Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Kl

Jag är irriterad över att jag fick värk i ena axeln/skuldran innan idag när jag höll på att hälla ut det gamla vattnet ur hästens drickhink i boxen. Suck. Hinken var dessutom bara fylld med en fjärdedel och inte alls tung. Enda nyttiga som kom ur detta var all massage jag lyckats tigga till mig.

Irriterad på återfallet, om än litet. Så onödigt.
Men tre atarax på det då. :banghead:

Hahaha, jag bet mig i kinden för typ tio minuter sedan och tänkte just skriva en lång harang om det här. I feel your pain sister!

kl

Jag är stört irriterad på att USA inte atombombade bort hela jävla Japan under WW2.
Det här har på intet vis något att göra med att jag ogillar befolkningen eller landet i sig, tycker tvärtom väldigt bra om japansk populärkultur. Däremot hade Japans upphörande inneburit att folk inte kunde resa dit i fler jävla veckor istället för att umgås med mig.

*KL*

På den jättesmidiga sjukvården i det här landet. Ca TIO DAGAR kommer det ta innan jag kan hämta ut min medicin. Bra jobbat, vårdcentralen. Himla tur att jag inte typ behöver min medicin eller så :mad:

För jag har flyttat = bytt vårdcentral. Tydligen följer inte uppgifterna med mig och uppfinningen "internet" har tydligen inte kommit till vården ännu. = den gamla vårdcentralen ska skriva ut min läkemedelslista, få en doktor att skriva på, posta detta till nya vårdcentralen och när de har fått listan tar det ca 3 dagar innan infon läggs in i systemet. DÅ kan jag ringa och förnya mitt recept och efter det tar det FEM dagar innan jag kan hämta ut medicinen.

Smidigt :cautious:

kl

irrriterad på telefonförsäljare :rage:
Måste lära mig att lägga på luren snabbt som attan. En kille från MySafety ringde och rabblade upp en massa info om id-stölder och allt, sa att jag inte var intresserad. Då rabblade han upp om dem erbjöd skydd mot id stölder. Sa att jag inte var intresserad. Rince and repeat i 10 min, och han sa till slut "men, då skriver jag upp dig här-" wtf? :rage: :rage:

Sa ju klart och tydligt att jag inte var intresserad. Selektiv hörsel eller vad? -_-

kl

irrriterad på telefonförsäljare :rage:
Måste lära mig att lägga på luren snabbt som attan. En kille från MySafety ringde och rabblade upp en massa info om id-stölder och allt, sa att jag inte var intresserad. Då rabblade han upp om dem erbjöd skydd mot id stölder. Sa att jag inte var intresserad. Rince and repeat i 10 min, och han sa till slut "men, då skriver jag upp dig här-" wtf? :rage: :rage:

Sa ju klart och tydligt att jag inte var intresserad. Selektiv hörsel eller vad? -_-

En kompis som ett tag jobbade med telefonförsäljning (och blev utbränd, surprise :crazy:) har berättat att hens chef sa till dem att om kunden någon gång under samtalet låter positivt inställd kan man skriva upp dem ("de har ju ångerrätt om de absolut inte vill ha produkten" O_o ) som intresserade. Det låter väl seriöst och bra? :cautious:

KL

Just nu är jag irriterad på att det enda som får mig att sova, hindrar mig från att vakna :banghead:

Köpte nya öronproppar på clas ohlson. Huuuur bra som helst, man hör verkligen nada! Och ÄNTLIGEN får jag sova hela natten! Sover som en död. Vilket är negativt när man sen ska upp på morgonen för jag vaknar ju inte av alarmet. Eller när någon ringer. Förut vaknade jag av att få ett sms på ljudlöst, så det i perspektiv med att inte vakna alls av tre alarm som låter värre än sirener, på högsta volym precis bredvid huvudet + 5 missade telefonssamtal, också de med övertydlig signal. Missade alltså samtal både från bemanningen och vårdcentralen (som tur var ringde vc upp senare och jag kunde ringa upp bemanningen) och dagens föreläsning!!!

BAAAAH. Hur fan ska jag göra? Inte sova med öronproppar = troligtvis knappt sova alls och därför gå runt som en zombie hela dagarna, eller sova med öronproppar och riskera att inte komma upp på morgonen?

Köp ett alarm för döva! De vibrerar istället för att låta, så man sover med de under kudden eller liknande :)

kl

Jag är irriterad på att jag och min pojkvän bytt roller, förr var jag den stökiga och nu när jag vill ha det städat omkring mig har han blivit stökig av sig, suck! Fast borde inte bli irriterad för han drar sitt strå till stacken ändå... men iallafall.

//r

*kl*

Våran helvetestenta.
Vi har flera exempeltentor att titta på, men det är ju fula, dumma och jobbiga svarsalternativ.
Ex:

Fråga 1: En häst är...
A. Ett däggdjur
B. Lättskrämd
C. Något man kan äga

Svaret är A för vi har jobbat med klasser och alla borde förstå att A är rätt. :banghead:

(Min tenta handlar dock om Data/Modellerings ... stuff :rofl: )

Irriterad på att sällskapet inte kan hänga förrän typ efter nyår. Fucking systembolaget, vadå mycket att göra innan jul och nyår? Oh weeell.

KL

På loppisen (en av x antal) här som ställer sina saker över halva trottoaren så man knappt kommer förbi. Inte meningen att man ska behöva gå ut i vägen med barnen bland tungtrafiken, bara för att han öser ut sitt skit över trottoaren.

Dessutom irriterar jag mig på att julgransbelysningen inte fungerar.

Senast ändrad:

KL
På min hjärnskakning.

Men oj vad har hänt?

KL
är irriterad över att den här dagen är så förbannat seg (klockan är bara 3.16 och jag har 2 timmar och 15 min kvar att sitta vid mitt skrivbord..). Sen är jag arg på mig sjalv att jag lämnat julshoppingen så sent. Ska göra allt idag, när det är 40 grader ute (ingen överdrift, det är som att gå rätt in i en ugn när man öppnar dörren) och ALLA ska köpa sista-minuten-klapparna... Ibland önskar jag att min framförhållning var liite bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 846
Senast: Wingates
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 961
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur