Just nu är jag irriterad på... Del 4

på att jag just nu har världens sämsta svärmorsrelation + uppsagd stallplats hos samma person pga att jag inte läser tankar.

Det är svårt för mig att känna mig välkommen här alls, speciellt efter det här.

På att killen och sonen väckte mig med att dra igång film på datorn i sovrummet, gick inte att flytta den till vardagsrummet eller sonens rum. Dessutom vaknade jag med huvudvärk och det finns inga alvedon här. Yay

..smått irriterad på att sambon aldrig helt verkar kunna se på sin familj ur en annan synvinkel än sin egen, och när jag ber honom att försöka förstå hur jag känner så anser han bara att "det inte går att vara objektiv med sin egen familj".
Klart som fan att det går! Herregud så mycket skit som det är i min egen familj så vet jag väl själv att det självklart går att se på sina släktingar med neutrala och/eller kritiska ögon.
Jag tycker inte illa om hans familj, mer än att vi är otroligt olika som människor, men han måste förstå att saker som att t.ex. sitta och äta middag med personer som har långa stunder av "obekväm tystnad" som en självklarhet varje gång någon slutar prata blir otroligt obekvämt för mig (som kommer från en social och pratglad släkt) och för andra gäster.
Diskussioner blir allt som oftast under "utfråge-förhållanden" och man får aldrig känslan av att föräldrarna ser på oss som vuxna människor, även efter sex års relation.
Att sedan sambon idag tvekade inför att fråga om tre dagars ledighet för att kunna åka på resa med mig och några vänner, medan det är klart som sågspån att han tar ut ledighet när han ska iväg med föräldrarna, kan väl kanske ha utlöst min nuvarande irritation.. hm..

Irriterad på folk som aldrig kan lyssna utan bara kör över en, killen som vägrar svara så fort det blir lite jobbigt och mitt myggbett som blivit inflammerat eller nåt. Har en värkande bula på armen nu.

Sjukt irriterad på att jag hittade en skylt med texten "Your mother doesn't work here - clean up after yourself" komplett med bild på en 50-tals hemmafru i förkläde i matsalen där SFI/Komvux håller till (högskolan där jag jobbar ligger i samma byggnad). Alltså WTF??? Vem sätter upp sånt? Skitbra budskap till nyanlända, verkligen.

(Nej, detta är inte humor.)

Irriterad för att min förkylning är inne på sin nionde dag och jag hostar ändå så förbaskat mycket. :mad:

Irriterad som fan på killen, han skrev ett mess i lördags att han fått en allergisk reaktion på någonting. Sedan hörde jag inget mer alls. Han svarade inte när jag hörde av mig, hörde inte av sig själv, ingenting.
Försökte få tag i honom idag, inte förrän jag skrev att jag blev orolig när han inte svarade fick jag ett svar. "Jag sover. Är skittrött"
Yay liksom :meh:

Lite less på en kompis också.
Hon hörde av sig och frågade om vi skulle träffas och låta barnen leka i lekparken. Vi pös hem och fixade fika
och ta med, väl på plats på bestämd tid skickade hon ett mess att de skulle grilla och äta först. Så de kommer om en timme. Varför då säga att vi skulle ses 15
Suck

Sitter och redigerar ca 300 bilder. När jag bara har några få kvar så stänger dataj*veln av sig.... Det hände dessutom två gånger. *räknar till 10 och tar några djupa andetag"

:devil::banghead:

Smått irriterad på att jag får ont i nacken när jag lutar huvudet åt vänster, antagligen pga. att jag hade mobilen på den axeln samtidigt som jag arbetade. Jag som aldrig pratar i telefon. Crap!

På att killen nu gjort klart att det tydligen inte ska vara vi.
Han var här och hämtade ett papper till sonens glasögon som de ska fixa i veckan, medan jag nattade mini drog han utan ett ord. Sade hejdå till sonen men inte ett jota till mig, fick ett mess sedan att han var tvungen att åka hem för att kläderna kliade så pga den där allergiska reaktionen han har, fullt förståeligt men han kunde väl alla fall ha sagt nåt. Innan jag gick upp med mini om inte annat. Men nej han bara drog.

Svarade på messet och skrev att det var tråkigt att det blivit så annorlunda mellan oss, jämfört med hur det var i början.
Han svarade efter en stund att han inte mår så bra psykiskt för att han varit sjuk så mycket och att han inte känner glädje i någonting. Han bryr sig bara om sonen nu. (happ tack, med andra ord jag betyder inte ett skit.)
Fattar att han mår dåligt, men han kunde väl ha pratat med mig? Inte frusit ut mig och sedan slängt i ansiktet på mig att han inte bryr sig ett dugg om mig.
Jag ska ta hänsyn till hur han mår, men han skiter fullständigt i att han sårar mig och hur jag mår av det. Jag kunde ha stöttat honom om jag fått chansen.
Bara för att man är sjuk ett tag (i öroninflammation, halsfluss och lite sånt) så ignorerar man sin partner totalt mer eller mindre?

Varför öhvt inleda något om man nu inte menar nåt med det

@Mirre
Usch, vad tråkigt det där lät! Självklart ignorerar man inte sin partner för att man råkar vara sjuk - det är ju skillnad på att inte vara lika sällskaplig eller pigg som vanligt eller att ignorera folk. Det måste kännas förjävligt att höra at man inte blir sedd och att partnern inte bryr sig om en, för så skall det ju inte vara i en relation. Att kläderna kliar är väl en sak, men att bara dra och sedan svara såsom han gjorde känns lite som en "can't be bothered", eller så är han verkligen så illa däran (sjuk/allergier) att hans omdöme inte är det bästa. Just från ditt perspektiv låter han som en energitjuv.

Till den mindre viktiga saken jag stör mig på: killen i Wasa-reklamen. "Men, kasta en gammal surdegsvän, är du säker?"
Jag vill kasta surdegsvännen på människan. :devil: Okej, jag skulle inte men gud vad jag hatar den reklamen!

@Monimaker Nej jag tycker inte det, känns ju som att det ligger mer bakom än att han varit sjuk också. När han varit sjuk förut har han ändå pratat med mig, när han hade öroninflammationen och inte hörde något så kom han hit och bad om hjälp osv. Men nu, ingenting.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka