känner mig piggare men det går upp och ner och jag blir fortfarande täppt i näsan och får hostattacker... :arghh:

Just nu sitter jag (17 år och bor hemma) och kollar på tjusiga villor på hemnet :angel: Det kan ju hända att man kanske någon gång i framtiden ska köpa ett hus, så det gäller ju att vara förberedd ;)

Just nu är jag allmänt PMS-ig, ledsen och vill mest lägga mig under en sten djupt inne i en urskog och aldrig krypa fram igen...

Just nu blänger jag på alla böcker runt mig. Har 1,5 sida kvar för dagen som borde gå snabbt att skriva klart men på något vänster orkar jag inte ta tag i eländet. :cautious:

Just nu skriver jag på en hemtenta, en ersättninguppgift, kollar eventuella framtida praktikplatser, men vill helst gå och lägga mig för jag är så himla trött! *gäsp*

Just nu är jag trött efter en dag som började med ett rätt lågt tempo på en liten avdelning på häktet. Därefter följde 6,5 timme på akutpsyk innan jag kunde bli avlöst och stressa till dagis. Avrundade med stallet och ska nu äta kvällsmat, duscha och sen äntligen sova.

Just nu äter jag en snabb frukost innan det är dags för jobb. Undra om chefen tycker det är ett bra argument till att inte börja så tidigt om jag berättar att till och med mina hundar vägrar gå upp, utan brukar kolla trött på mig och somna om när klockan ringer:p

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
321
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 233
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka