Just nu är jag irriterad på... Del 4

Är rätt irriterad på en kollega till mina föräldrar som fick låna min ena katts transportbur för att hämta hem två kattungar. Det har gått flertalet veckor och jag har inte sett röken av den transportburen. Vet inte vem jag ska vara mest irriterad på dock, mina föräldrar som lånade ut buren eller kollegan som verkar anse att han fått den...

Att jag inte kan sova på beställning. Mkt irriterande när man ska jobba halvnätter och är vaken innan, sover 5 h efter och sedan bryter ihop för minsta motgång i stallet pga somnaståendetrött.

På att min pappa vägrar respektera att jag inte vill ha kontakt med honom, och istället då fortsätter smsa då och då och när jag svarar att jag inte vill träffas så skriver han bara vilken hemsk och elak människa jag är.
MEN SLUTA TRYCK NER ALLA MÄNNISKOR I DITT LIV NÄR DET ÄR DU SJÄLV SOM FUCKAR UPP!!!
AAAAHHHH, manipulativa jädra as!

Samt på att hans psykiskt instabila ex börjat smsa mig igen och ska diskutera om honom och blir lika arg om jag inte svarar, då är det jag som är en hemsk människa som hatar henne.
LÅT. MIG. VARA :arghh:

På att min pappa vägrar respektera att jag inte vill ha kontakt med honom, och istället då fortsätter smsa då och då och när jag svarar att jag inte vill träffas så skriver han bara vilken hemsk och elak människa jag är.
MEN SLUTA TRYCK NER ALLA MÄNNISKOR I DITT LIV NÄR DET ÄR DU SJÄLV SOM FUCKAR UPP!!!

Samt på att hans psykiskt instabila ex börjat smsa mig igen och ska diskutera om honom och blir lika arg om jag inte svarar, då är det jag som är en hemsk människa som hatar henne.

Det låter jobbigt :( skickar lite styrkekramar till dig!!

Jag är irriterad över att jag inte kan bestämma vad jag vill plugga, har två saker jag är lika intresserad av, nu har jag valt det ena och ångrar lika mycket att jag inte valde det andra :( och hade jag valt det andra hade det säkert vart vice versa, vad jag än väljer så har jag valt bort det andra :( riktigt i-landsproblem men känns inge bra ändå:down: jag vill ha ETT intresseområde att brinna för det hade vart så skönt!

Blocka deras nummer, finns appar för det så behöver du inte se smsen :) Minst från exet
(och bra att du sagt upp kontakten! Jag hoppas du har det bättre nu)

@Kethets Jag är lite rädd för att blocka deras nummer, speciellt hans, känns som att det kan bli värre då.. men du har självklart rätt, det vore det bästa.
Tack fina du för omtanken!

@canine Tack! <3

På att behöva jobba ihop med människor som inte håller min nivå. Jag borde väl, för mitt eget bästa, lära mig att inte bli frustrerad när andra inte håller måttet eftersom jag garanterat kommer behöva leva med det i t.ex. yrkeslivet, oavsett vilken väg jag väljer, men jag KAN BARA INTE. Jag blir så irriterad att det sprutar eld ur näsborrarna och rök ur öronen.

Minns att jag aldrig någonsin under mina år i grundskolan behövde delta i grupparbeten utan tilläts jobba för mig själv, ofta utanför klassrummet (inte för att jag var stökig då, lol) och jag börjar inse att jag får igen för det som vuxen.

Jag är irriterad för att det strular med pengar och på att min jäkla rygg värker
Plus att jag har huvudvärk, en vattenläcka i badrummet som gör att hela golvet är blött hela tiden, på att det snart är jul och jag vet inte hur jag ska få ihop det ekonomiskt

min pappa envisas också med att ta kontakt hela tiden och tjata om att ses. Jag vill inte och har gjort det klart för honom. När han skrev att vår ickekontakt känns tråkig och deprimerande gjorde jag klart för honom att tråkigt och deprimerande, det är att ha en pappa som aktivt valt bort sitt barn i femton år för att först då försöka vara pappa.

Vi har inte haft nån kontakt ever since.

ibland behöver man vara brysk och berätta varför man inte vill träffas. att personen ställt till det själv.

Längtar efter att få bo med hästarna hemma på gården. Är irriterad över att det inte är så, och att det blir så omständligt för mig istället då.

@Cydonia På vilket sätt kan det bli värre av att du blockerar numret? Även om han ökar kontaktfrekvensen ser du det ändå inte.

Det är rätt komplicerat känslomässigt.. även om jag inte vill att han kontaktar mig så bryr ändå en del av mig om vad han skriver, och samtidigt så är jag rädd att missa något, exempelvis om han skulle bli förbannad och skriva att han har/kommer göra något som påverkar mig eller någon närstående.
Men jag vet att jag borde blocka..det enda rätta för båda vore nog det.

@Kethets Jag har jag faktiskt blockerat hans ex nummer nu, det känns rätt skönt.
Även om hennes ord kan göra ont så är hon inte kapabel till något mer än så iaf, samt att vi aldrig stått nära varandra ändå. Det är bara hon som nyligen börjat anse att hon är en del av mitt liv bara för att vi delar vissa händelser som inkluderar samma idiot.

@Cherarriduracell Det är jobbigt när dom inte kan respektera ens önskan.
Förstår din pappa när du förklarar hur du känner då?
Min pappa är psykopat (att kalla honom pappa gör jag knappt längre), det är jag nästan säker på, och det är vad jag och min styvmamma kommit fram till som den mest överensstämmande störningen.
Och efter att båda har berättat om honom för psykolog-och fått samma bekräftelse- så tror jag detta ännu mer.
Han förstår inte att han gjort fel. Han kan säga förlåt, men det är aldrig genuint och följs alltid av "men det är ju faktiskt du/den/dom som är idioter/gjort fel/är elaka/inte förstår", eller att han ångerfyllt gråter ut sin ångest över allt han gjort men i andra sekunden blir förbannad för att man inte förlåter honom där och då.
Hur många gånger jag än berättar för honom hur jag känner, med vilken ton jag än använder, så kommer han aldrig att förstå.
Och det är en känsla/förståelse som jag fortfarande tycker är svår att hantera, det här med att totalt släppa hoppet om ens förälder..

På ponnyfamiljen i stallet som tycker att det är lämpligt att dra igång ett leva hälsosammare projekt som innebär att de hoppar över att äta en massa saker o äta mindre portioner, dessutom träna mer. Att i samma veva uttrycka att ena dottern kanske börjar bli för stor för ponnyn. De har två döttrar i 13 & 14 års åldern. Känner att ätstörningsrisken är jävligt hög :(

@Cherarriduracell Det är jobbigt när dom inte kan respektera ens önskan.
Förstår din pappa när du förklarar hur du känner då?
Min pappa är psykopat (att kalla honom pappa gör jag knappt längre), det är jag nästan säker på, och det är vad jag och min styvmamma kommit fram till som den mest överensstämmande störningen.
Och efter att båda har berättat om honom för psykolog-och fått samma bekräftelse- så tror jag detta ännu mer.
Han förstår inte att han gjort fel. Han kan säga förlåt, men det är aldrig genuint och följs alltid av "men det är ju faktiskt du/den/dom som är idioter/gjort fel/är elaka/inte förstår", eller att han ångerfyllt gråter ut sin ångest över allt han gjort men i andra sekunden blir förbannad för att man inte förlåter honom där och då.
Hur många gånger jag än berättar för honom hur jag känner, med vilken ton jag än använder, så kommer han aldrig att förstå.
Och det är en känsla/förståelse som jag fortfarande tycker är svår att hantera, det här med att totalt släppa hoppet om ens förälder..
Jag har aldrig riktigt haft något hopp, lite när jag var yngre men gav upp det ganska fort. Men antar att det är skillnad om man vuxit upp med föräldern, det har ju inte jag, därför har jag ganska lätt att klippa banden. Det fanns ju aldrig något band från början. Andra ba "var inte så hård, det är ju din PAPPA" som om blodsband vore nåt heligt. Men de fattar ju inte situationen utan relaterar bara till sig själva och sina egna känslor.

@Cherarriduracell "det är ju ändå din pappa"-från andra och "jag är faktiskt ditt eget kött och blod"-från honom. Klassiker.

Just nu är jag lite irriterad på mig själv att jag sitter uppe och klickar runt på youtube mitt i natten istället för att...göra något vettigt?
Eller sova? Hm.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka