Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

KalltkalltkalltkalltKALLT!
Varför var det nödvändigt med snö och kyla nudå?!
Hade väl kunnat fortsatt vara plusgrader istället. :cautious:

Har suttit hos svärföräldrarna halva eftermiddagen och kvällen, av någon knasig anledning kan de inte ha ordentligt värme på så det är ju svinkallt hos dem.
Blöö

kl

Irriterad och oerhört ledsen över att jag förlorat (medryttar)hästen i mitt liv som var den som höll mig ovanför ytan i en jävligt psykiskt krävande vardag..
Allt på grund av en envis ägare (som jag trodde var min vän..) som helt plötsligt inte längre ser allt jag gjort för henne och hästen utan istället lägger all sin energi på att läsa ett inlägg jag skrev här på Buke för flera månader sedan, och sedan själv lägga till en elak underton för att hon råkar vara på dåligt humör samt trycka på ord som gör mig till en "opålitlig backstabber".
Ett inlägg där jag endast frågade om råd för att kunna hjälpa ägaren ytterligare på framtida event, jag nämnde inga namn och skrev aldrig att ägaren hade fel- endast att jag själv inte var insatt i frågan och därför var intresserad av andras kunskap. Nej då hänger jag tydligen ut henne och är världens hemskaste människa?! HUR?
När jag direkt försöker visa att det självklart inte var min mening att såra henne och kontaktar snäll moderator som raderar inlägget, då får jag inte ens något svar utan är redan raderad ur hennes liv, på bara någon timme.
Hennes, och hästen som gått från klarhet till klarhet med mig i sadeln på några få månader och som jag skulle börja tävla till våren..
Hästen som vi hade så stora planer för, tillsammans.

Ledsen på icke ödmjuka människor som bara kastar undan allt för sin egen stolthet.:(

Vad tråkigt:( Men det bästa är att ha en egen, man ska aldrig lita på andra människor på ett sätt.
Jag hade två dagar/vecka på min medishäst men efter att jag lovade och ta honom en dag och när sonen sen började tokspy blev ägaren grinig och ville att jag skulle ta en dag i veckan. Nu har jag haft break ett tag pga personlig skäl vilket ändå har varit skönt

KL

Irriterad på att något jäkla ägghuvud har parkerat sin bil utanför vårt garage så jag inte kommer ut med bilen. Det finns massor med lediga platser, varför parkera utanför någons garage?!
Försökt luska ut vem som äger bilen, men icke. Den är registrerad på någon som bor 5 mil bort, inget telefonnummer. Dessutom är bilkräket avställt sen oktober..
Har ringt alla tänkbara som skulle kunna hjälpa mig få bort bilen så jag kommer ut, men ingen kan göra något. Imorgon, säger de. Tack, tack.
Jag får väl vacker gå och knacka på i varenda lägenhet i varenda trappuppgång och hoppas att någon vill kännas vid bilen. :meh:

kl

Intresserar mig återigen för helt fel person som nu dessutom kanske är intresserad av någon annan. Och råkar vara min bästa vän. Kunde det inte bara vara en flirt, inte någon jag verkligen verkligen verkligen vill ha kvar i mitt liv, även om det "bara" är som vän. Suck.

Och så, tja, spyr jag i allmänhet en del på att vara singel just nu.

kl

På att jag är den enda i denna bil med musiksmak. Det pumpas Iron Maiden och Eddie Meduza och jag vet inte vad som är värst. Mvh tjejen som varit asocial med hörlurar och mobil och riktig musik i typ 20 mil nu.

Samt på att det är så förbannat långt till fredagen.
Vill träffa honom NU. Ju. Inte om fem fuckings jävla dagar. Buhu.

Vad tråkigt:( Men det bästa är att ha en egen, man ska aldrig lita på andra människor på ett sätt.
Jag hade två dagar/vecka på min medishäst men efter att jag lovade och ta honom en dag och när sonen sen började tokspy blev ägaren grinig och ville att jag skulle ta en dag i veckan. Nu har jag haft break ett tag pga personlig skäl vilket ändå har varit skönt

Ja, det är ju det bästa.. saknar det något enormt men en egen fungerar tyvärr inte i dagsläget rent ekonomiskt.
Det som gör mig otroligt irriterad, nu när allt fått sjunka in, är att jag känner mig rent och slätt utnyttjad..:(
Jag har hjälpt till med att hitta en ny välpassande sadel till hästen (annars skulle hon fortfarande ha en sadel som satt i ordentlig bakvikt och var helt fel utformad för hennes rygg, men det märkte inte ägaren fören jag fick tränaren att hålla med mig inför henne), köpt en drös med diverse ny utrustning, lagt tid och engagemang på genomtänkta gåvor till ägaren, lagt så mycket tid jag kunnat i stallet, lagt upp träningsscheman, planerat tävlingsdebut, och allmänt vigt så mycket tid och engagemang jag bara kunnat åt allt rörande dom båda..
Utbildat hästen från att ha legat på bogarna och gå i undertempo alt. rusa till att få styrkan och konditionen för att bära upp sig själv i alla tre gångarter och fått en trevlig form samt stärkt upp allehanda grundläggande hjälper och rörelser som inte suttit sedan tidigare, samt introducerat helt nya rörelser att lägga till hennes register.

Att ägaren även inte ligger på en egen nivå ridmässigt för att utbilda den här hästen, och sedan inte ens tar emot hjälp och förklaringar från varken mig, andra hästmänniskor eller ens tränare gör mig ännu mer frustrerad.
Ägaren är så pass "stolt" att hon måste lägga fram diverse bortförklaringar för allt och alla, istället för att ta emot och uppskatta all kunskap som finns tillhanda för att utveckla sig själv.
Om man, gud förbjude, själv skulle komma med ett tips (tänk er med den snällaste tonen som går) så får man ett barskt svar tillbaka som bara gör en ledsen att man ens tänkte tanken.

Hästen är även tänkt att fungera som framtida show/reklamhäst så jag har skapat YouTube-konto, mejlkonto samt FB-sida vilket har uppdaterats som en öppen portfolio för hästen. Allt med tanken att detta samarbete skulle hålla i många år framöver.
Tji fick jag..:(

Senast ändrad:

Kl
På att jag for i diket med bilen nyss. :arghh: så himla onödigt, tyckte jag tog det så lugnt och försiktigt men tydligen inte tillräckligt.

Fy vad tråkigt! Kan det inte vara så att du var för duktig helt enkelt? Att det var en sådan ägare som inte klarade av det?

kl

På att man inte kan boka nybesök hos psykiatrin via mina vårdkontakter. Måste alltså ringa. Vill INTE ringa.

Fy vad tråkigt! Kan det inte vara så att du var för duktig helt enkelt? Att det var en sådan ägare som inte klarade av det?

Ingen aning.. har varit andra i vår omgivning som varit inne på samma spår (men självklart inte sagt detta inför ägaren), men själv kan jag inte förstå ett sådant resonemang. Det är ett så tråkigt tänkande att sätta taggarna utåt bara för att någon annan är mer bildad, så är det ju i hela livet, och istället för att bli sur så tar man väl hellre tillfället i akt att lära sig själv och utvecklas ytterligare.
Suck... det enda jag kan tänka på nu tyvärr är vad hon går runt och säger till andra hästägare i stallet, men förhoppningsvis kan dom väl tänka själva eftersom jag fått en god relation med de flesta under min tid där.
När jag såg henne posta i "stallgruppen" på fb samt på hästens egen sida idag om att hon söker ny medryttare så skar det rejält i hjärtat..:(

Senast ändrad:

Kl

Jag är irriterad på min kropp som vägrar samarbeta för tillfället. Vill bara ha en fullt fungerande kropp!

Det gick bra, vad rar du är som frågar. :) Bilen fick bara lite skönhetsfel, det hela var väldigt odramatiskt egentligen, skulle svänga i en korsning så det gick väldigt sakta. Bilen bestämde sig helt enkelt för att fortsätta rakt fram, trots full styrning åt vänster, genom en liten ploghög och ner i diket bakom. Surt nog tog den precis i med nosen mot en väjningsplikskylt.
1558910_10151942996101985_1858810517_n.jpg

Läskigt! Tur att det gick så bra ändå! Jag har hållit på att smälla med TVÅ lastbilar de senaste två dagarna. Igår kväll när jag skulle hem från stallet i kolmörkret. Kör i 90 på en 90-sträcka och ut från vänster kommer en stoooor lastbil som inte har några reflexer eller lampor på sidorna, lastbilen stod tvärs över vägen när jag kom körande och höll på att svänga - så jag såg den inte för fem öre. Såg den bara ett par meter ifrån den och fick ställa mig på bromsen, bilen var stilla ungefär två meter från släpet. Så hade jag reagerat två meter senare hade jag suttit i släpet.

Idag valde en annan stor lastbil att köra över i mitt fält innan den skulle svänga till höger från sitt håll. När den ser att jag är på väg mot den! Hur tänker folk? Hade jag inte ställt mig på bromsen även idag så hade vi frontalkrockat! Underbar känsla att få hjärtattack två dagar i rad :banghead:

Usch vilken pulshöjare! Både för Linta och LindgrenV!
Men vad fasiken, är det inte lag på att lastbilar ska ha allehanda reflexer och lampor på sig?? :nailbiting:

Man kan ju undra, men med tanke på att de inte syns alls utan reflexer på sidorna så borde det ju i alla fall vara så. Bilar ser man ju ändå från sidan, men lastbilar är verkligen som en svart vägg i mörkret :nailbiting:

kl

På att jag för bara några timmar sedan drabbades av halsont och pre-förkylningskoma.

På fredag ska jag 1. på möte med en av mina tidigare stora politiska förebilder som vill anställa mig, och framför allt och alla 2. träffa mannen jag vill ha och som jag inte sett på över en fuckings jävla månad. FUCK YOU KROPPEN.
Jag ska faaaaaaaaaaan dra iväg på det här om jag så ligger i 40 graders feber och smittar alla jag kommer nära.

kl

På fredag ska jag 1. på möte med en av mina tidigare stora politiska förebilder som vill anställa mig,.

Vad roligt! Håller tummarna stenhårt - lycka till :)

Irriterad och uppgiven över arbetslösheten och arbetsförmedlingen. Två onda ting.
Jag tycker helhjärtat synd om alla som inte önskar annat än att få arbeta ihjäl sig men måste uthärda det fetstilta eländet.

Vad roligt! Håller tummarna stenhårt - lycka till :)
Tack snälla! Kan inte minnas senaste gången jag var så här nervös och än mer nu - jobbigt att göra ett första intryck genom att hosta honom i ansiktet - men jag hoppas det blir bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 642
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 959
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama