Just nu är jag irriterad på... Del 4

På folk som prompt måste dela media på avrättade på FB. Eller än "bättre": Bilder på människor som precis blir avrättade och ligger och våndas i dödsångest. Jävla Tumblr-"alla slakthus borde ha glasväggar"-fjortisfasoner. Folk vet vad som sker i Irak, jag lovar, ni är inte mer upplysta än andra bara för att ni är osmakliga nog att smälla upp avrättningsvideor i tid och otid, ni är bara jävligt mycket jobbigare.

Det är oerhört intressant att titta på olika former av död (på Liveleak), men det är bara intressant för att man själv gör ett aktivt val att söka på det och kan välja bort allt man vet får en att må dåligt. Jag VILL INTE ha bilder på halvt avskurna halsar upptryckta i ansiktet hur som helst och framför allt inte på Facebook.

Nu får jag inte bort en viss bild från näthinnan. Det tog mig cirka tio år att mentalt komma över chechclear-videon som någon var jävlig nog att visa mig när jag var typ 10, det här var INTE nödvändigt.

På folk som prompt måste dela media på avrättade på FB. Eller än "bättre": Bilder på människor som precis blir avrättade och ligger och våndas i dödsångest. Jävla Tumblr-"alla slakthus borde ha glasväggar"-fjortisfasoner. Folk vet vad som sker i Irak, jag lovar, ni är inte mer upplysta än andra bara för att ni är osmakliga nog att smälla upp avrättningsvideor i tid och otid, ni är bara jävligt mycket jobbigare.

Det är oerhört intressant att titta på olika former av död (på Liveleak), men det är bara intressant för att man själv gör ett aktivt val att söka på det och kan välja bort allt man vet får en att må dåligt. Jag VILL INTE ha bilder på halvt avskurna halsar upptryckta i ansiktet hur som helst och framför allt inte på Facebook.

Nu får jag inte bort en viss bild från näthinnan. Det tog mig cirka tio år att mentalt komma över chechclear-videon som någon var jävlig nog att visa mig när jag var typ 10, det här var INTE nödvändigt.
Roligt att du i en post om triggers nämner Tumblr som något negativt. På Tumblr triggervarnar ju varenda människa med vett i skallen, så där behöver åtminstone jag aldrig se något jag inte vill se.

@Kaos Jag har nog inte heller sett något olämpligt på Tumblr (utöver den gången någon hade den tveksamma smaken att reblogga in en blodig hardcore-BDSM-bild i flödet). Däremot känner jag igen pekpinnemoralen som fler av dem som delar nämnda avrättningsbilder också hyser. På Tumblr tar det dock sig uttryck i ord snarare än handling/grafiska medel.

är bankahuvudetiväggenirriterad på saker sett på sociala medier. Sen är jag välminst lika irriterad på att jag ens stör mig.

Del 1:
Ponnyn vägrar gå en viss höjd felfritt. Beror säkert på att motståndarponnyerna är nermätta, så nu tänker jag mäta ner min ponny en kategori. Inte för att den velat krympa hittills, men skam den som ger sig. Och nermätning är ju okej närjag själv drar fördel av det!

Del 2:
Ska börja gymnasiet och träffade nya klassen. Skriver långt och utförligt blogginlägg om hur blåsta alla var och hur ingen av dem förtjänar att gå den där superseriösa utbildningen och hur synd det är om bloggförfattaren som måste stå ut med dem i tre år.

Del 2 gör mest bara ont pga personens historia av att skjuta sig själv i foten och sedan bli ledsen pga att skotthålet i foten gör ont och blir inflammerat. Men hon lär sig väl så småningom.

Måste sluta följa folk jag känner irl, bryr mig för mycket om dem men kan ju inte vara deras mamma. De har ju egna mammor.

Del 2:
Ska börja gymnasiet och träffade nya klassen. Skriver långt och utförligt blogginlägg om hur blåsta alla var och hur ingen av dem förtjänar att gå den där superseriösa utbildningen och hur synd det är om bloggförfattaren som måste stå ut med dem i tre år.
:eek: Tycker att det är lite elakt av dig att skriva att ingen av dem förtjänar att gå den utbildningen. Förtjänar du det?

:eek: Tycker att det är lite elakt av dig att skriva att ingen av dem förtjänar att gå den utbildningen. Förtjänar du det?
Jag tror det är lite otydligt skrivet och att hen menar att någon annan skrev sådär på nätet.

@Masqueradee Åh, ja. Attentionwhores. :rage: Jag blir fånigt skadeglad när ingen bryr sig om deras oftast totalt onödiga uppdateringar och inte kryper för att människan ska säga vad som hänt. :D

Jag är irriterad på mig själv för att denna hemtenta går så segt. Jag har pluggat sedan 11 och har redan kraschat in i väggen och har många timmar kvar med näsan i boken. Om bara boken inte var så konstigt uppbyggd och om jag bara var bättre på att motivera mig. :banghead:

missade skriva "tjej ska"

Självklart är jag irriterad på att hon tabbar sig så stort som skriver sådär och om allt mellan 2 dagar och enmånad kommer hon vara ledsen över att klasskompisarna läst att hon tycker att de inte är förtjänta av just den utbildningen... som de uppenbarligen haft tillräckliga poäng för att komma in på...

Eller självklart och självklart, för mig är det ju självklart vad jag är irriterad på men förstår att det kan vara förvirrande när jag glömmer skriva några ord här och där :D

ok nu harj ag läst igen och det är bara ni som inte hänger med. Någon ska. sedan skriver jag om denne person -> bloggförfattaren. guuuu häng meeeed lite dååååå ;)

På att 6 min är en olidligt lång evighet för pastan att bli klar på när min mage låter som en smärre jordbävning.

Irriterad på att pållens box var skitig och att jag inte hann mocka, för nu ser det ju ut som att jag är slarvig, trots att det är någon annan som har haft honom i boxen. Jag har honom faktiskt på gången och den sopade jag efter mig. :cautious:

ok nu harj ag läst igen och det är bara ni som inte hänger med. Någon ska. sedan skriver jag om denne person -> bloggförfattaren. guuuu häng meeeed lite dååååå ;)
Därför blev jag så förvirrad! Först trodde jag att DU hade skrivit det, men sen kom det där med "bloggförfattaren".
Slut i huvudet alltså!:rofl: Haha! Men då förstår jag att du är irriterad!

Irriterad på allt idag.
Har en liten 2åring som säger emot vartenda ord man säger, bits och skriker för allt.

Allt i mitt liv verkar gå åt helvete och jag verkar inte kunna göra något åt det.
Slår vad om att uppkörningen på tisdag går åt skogen också, bara för att allt jag gör alltid ska göra det.

Fick en påminnelse på en faktura jag inte har fått, ringde upp dem och de skyller på att brevbäraren slarvat. Så jag måste såklart betala skiten ändå. Jippie...

*bitter och negativ ja visst*

Att jag trodde att jag hittat en ny medryttarponny efter mycket sökande efter en lämplig häst/ponny att rida. Tanken var att jag skulle bli medryttare först för att sen köpa ponnyn i ett senare skede. Hade passat mig perfekt i nuläget med tanke på min jobbsituation och liknande.

Och sen avbokar de den första träffen/provridningen två timmar innan och skyller på att de inte har nån försäkring på ponnyn. Eeh - varför ger man då förslaget att man ska bli medryttare då? Och det var för två veckor sen vi började ha kontakt..

Så det är jag väldigt irriterad, besviken och ledsen över :(

Att jag trodde att jag hittat en ny medryttarponny efter mycket sökande efter en lämplig häst/ponny att rida. Tanken var att jag skulle bli medryttare först för att sen köpa ponnyn i ett senare skede. Hade passat mig perfekt i nuläget med tanke på min jobbsituation och liknande.

Och sen avbokar de den första träffen/provridningen två timmar innan och skyller på att de inte har nån försäkring på ponnyn. Eeh - varför ger man då förslaget att man ska bli medryttare då? Och det var för två veckor sen vi började ha kontakt..

Så det är jag väldigt irriterad, besviken och ledsen över :(
Förstår att du är besviken!:( Jättetråkigt ju!:(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka