Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3
Vad tråkigt
Men det bästa är att ha en egen, man ska aldrig lita på andra människor på ett sätt.
Jag hade två dagar/vecka på min medishäst men efter att jag lovade och ta honom en dag och när sonen sen började tokspy blev ägaren grinig och ville att jag skulle ta en dag i veckan. Nu har jag haft break ett tag pga personlig skäl vilket ändå har varit skönt
Ja, det är ju det bästa.. saknar det något enormt men en egen fungerar tyvärr inte i dagsläget rent ekonomiskt.
Det som gör mig otroligt irriterad, nu när allt fått sjunka in, är att jag känner mig rent och slätt utnyttjad..
Jag har hjälpt till med att hitta en ny välpassande sadel till hästen (annars skulle hon fortfarande ha en sadel som satt i ordentlig bakvikt och var helt fel utformad för hennes rygg, men det märkte inte ägaren fören jag fick tränaren att hålla med mig inför henne), köpt en drös med diverse ny utrustning, lagt tid och engagemang på genomtänkta gåvor till ägaren, lagt så mycket tid jag kunnat i stallet, lagt upp träningsscheman, planerat tävlingsdebut, och allmänt vigt så mycket tid och engagemang jag bara kunnat åt allt rörande dom båda..
Utbildat hästen från att ha legat på bogarna och gå i undertempo alt. rusa till att få styrkan och konditionen för att bära upp sig själv i alla tre gångarter och fått en trevlig form samt stärkt upp allehanda grundläggande hjälper och rörelser som inte suttit sedan tidigare, samt introducerat helt nya rörelser att lägga till hennes register.
Att ägaren även inte ligger på en egen nivå ridmässigt för att utbilda den här hästen, och sedan inte ens tar emot hjälp och förklaringar från varken mig, andra hästmänniskor eller ens tränare gör mig ännu mer frustrerad.
Ägaren är så pass "stolt" att hon måste lägga fram diverse bortförklaringar för allt och alla, istället för att ta emot och uppskatta all kunskap som finns tillhanda för att utveckla sig själv.
Om man, gud förbjude, själv skulle komma med ett tips (tänk er med den snällaste tonen som går) så får man ett barskt svar tillbaka som bara gör en ledsen att man ens tänkte tanken.
Hästen är även tänkt att fungera som framtida show/reklamhäst så jag har skapat YouTube-konto, mejlkonto samt FB-sida vilket har uppdaterats som en öppen portfolio för hästen. Allt med tanken att detta samarbete skulle hålla i många år framöver.
Tji fick jag..