Just nu är jag irriterad på... Del 4

På att jag googlade "devil outfit Halloween" och mer än hälften av bilderna som kom upp var på smala tjejer med enorma bröst och långa ben, iklädda "sexiga" små dräkter som visar mer än de döljer. Fy fan för sexism och sviniga porträtteranden av kvinnor. Jag mår fysiskt illa.
Usch, jag lider med dig. Jag tycker att det är jättekul med sexiga, minimala kläder, men inte fan vill jag gå på halloweenfest för att tävla med andra lättklädda tjejer om vem som kan bli mest utstirrad och objektifierad av de (fullt påklädda) manliga festdeltagarna.

Usch, jag lider med dig. Jag tycker att det är jättekul med sexiga, minimala kläder, men inte fan vill jag gå på halloweenfest för att tävla med andra lättklädda tjejer om vem som kan bli mest utstirrad och objektifierad av de (fullt påklädda) manliga festdeltagarna.
Njae, det var just själva objektifieringen som irriterade mig i detta fallet - jag vet egentligen redan vad jag ska ha på mig men letade inspiration till vad mer man kunde hitta på när det gäller smink och accessoarer. Att då få sådant uppkastat i ansiktet var väldigt trist, och det visar verkligen på hur självklart det är i dagens samhälle att kvinnor ska ha "snygga" sexiga slanka kroppar som de vill visa upp för alla som vill se.

Irriterad på att jag är trött och hängig. Vill bli av med den här förkylningen nu så att jag kan ta tag i de berg med plugg som ligger framför mig. Om inte annat för att inte göra bort mig fullständigt på praktiken om två veckor :o

På allt. Trots att jag inte har ett skvatt att vara sur över, tvärtom. Men jag har en sådan jävla fittig PMS-dag att det sprutar lava ur öronen på mig och jag önskar att jag kunde ägnat hela dagen åt att ligga under täcket och låta "MWÄH" över allt och inget.

Jag är irriterad på att jag hittade en bild här på buke på en häst som rids på stångbett utan kinkedja och skänklarna på bettet ligger i princip vågräta...:banghead::banghead::banghead: Får sitta på mina händer utav bara f*n för att inte skriva till personen som laddat upp bilden, den är väldigt många år gammal så känns lite "sent".

På kattfanskapet! :arghh:

Här har jag ansträngt mig, varit till blomsteraffären och köpt inte bara en utan tre nya fina blommor/växter att ha i fönstret (eftersom alla andra dött av någon kombination av vanvård och överdriven beskärning av mycket hjälpsamma katter :cautious:) och tänkte städa och göra fint. Happ. Ställer blommorna i krukor i fönstret och direkt är kattjäkeln där och tuggar. Plockar bort honom sjuttioelva gånger innan han tillslut välter ned den blommande växten så att de fina blommorna går sönder :cry::arghh: Alltså, jag har sån jävla lust att bara kasta ut honom genom fönstret :rage: Och inte känns det som någon ide att städa heller. Sambon kan gott få sopa jord efter kattfanskapet när han kommer hem istället :meh:

Är irriterad på folk som låter sina hundar gå lösa även om de inte har koll på dem... Blev nästan påhoppad av en lös jack russel som kom sättande, vilt skällande och morrande när jag var ute med hunden. Som om stackarn inte var osäker vid hundmöten redan... Min stackars 4-månaders kissade nästan ned sig.

Exet som sitter och håller på sonens gympaskor för att han inte ska kunna ha dem i skolan när han är hos mig, allt för att jag ska se ut som en sämre förälder än honom.

Hear hear! Jag vill med ut, fast när jag väl går ut vill jag mest gå hem igen. Är inte direkt partydjuret längre. Tror senast jag var ute var i påsk... Är tydligen mer 54 än 24.
Jag var senast ute förra påsk (2013). Går och gömmer mig i ett hörn. :o Har inte varit så sugen tidigare, men ikväll.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka