Just nu är jag irriterad på... Del 4

Just nu är jag sjukt irriterad över två händelser som hänt idag. Ena händelsen är det en person som går fram och börjar slita i mina Pantpåsar i mataffären när jag håller på att panta (jag blir så paff, omskakad och rädd att jag släpper mina påsar, tar min väska, sätter mig i bilen och åker hem igen, innan jag igentligen hunnit fatta vad som hände) och personen går iväg med min påse.

Andra händelsen är att folk verkar ha dille på att fotografera våran hund. Jag kan inte promenera en runda utan att vänligt men bestämt få förklara att vi INTE vill vara med på bild. Nyss blev vi stoppade tre gånger på en och samma runda som skulle varit en kortis på kanske 20 min. Va är det med folk i den här stan? :banghead:

Just nu är jag irriterad på att alla motgångar i livet verkar komma samtidigt.. :down: Dessutom så fick jag veta att hästen som jag typ varit medryttare på och som jag trivs så bra med ska säljas :( Jag har förtur om jag vill köpa men med minst 2 år kvar på universitet så är det ekonomiskt omöjligt :cry:

Just nu är jag våldsamt irriterad på att jag inte kan betala en viktig räkning. Anledningen? Att internetbanken inte går att logga in på, varken Firefox eller IE :mad: :banghead:

Folk som svarar på annons, vill ha bilder i alla vinklar, kostnad för frakt och all tänkbar info som egentligen inte är det minsta intressant. När de efter tvåhundra mail har fått alla bilder och all info säger de "jag tar den!", men svarar inte när man ber om adressen!
Har dessutom ett par som hoppade av så fort vi kommit överens om pris och paketet var klart att skicka. Då får jag ett mail att det inte var intressant längre.

Eller de som inte hör av sej igen på flera dar, varken sagt bu eller bä, men ändå förväntar sej att man håller grejerna.

Så förbannat irriterad och ledsen över att mina päron inte kan ge mig en anställning utan envisas med att ge mig pengar via min brors anställning och låta mig springa fram och tillbaka till arbetsförmedlingen och ljuga om att jag är arbetslös. Ska söka jobb på grejer 10 mil hemifrån och kan inte tacka nej om jag får jobbet, nu på morgonen missade jag ett rekryteringsmöte för att de "glömde" att ta med bilen till mig trots lovord och påminnelser. blir så psykiskt trött på det här att jag bara kräks.

På de snubbiga snubbarna som satt och käkade pizza vid bordet bredvid mitt på den lokala pizzerian. Den ena ringde en polare och följande samtal utbyttes när de var på väg ut:
Snubben: "Kom ned till oss sen!"
Polaren: "Kan inte"
Snubben: "Vadå har du hunden?"
Polaren: "Ja"
Snubben: "Äsch, säg åt frugan din att ta den bara! Säger hon något är det ju bara att slå henne på käften och be henne hålla käft"

Hade jag inte varit så hungrig hade jag dumpat min sallad innanför hans tröja. Fy helvete vad förbannad jag blev.

På de snubbiga snubbarna som satt och käkade pizza vid bordet bredvid mitt på den lokala pizzerian. Den ena ringde en polare och följande samtal utbyttes när de var på väg ut:
Snubben: "Kom ned till oss sen!"
Polaren: "Kan inte"
Snubben: "Vadå har du hunden?"
Polaren: "Ja"
Snubben: "Äsch, säg åt frugan din att ta den bara! Säger hon något är det ju bara att slå henne på käften och be henne hålla käft"

Hade jag inte varit så hungrig hade jag dumpat min sallad innanför hans tröja. Fy helvete vad förbannad jag blev.
:rage: Jävla idioter!

På folk som svarar på annonser. Helt jävla seriöst.

Annonstext: Sadeln lånas inte ut för provning men kan säljas på öppet köp.
Pucko 1: Jag vill prova sadeln!
Pucko 2: Kan du tänka dig att låna ut den för prov om man är försiktig?

Annonstext: Bomvidd xx, passar rak rygg.
Pucko 3: Vad är det för bomvidd?
Pucko 4: Är bommen rak eller svängd?

Annonstext: Pris 3500:-.
Pucko 5: Jag tar den direkt för 2000:- men då får du betala frakten.

Döööööööööööööööööööööööööööö.

Är irriterad för att jag är döförkyld och har varit det sen i torsdags. Och det pajjade mina helgplaner... Har precis suttit och roddat "jobb-matters" via mobilen för det visade sig att min partner till dagens gruppverksamhet (som börjar om 20 min) OCKSÅ var sjuk och därmed behövde det meddelas mentorer osv. Och förkylningshjärnan kommer inte ihåg vad mentorerna heter = jaga folk på jobbet som kan jaga mentorer åt mig...

Och... Hovslagaren hade kanske inte tid att sko hästen idag :arghh:

På regnet
på min kassa chef som nog ska prova att göra något annat i livet
På att mina husnycklar är borta
På att jag sovit dåligt
osv

Just nu är jag irriterad på att vissa tror att jag är en levande uppslagsbok när det gäller hänvisning enligt oxfordsystemet. Visst, jag kan en del, men lite får dom faktiskt kolla själva så att jag hinner med mitt arbete! De har haft tre veckor på sig, jag har tre dagar...:banghead:

Bangerhead.... Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om att få någon annans vara skickad till mig! Vars är mina grejer?? :rage::rage::rage::rage::rage:

Att mitt surdegsbakande alltid går åt helvete! Nu har jag varit fången i mitt eget hem större delen av dagen bara för att det ska duttas och grejas med deghelvetet och vad ligger i ugnen nu? Jo, två stenhårda små fula limpor som väger ungefär ett ton var :rage::rage: Totalt oätliga.

Näe, i fortsättningen så bakar jag med jäst, faAn!!!

(Mens på g.):mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka