• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FairLady
  • Startdatum Startdatum
F

FairLady

Jag har ganska nyligen köpt ett sto som är efter Acapulco Gold - Jumper. AG har jag lyckats hitta lite info om men jag vet ingenting om Jumper. Jag tror att siffrorna är 531 el. nåt sånt.

Är det någon som har lite mer inte om honom, hade vart kul å veta!!

MVH Michaéla

Jumper 552 var fux med bläs, vit vänster framfot och vita bakfötter. 162-186-21,5 cm. Han föddes 1973 hos Ernfrid Lundin, Dalby gård, Uppsala, och köptes till Flyinge som föl. Han sattes i avel 1976 och togs ur avel 1979.

Exteriört utlåtande: Harmonisk hingst med väl ansatt hals och lång, välliggande bog. Bred i bröstet. Lång kors. Stora ledgångar. Korta skenor. Mycket god skritt och trav.

I hingstkatalogen från 1986 hade han lämnat två avkommor i msv hoppning. I senaste stamboken har han 26 stamboksförda ston. Han lämnade också hingsten Jumper 712 som togs ur aveln efter en säsong då han godkändes exteriört som treåring, men inte klarade bruksprovet.

Här hittar du hans stam + bild.

Jumper var skadad när han skulle göra bruksprov 1976 därför betäckte han inte 1977.Men forsatte i aveln som femåring med uppehåll 1987 då han tävlades i Christer Pålssons 4 spann, pga nedsatt fruktsamhet fick han gå på fribetäckning vid Ryholms gods,Moholm de två sista åren i aveln (1988 och 1989)

Jätte tack!

Du verkar ha koll på nästan alla stamtavlor!
Vet du hur man kan söka på stambokförda ston på nätet också?

MVH Michaéla

Mitt enda tips vad gäller ston är att kolla på sidan jag länkade till.

Är det något speciellt sto du letar efter får du gärna fråga mig. Jag har många stamböcker (men tyvärr inte alla :() och mer än 20 årgångar av hingstkataloger, så jag kan hitta det mesta.

Fast det står i hingstkatalogen från 1978 att han betäckte 5 ston 1977 :confused: Fast i hingstkatalogen från 1980 står i texten att han var skadad och betjänade bara 8 ston, fast det i raden betäckta ston fortfarande står 5! :confused: igen...

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 103
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 020
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar