Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag tyckte inte ens det var kul med samma samma samma när jag var barn :(
Men så länge söta shettisar är med tittar jag :angel:

Nä, jag tittade inte så ofta som barn, men de gånger jag såg det var det ju verkligen exakt likadana inslag som det är när jag ser på det nu. Så typiskt den konservativa hästvärlden. :p (För övrigt tycker jag att kadriljen varje år ser helt för jävlig ut haha, särskilt för att verka innehålla så pass många vuxna ryttare, men men.)

Men ja, shettisgaloppen gör det ju värt det!

Tycker också de ska sända från matinen. Men verkar bara vara från hoppningen, som aldrig tycks starta. Just nu är det bara en evighetslång intervju med Rodrigo Pessoa :cautious: Där man inte hörde hälften eftersom svts ljud som alltid inte fungerar :meh:

Ska man titta eller spela tro? Ingen svensk med och hoppar heller ju.
Jag ville ju se matinen och shettisgaloppen. Håller med dock om att lite mer variation skulle vara bra.

Dessutom börjar jag få ont i nacken igen, mini fyller om två veckor, sedan är det jul, sambon fyller och sedan är det nyår. Och var går alla pengar? Jo till den där förbannade tvättmaskinen. Morr!
Varför skulle den gå sönder just nuuuu? Så onödigt.

Senast ändrad:

Jag köpte en tvättmaskin på blocket för 100 kr för några år sedan, den funkade finfint :)

kl

Just nu är jag så arg att jag kokar.
Folk är DUMMA DUMMA DUMMA I HUVUDET!

KL

Jag har nog aldrig varit så glömsk som jag varit idag :banghead:

Glömmer hemnycklarna, får gå tillbaka och hämta.
Glömmer kameran hemma. Får gå tillbaka och hämta.
Glömmer låsa dörren. Får gå tillbaka och låsa.
Kommer äntligen iväg! Glömmer koppla. Motorstopp.
Åker till affären. Glömmer vad det är jag ska handla.
Åker till stallet. Glömmer svänga. Får vända och köra tillbaka.
Går på promenad med Sofia. Glömmer sätta på reflexer och låsa sadelkammaren.
Kommer tillbaka från promenad med Sofia och ska åka till gamla stallet för att hämta ett skåp, en sadel och två stålkorgar med ställningar. Pappa ber mig ta med grimskaft. Jag sätter mig i bilen, glömmer grimskaften. Får gå tillbaka och hämta.
Åker till gamla stallet, ställer korgarna framför bilen och hänger sadeln på grinden medan jag hjälper pappa att lasta på skåpet på hans bil. Åker till nya stallet. Kommer på att jag glömt korgarna. Får åka tillbaka och hämta.
Inser att jag inte bara glömt korgarna: utan även sadeln. Och att släcka lampan och stänga dörren :banghead:
Åker tillbaka till nya stallet och inser att jag glömt kameran i sadelkammaren.
Går på toaletten och när jag kommer ut igen ser jag att bilen står och lyser. Inser att jag glömt nycklarna i tändningen. :banghead:

Och där är jag nu. Uppenbarligen har jag glömt hjärnan hemma.

Måste vara så! Gud vet vad jag mer glömt, jag menar - det jag listat ovan är ju sådant jag kommit på i efterhand! (Eller blivit påmind om av min omgivning, typ korgarna.. Och kameran :angel:)

KL

Jag har nog aldrig varit så glömsk som jag varit idag :banghead:

Glömmer hemnycklarna, får gå tillbaka och hämta.
Glömmer kameran hemma. Får gå tillbaka och hämta.
Glömmer låsa dörren. Får gå tillbaka och låsa.
Kommer äntligen iväg! Glömmer koppla. Motorstopp.
Åker till affären. Glömmer vad det är jag ska handla.
Åker till stallet. Glömmer svänga. Får vända och köra tillbaka.
Går på promenad med Sofia. Glömmer sätta på reflexer och låsa sadelkammaren.
Kommer tillbaka från promenad med Sofia och ska åka till gamla stallet för att hämta ett skåp, en sadel och två stålkorgar med ställningar. Pappa ber mig ta med grimskaft. Jag sätter mig i bilen, glömmer grimskaften. Får gå tillbaka och hämta.
Åker till gamla stallet, ställer korgarna framför bilen och hänger sadeln på grinden medan jag hjälper pappa att lasta på skåpet på hans bil. Åker till nya stallet. Kommer på att jag glömt korgarna. Får åka tillbaka och hämta.
Inser att jag inte bara glömt korgarna: utan även sadeln. Och att släcka lampan och stänga dörren :banghead:
Åker tillbaka till nya stallet och inser att jag glömt kameran i sadelkammaren.
Går på toaletten och när jag kommer ut igen ser jag att bilen står och lyser. Inser att jag glömt nycklarna i tändningen. :banghead:

Och där är jag nu. Uppenbarligen har jag glömt hjärnan hemma.

Jag tog förut av mig byxorna för att kunna byta bh.... Sen stod jag där i säkert en halv minut och undrade hur jag skulle få på mig bh:n. Ska vi bilda klubb? :D

*KL*

Just nu äter jag skumtomte

Jaaaa :love:

Lillagoajag: Haha åh så smidigt :D Jag höll på att lämna lägenheten utan tröja :angel:

Idag har de ring 9 gånger!!! :rage:
Är det bara nix som gäller om man vill blockera ett nummer?
Går att göra på iPhone om man lägger in numret bland kontakterna, kanske utan det också. Vet inte exakt hur det fungerar dock då jag aldrig använt mig av det.

kl

På att jag är en toffel. Toffeltoffeltoffel. Stor och mjuk.
Och att jag sitter här och stirrar på FB-chatten med hjärtklappning istället för att sova.

Om han inte skärper sig ska jag fan tvinga ut honom på en träff och då ha överraskningssex med honom, det hoppas jag han är medveten om.

*KL*

att snyggot jag träffade ikväll såklart har flickvän. Som han såklart älskar och är jättelycklig med. (Å andra sidan är det väl det enda logiska - om en sån som honom var singel skulle jag allvarligt ifrågasätta tjejerna i hans omgivning :p )

att allt ska gå åt skogen för oss jämt.
Den utlovade snön blir regn, sedan snö och så regn igen.
Med andra ord blask och svinhalt.

Sambons bror som skulle ha mini i morgon är sjuk, så där rök den körlektionen.
Mini skulle även sova där i helgen, men eftersom svärmor och M har magsjuka så blev det inte av heller. Så där rök mitt och sambons julbord. Faaan!
Varför ska det alltid vara likadant? Om vi för en gångs skull får lite tur med någonting, så ska en massa andra saker ställa till det. Kan det aldrig gå bra för oss?

Vi hade verkligen sett fram emot fredagen, sambon är ledig hela dan, julbordet på kvällen och sedan mys bara vi. Men nej, det får fasiken inte gå bra för oss.
Besviken är bara förnamnet :(

Kl
Irriterad på att kl är tre snart, jag ska upp 7 (ev tidigare beroende på när mini vaknar) och jag kan inte sova.

Kl
På mig själv för att jag inte bara kan sätta fart och göra det här jääävla skolarbetet. Just nu är det en jädra tur att det bara är sex månader till examen alltså. /less

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Wingates
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 961
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama