Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu sitter jag på bion och värmer mig lite, dejten slutar om en timme och det blev drygt och knata runt :p
Känner mig nöjd över att ha hittat idrottskläder till sonen på rea, helt perfekt.

Just nu kollar jag på Game of Thrones (läs: hoppar i avsnitten tills vissa karaktärer är med (Arya, Daenerys, Joffrey och inte så många fler) pga. kan omöjligen hålla koll på vilka alla är, hur gör folk?) och har ändrat mig: Jag ÄLSKAR han psykopat-Snow med det stora huvudet! Jag hatade honom och hans röst så fort jag såg/hörde honom i Telltales GoT, men han och hans humor och hans minspel är ju ajjdejes ajjdejes undejbaaaajt. <3 Att han svek och nu torterar Lily Allens ekorr-brorsa, a.k.a den mest irriterande karaktären sedan Micah i Paranormal Activity, gör inte saken sämre.

Just nu kollar jag på Game of Thrones (läs: hoppar i avsnitten tills vissa karaktärer är med (Arya, Daenerys, Joffrey och inte så många fler) pga. kan omöjligen hålla koll på vilka alla är, hur gör folk?) och har ändrat mig: Jag ÄLSKAR han psykopat-Snow med det stora huvudet! Jag hatade honom och hans röst så fort jag såg/hörde honom i Telltales GoT, men han och hans humor och hans minspel är ju ajjdejes ajjdejes undejbaaaajt. <3 Att han svek och nu torterar Lily Allens ekorr-brorsa, a.k.a den mest irriterande karaktären sedan Micah i Paranormal Activity, gör inte saken sämre.

Har aldrig heller förstått hur folk som ser serien hänger med och håller koll på alla karaktärer! Alltså jag har läst böckerna och sett serien parallellt, men det är ändå inte helt lätt att hålla koll på alla dessa lorder och ladies. (särskilt inte när typ alla är släkt med varandra och därmed heter samma sak...)

Just nu kan jag konstatera att man blir extra mycket bortskämd då man kommer hem på på besök efter att ha flyttat hemifrån andra gången, hittade en stor fredagsgodispåse på mitt "rum" med mitt namn på :D :p typiskt mammor :D :bow:

Har aldrig heller förstått hur folk som ser serien hänger med och håller koll på alla karaktärer! Alltså jag har läst böckerna och sett serien parallellt, men det är ändå inte helt lätt att hålla koll på alla dessa lorder och ladies. (särskilt inte när typ alla är släkt med varandra och därmed heter samma sak...)
Jamen exakt så. Jag har, emellanåt, någorlunda koll på vilka som strider på vilkas sida tack vare familjenamnen, men vilka relationer alla sedan har till varandra, vem som heter vad och att para ihop ansikte med namn är en annan sak... Nu har jag inte läst böckerna, men serien för mig är lite "åh, där är gråskäggig gubbe nummer 45 och där är... han... den där som enligt dialogen måste vara någon viktig i the Night's Watch, DÅ vet jag..."

Just nu kollar jag och dottern på all sport som vi har spelat in idag :D (Dessutom ska vi alldeles strax lyxa till det med nybakad vit kladdkaka och glass :d )

Just nu ligger jag i sängen, kollar på Antikrundan och spelar med i deras app, och tycker lite synd om mig själv för jag är förkyld..

Just nu ligger jag i soffan och tycker synd om mig själv. Började känna mig risig igår, och idag hostar jag gula :yuck: slembollar :cry: Blääää

Just nu slökollar vi på Familjen Annorlunda. Oklart vem som blev mest förfasad :p
(Några barn slogs i affären och då sa Mathilde att man inte får göra så. Sen sa några andra barn, på en fiskrestaurang, att fisken var äcklig. Då påpekade hon att man inte får säga så. Sen avslutade hon med att meddela att fisk är gott.)

Blev sugen på marängswisch (?) men hade ingen chokladsås, gjorde min egen :idea:

Så jag har nyss ätit glass med skivad banan, mini-maränger och hemmagjord chokladsås :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 819
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar