Just nu är jag irriterad på... Del 4

Telefonen är nu hämtad. Lite pinsamt dock.

"Ni har händelsevis inte fått in en telefon under gårdagen som jag glömde kvar vid stängning?"
"Hur ser den ut?"
"Vit iPhone med rosa skal"
*Kassörskan går och hämtar*
"Den är det!"
"Vad bra! Nu vet jag dock inte hur vi ska göra för att säkerställa att det här verkligen är din..?"
"Jag har stämplat skalet med en stämpel från jobbet. Och jag kan skriva in pinkoden om du vill. Jag jobbar med hittegods dagligen så det här var ju lite pinsamt.."
"Jaha, haha! Du kanske inte ska säga något till kollegorna då, det kan ju bli lite jobbigt :D"
"Nä det är nog bäst att hålla tyst... :D"

Just nu är jag fruktansvärt irriterad på att det på universitetsnivå fortfarande pågår mobbning, och att det även här är samma mentalitet, att det är den utsatta som ska "lägga" sig och bara acceptera. Det var till och med en som inte tyckte att det handlade om mobbing, utan bara "social oförmåga". Men när en person kallar en annan, ej direkt med exakta ord, fet och det inte är mobbing, vad är då mobbing? Vi får dagligen utstå både det ena och det andra från "mobbaren", dock aldrig direkta personangrepp, så vi är smärtsamt medvetna om hur den här personen kan bete sig, och vi vet att hon har svårt med det sociala, men att gå till personangrepp och kalla någon fet, är fan aldrig okej! Och att sedan få höra från en klasskamrat att det inte var mobbing utan bara social oförmåga är fan inte okej det heller....
Så nu vet jag att det är en tjej någonstans i byggnaden som har sådan ångest inför fredagen då hon ska ha fest (hela klassen EJ bjuden, men hyfsat stora delar) och hon VILL verkligen inte ha "mobbaren" där, vilket inte alls känns okej.. Men hon ska komma hem till mig i kväll och dricka te, så förhoppningsvis mår hon bättre när hon går därifrån!

@Masqueradee Mobbning finns i alla åldrar, börjar tro att en del nästan är kroniska mobbare... Ja, jag är på väg att ge upp hoppet om mänskligheten.

Sitter själv i en riktig skitsituation. Har stått i ett stall i två år, allt har varit bra och vi har haft väldigt kul ihop trots stora åldersskillnader, olika hästtyper och discipliner. För bara någon vecka sen skrev jag i en tråd om att hjälpas åt i stall att jag var extremt nöjd med hur saker och ting fungerade hos oss.
Men något hände i fredags (lördags?). Jag blir uppringd av stallägaren, som är sjuk och inte varit ute i stallet på flera veckor, som i princip skriker åt mig att jag är en jävla lögnare. När jag försöker få reda på vad jag ljugit om får jag till svar att det är så mycket att hon har glömt. jag ska dessutom ha gjort så att den ena damen i stallet (50 år) mår så dåligt att hon inte kunnat jobba. Får en ganska stark hint om att hon/de? vill ha ut mig ur stallet. Jag bryter ihop totalt, sitter i ett hörn och gråter resten av dagen. Åker ändå ut till stallet för att ge hästarna lunch. Träffar två som enligt stallägaren ska ha påstått att jag ljugit, de säger att de ingenting vet om det. Visar ett långt sms de fått av 50-åringen, där det står en massa saker om mig och vad jag ska ha sagt och gjort (och tydligen glömt bort igen?) och att hon tänker flytta om det inte blir någon ändring. Jag bryter ihop än en gång och åker därifrån.
Skulle tävlat på söndagen, hade verkligen sett fram emot det, men jag mådde så illa över det här att jag valde att ställa in. Lika bra det...

Pratade i telefon med 50-åringen igår. Hon börjar rabbla en massa saker som jag ska ha ljugit om och verkar inte vilja lyssna när jag förklarar. Det handlar om rena missförstånd, viskleken, någon har bytt ut ett ord här och var och hela meningen har fått ny betydelse. Men det föll för döva öron. Istället föreslogs ett möte samma kväll. Jag sa som det var, jag orkar inte träffa någon än och jag orkar definitivt inte stå i mitten och bli kallad falsk och lögnare!

Fick igår kväll vid halv tio ett sms från stallägaren, som som sagt inte varit ute i stallet på flera veckor, om att jag inte hjälper till och bara lämpar över allt jobb på alla andra. En lång harang om tjänster och gentjänster, och om jag fortsätter så tänker hon inte hjälpa mig med mina hästar (mao fodra och ev fylla vatten, ingen har mockat åt mig sen förra julen, mina hästar går på lösdrift). Bakgrunden till det är att jag inte skrivit upp mig på "fodringslistan", alltså vem som ska fixa morgon, lunch och insläpp, av den enkla anledningen att jag jobbar och inte kan ta morgon eller lunch den här veckan. Visst, kunde ha skrivit mig på insläppet, men jag var så naiv att jag trodde att de andra visste att jag kommer komma upp på kvällen... Kanske innebär det att jag aldrig hjälper till, vad vet jag?
Gissa hur bra jag sovit i natt... Sist jag mådde så här "bra" var när jag gick i grundskolan och var mobbad, på ungefär lika goda grunder som nu. Vuxna människor den här gången, jag trodde faktiskt man växte ifrån sånt och lärde sig stå över det.

Som tur väl är har jag superbra vänner på andra håll, som ordnat så jag kan komma hem till dem med mina hästar redan idag. Sambon ringde dem igår kväll efter sms:et från stallägaren och det var bara att komma när jag ville. Så direkt efter jobbet (tur att jag kan styra mitt arbete själv) kommer jag packa ihop alla mina saker och flytta. Och jag kommer ta med alla mina grejer, från skåp i sadelkammaren till whiteboardpennor.
Visst vill jag få försvara mig inför det gamla stallet, hade tänkt att lämna ett brev till de berörda (för det finns några i stallet som är väldigt trevliga och vuxna) men jag vet inte.. Vill inte ta på mig offerkofta och tigga sympati.

det finns jättemycket information därute, varför tar man inte reda på saker man behöver veta? Varför lägger man inte tid på att läsa tr om man ska tävla, vi spenderar ju ändå svinigt många timmar och tusenlappar på att komma till tävling, är det inte värt då att veta hur reglerna är? Till exempel. Visst kommer det bli jobbigt för alla att lära sig alla nya relger för 2015 men man själv är ju till syvende och sist ansvarig för att följa reglerna -> läs tr. det finns liksom inte så många ursäkter till att dyka upp med otillåten utrustning och/eller vara skitmissnöjd på ridsportsförbundet för att tusenkronorsbenskydden man köpte visst var otillåtna.

Irriterad på att jag verkligen borde plugga för att slippa att lämna in uppgifterna sent, och irriterad på min oförmåga att ta tag i pluggandet denna dag trots vetskapen om hur sent ute jag är.

Jag är irriterad på att jag just läste det här i ett mail från ett närliggande gym som min vän gör reklam för:

"Three completely free workouts designed to get you those celebrity legs, booty and tum that will have guys jaws drop in clubs."

Det är väl för faaan inte därför man ska träna och vilja träna? Att använda argumentet att killarna kommer tycka att man är snygg, att man kommer att se ut som kändisarna och insinuera att allt handlar om utseende är så jävla fel på så jävla många sätt att jag inte kan sluta svära. Fy fan!!! :yuck: :rage: :arghh:

Jag är irriterad på att jag just läste det här i ett mail från ett närliggande gym som min vän gör reklam för:

"Three completely free workouts designed to get you those celebrity legs, booty and tum that will have guys jaws drop in clubs."

Det är väl för faaan inte därför man ska träna och vilja träna? Att använda argumentet att killarna kommer tycka att man är snygg, att man kommer att se ut som kändisarna och insinuera att allt handlar om utseende är så jävla fel på så jävla många sätt att jag inte kan sluta svära. Fy fan!!! :yuck: :rage: :arghh:
Inget gym jag skulle träna på :yuck:

@Masqueradee Förstår precis vad du menar och håller med att det pågår lika stor mobbning här inne som i verkligheten. Så otroligt skrämmande att det ens får existera i vår vuxna värld. Det räcker gott och väl under skolgången som är tuff nog som den är. Ser en läskig trend i hur man låter personer hålla på och bete sig. Om någon skulle få sina fiska varma är det ju inte den utsatta...

Irriterad och deprimerad över att det började mörkna redan vid 14 idag och det nu vid 15,20 nästan är svart ute :cry:. Min höstdepp står och väntar runt hörnet, jag är SÅ beroende av dagsljus och sol!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka