Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På kattfanskapet!
Här har jag ansträngt mig, varit till blomsteraffären och köpt inte bara en utan tre nya fina blommor/växter att ha i fönstret (eftersom alla andra dött av någon kombination av vanvård och överdriven beskärning av mycket hjälpsamma katter ) och tänkte städa och göra fint. Happ. Ställer blommorna i krukor i fönstret och direkt är kattjäkeln där och tuggar. Plockar bort honom sjuttioelva gånger innan han tillslut välter ned den blommande växten så att de fina blommorna går sönder Alltså, jag har sån jävla lust att bara kasta ut honom genom fönstret Och inte känns det som någon ide att städa heller. Sambon kan gott få sopa jord efter kattfanskapet när han kommer hem istället
På kattfanskapet!
Här har jag ansträngt mig, varit till blomsteraffären och köpt inte bara en utan tre nya fina blommor/växter att ha i fönstret (eftersom alla andra dött av någon kombination av vanvård och överdriven beskärning av mycket hjälpsamma katter ) och tänkte städa och göra fint. Happ. Ställer blommorna i krukor i fönstret och direkt är kattjäkeln där och tuggar. Plockar bort honom sjuttioelva gånger innan han tillslut välter ned den blommande växten så att de fina blommorna går sönder Alltså, jag har sån jävla lust att bara kasta ut honom genom fönstret Och inte känns det som någon ide att städa heller. Sambon kan gott få sopa jord efter kattfanskapet när han kommer hem istället
Känns spontant som en ganska onödig sak att bli irriterad över, det är ju sådär katter i allmänhet och tydligen din i synnerhet är. You can't fight the power, liksom. Häng upp blommorna istället är mitt tips.
Köp kaktusar i stället
Oh, jag gav en jack russel-ägare en riktig utskällning för några veckor sen. Hon hade hunden lös i en stor park och kastade boll med den. När jag kom (med min kopplade) hund så sprang hennes hund raka vägen fram till min medans hon lite lamt gick efter och ropade på den. Skrek på henne att ta sin hund illa kvickt och att om man inte har någon pli på sin hund ska man inte ha den lös - särskilt inte i en park där man inte ens FÅR ha hunden lös. Kanske kom det med någon svordom också Fy så arg jag blev!Är irriterad på folk som låter sina hundar gå lösa även om de inte har koll på dem... Blev nästan påhoppad av en lös jack russel som kom sättande, vilt skällande och morrande när jag var ute med hunden. Som om stackarn inte var osäker vid hundmöten redan... Min stackars 4-månaders kissade nästan ned sig.
Jotack. Nu gick det förvisso ganska bra för oss, det är svårt när man inte kan språket. Däremot var det (troligen) ägarens barn som kom springande och försökte fånga in hunden, inte lönt att dra igång en harrang på engelska i ett sånt läge. Det ironiska var att dem befann sig, bokstavligen, bredvid en hund-rastgård, inte mer än max 10 meter till ett stort inhägnat område där de kunnat ha hunden lös hur mycket som helst utan risk för andra... Dem där rastgårdarna finns liksom där av en anledningOh, jag gav en jack russel-ägare en riktig utskällning för några veckor sen. Hon hade hunden lös i en stor park och kastade boll med den. När jag kom (med min kopplade) hund så sprang hennes hund raka vägen fram till min medans hon lite lamt gick efter och ropade på den. Skrek på henne att ta sin hund illa kvickt och att om man inte har någon pli på sin hund ska man inte ha den lös - särskilt inte i en park där man inte ens FÅR ha hunden lös. Kanske kom det med någon svordom också Fy så arg jag blev!
Vad gott det lät!@Mirre I feel your pain!
På att jag inte har kycklingfilé hemma. Är. Så. SUGEN. På kyckling. Kycklingfilé marinerad i kinesisk soja med ris och kokta morötter och broccoli till ååååhhhhhhhhhhhhh.
Måste testa nån gång, är det bara soja du marinerar i? Krya på dig!@Mirre Det är episkt gott! Skulle nog kunna leva mitt resterande liv på kyckling om jag var tvungen.
Irriterad på att jag tycks ha Karlssons klister i ögonen, torkad cement i näsborrarna, en kamin i huvudet, sandpapper i halsen och en rökares lungor. Viiiiiiiiiiiiiill inteeeeeee vaaaaaara sjuuuuuuk. Jag vill ut och promenera i det fina höstvädret (nåväl, det har kanske regnat tre dagar i sträck, men...) och fotografera hästen och shoppa, inte ligga i sängen och låta som ett träskmonster när jag andas.
Låter asgott verkligen!@Mirre Tack! Jag brukar köra på soja, lite honung, svartpeppar och en skvätt matolja. Går att lägga till lite vitlök eller chili om man gillar det.
Jag gick runt runt runt, planerade att klättra in genom passagerardörren och fick sedan syn på en snubbe som lite slentrianmässigt knallade fram mot bilen, så jag haffade honom och röt i "Är det där din bil?!". Han trodde nog jag skulle bötfälla honom, för jag glömde att jag fortfarande hade uniform på mig, jösses så skraj han blev Men efter att ha förklarat ungefär 10 gånger att jag inte kommer in i min bil, så körde han ut sin så jag kunde öppna bildörren@LindgrenV : Hur löste det där sig?