Just nu är jag irriterad på... Del 4

Man amputerar ju sitt bokstavliga kött och blod om hoppet är ute för den kroppsdelen.

Mvh drar saker till sin spets.

Är irriterad på att det är en plusgrad ute. Och snöblandat regn. Eller snö. Superirriterad på mitt jobb men hästarna vill ju ha tak över huvudet och mat nästa månad också.

Och sen kan jag åka hem och elda och sova med dubbla täcken.

När ryttare måååååååste ha skarpa bett för att de inte vill ha såmycket i handen.

Och här har jag gått och trott att det är ryttarens egna val om denne vill använda armarna till att agera stödhjul åt hästen. Så ba värsta äre inte så!!!!

På att behöva jobba ihop med människor som inte håller min nivå. Jag borde väl, för mitt eget bästa, lära mig att inte bli frustrerad när andra inte håller måttet eftersom jag garanterat kommer behöva leva med det i t.ex. yrkeslivet, oavsett vilken väg jag väljer, men jag KAN BARA INTE. Jag blir så irriterad att det sprutar eld ur näsborrarna och rök ur öronen.

Minns att jag aldrig någonsin under mina år i grundskolan behövde delta i grupparbeten utan tilläts jobba för mig själv, ofta utanför klassrummet (inte för att jag var stökig då, lol) och jag börjar inse att jag får igen för det som vuxen.

Tips: utbildningsnivån bland sympatisörer är betydligt högre inom andra partier, byt!

Today I learned att mitt stalljobb är ett parti.

Och you're gonna have a baaaad time om du tror att utbildning är detsamma som god samarbetsförmåga.

Ville i största välmening tipsa om hur du kunde undvika att behöva jobba ihop med människor som inte håller din nivå, eftersom dina fellow sympatisörer i många fall var dem som du inte mäktade med att ha grupparbeten med i grundskolan.

Ville i största välmening tipsa om hur du kunde undvika att behöva jobba ihop med människor som inte håller din nivå, eftersom dina fellow sympatisörer i många fall var dem som du inte mäktade med att ha grupparbeten med i grundskolan.
Jaha, där ser man. Jag gjorde aldrig grupparbeten eftersom jag låg för långt före mina klasskompisar och ansågs behöva frihet, så jag kan liksom inte veta om jag mäktade med dem eller inte när jag aldrig fick prova, men jag förstår att du har bättre koll på det än jag.

Även trist att du verkar se ner på människor som har svårigheter i skolan, tror att det är detsamma som samarbetssvårigheter eller någon form av låg intelligens och dessutom tror att det på något vis hänger samman med partisympatier - mina gamla bästa väninnor från Ung Vänster samt killen från SSU som skolkade frekvent och arbetade aktivt mot klassförakt och rättvisa i skolan hade nog inte instämt - men each to their own!

Jaha, där ser man. Jag gjorde aldrig grupparbeten eftersom jag låg för långt före mina klasskompisar och ansågs behöva frihet, så jag kan liksom inte veta om jag mäktade med dem eller inte när jag aldrig fick prova, men jag förstår att du har bättre koll på det än jag.

Även trist att du verkar se ner på människor som har svårigheter i skolan, tror att det är detsamma som samarbetssvårigheter eller någon form av låg intelligens och dessutom tror att det på något vis hänger samman med partisympatier - mina gamla bästa väninnor från Ung Vänster samt killen från SSU som skolkade frekvent och arbetade aktivt mot klassförakt och rättvisa i skolan hade nog inte instämt - men each to their own!

Well, det är inte jag som har samarbetsproblem med folk som "inte håller måttet".

Hjälp vad det kniper i hjärtat när man som respons på "det är inte hästens fel att den är olydig" får "herregud du är ju helt dum i huvudet helt ologisk du kan ju inte lasta RYTTAREN"

Ba jo. Speciellt om det är den ryttaren som utbildat hästen.

Mitt hjärta blöder för hästar vars människor kallar dem dumma.

Suck.. Vad är jag inte irriterad på? Lyckas på något sätt alltid hamna i mitten av alla andras bekymmer..

En sak har jag i varje fall lärt mig de senaste veckorna: Lita aldrig på hästfolk. De kan bete sig precis hur som helst.
Och om någon låser dörren under tiden man håller på att flytta sina grejer och vägrar öppna, då ska man genast ringa polisen. Direkt. Tänk så mycket enklare allt hade gått om jag bara gjort det. Well, får jag inte mina grejer idag så får det bli en anmälan. Mest för att markera mot en vuxen människa att hon inte kan bete sig som en bortskämd och hormonstinn fjortonåring.

På att min toalett är sönder så måste köpa en ny toastol. Yay... har toa på övervåningen som tur är. Men lagom kul med bara en toalett när vi är tre och två småbarn.

På ponnyfamiljen i stallet som tycker att det är lämpligt att dra igång ett leva hälsosammare projekt som innebär att de hoppar över att äta en massa saker o äta mindre portioner, dessutom träna mer. Att i samma veva uttrycka att ena dottern kanske börjar bli för stor för ponnyn. De har två döttrar i 13 & 14 års åldern. Känner att ätstörningsrisken är jävligt hög :(
Fy fan vad tragiskt!:(

Fy fan vad tragiskt!:(
Ja :( Och jag vet liksom inte vad man ska göra riktigt. Ska hålla koll på den dottern vi brukar träffa iaf och har sagt till stallägaren om delar av det (dottern tränar för henne) så att hon kanske kan ha lite koll med och se till att hon förstår att det inte är några problem för henne att rida ponnyn.

Just nu är jag irriterad på budet son skulle ha kommit idag. Jag har hållit mig hemma hela dagen för att ta emot paketet, så säger de att de har varit här och försökt lämna det... skulle inte tro det :mad:

Just nu är jag oerhört irriterad på att en viss person snart kommer försvinna ur arbetslaget. Jag kommer sakna honom, både för att jag kommer bra överens med honom och för att han är en mycket bra kollega.

På min klantighet.
Man låter inte en 6åring sitta ensam vid datorn och spela. Inte om man vill behålla sina användare på diverse spel och inte vill börja om med allt igen. :banghead::banghead::arghh:

På att folk inte kan hålla tiderna.
Har en kompis som alltid kommer mycket senare än det är sagt.
Grymt irriterande verkligen.

Vi sade kl 10, hon ändrade till 11 och kommer ändå inte i tid. Har varken tid eller lust att vänta halva dan. Snart skiter jag i det här och går hem. Ungarna är på världens sämsta humör idag också och gör inget annat än bråkar. Stor jäkla suck!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka