Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju för tidigt!
(Men jag ser med fram emot julen )
Det låter onekligen som en jultokig familj När börjar du pynta?Jag längtar efter att tomtarna ska krypa fram ur vrårna, alla juleljusen ska tas fram och julmusiken spelas dygnet runt! Min familj är tokiga i julen! Pyntar väldigt tidigt och det ör bara jag som inte börjat lyssna på julmusik än.
Det låter onekligen som en jultokig familj När börjar du pynta?
November är ändå rimligt! Då måste man ju åtminstone plocka fram och inventera för att se om det behövs något nytt pynt eller såJag trycker på bromsen och är numera nöjd om familjen inte börjar förrän i november. Men det har hänt att det spelats julmusik och druckit glögg i början av oktober... en gång t.o.m. i september...
Men jag älskar det jag också! Jag tycker att halloween kan ha passerat först...
November är ändå rimligt! Då måste man ju åtminstone plocka fram och inventera för att se om det behövs något nytt pynt eller så
En spellista med julmusik ska jag göra, har en gammal men det behövs en helt ny med bara speciellt utvald musik
Oj det finns en jultråd här! Undrade justVisst har vi ingen jultråd än?
Jag har blivit SÅ pepp på julen de senaste dagarna
Här i tråden kan vi snacka om allt som hör julen till och hjälper oss att skapa härlig julstämning
Jag hade också gärna gått på julmarknad, tråkigt att det inte blir något men självklart är det bra att det är inställt med tanke på läget.Igår hade de ställt fram massa pepparkakor och julmust på synliga ställen i Stora Coop-butiken närmast mig
(Jag köpte inget, håller mig till första advent).
Däremot blev jag väldigt besviken över att det inte blir några julmarknader varken på Skansen eller i Gamla Stan som jag brukar gå på. Jag förstår ju självklart varför men barnet inom mig blev ändå lite ledsen. Tycker det brukar ge bra julstämning.
Batterier håller väldigt dåligt i kyla, är min erfarenhet tyvärr....Finns det några vettiga batteridrivna för utomhusbruk eller är det sladd som gäller där?
Misstänkte det Men drar man liksom en sladd in under dörren eller hur gör folk? Vi har el i förrådet också men det behövs en lååång sladd då...Batterier håller väldigt dåligt i kyla, är min erfarenhet tyvärr....
Batterier håller väldigt dåligt i kyla, är min erfarenhet tyvärr....
Jag kommer att ha en slinga i balkonglåda utanför fönstret. Den lilla tunna sladden kan man dra in och ändå stänga fönstret.Misstänkte det Men drar man liksom en sladd in under dörren eller hur gör folk? Vi har el i förrådet också men det behövs en lååång sladd då...
Vad menas med väldigt ofta? Om vi pratar om en period på, säg, 6-8 veckorÄven inomhus får man byta batterier väldigt ofta. Jag föredrar att ha slingor med sladd.
Jag kanske kan lyckas fixa något utanför dörren ändå, hoppas! Får spana efter ljusslingor nästa gång jag är i stanJag kommer att ha en slinga i balkonglåda utanför fönstret. Den lilla tunna sladden kan man dra in och ändå stänga fönstret.