Sv: Jultorp

Jasså det VET du, hur vet du det? Har du frågat? Tror du de skulle erkänna det för dig? Om du är deras kund eller känner dom genom ett kundförhållande betvivlar jag det starkt. Var inte så naiv.

på dig låter det som om det skulle vara världens hemskaste ställe... :confused:

Jag var där i okt förra året som western nybörjare och jag blev väldigt nöjd med hela upplevelsen:rofl:, sen kan jag hålla med om att man kanske inte ska åka dit när man är riktigt erfaren... tror att man blir lite uttråkad då även om middagarna och omgivningarna är helt underbara:banana:

det är inte världens hemskaste ställe men ack så bittert. Tur för dig som kunde undgå det, jag lyckades tyvärr inte.

Det skulle vara kul att åka till Jultorp. Min fråga till er är om de respekterar andra ridinriktningar eller anser de att western är den enda rätta och andra har fel? Försöker de övertala en att byta eller är de nedvärderande mot andra riktningar? Jag var på en kurs (ej western) och där spydde både ledaren och deltagare galla över den stilen jag håller på med. Jag vart helt knäckt och sen dess har jag inte vågat gå nån kurs med annan inriktning än den jag håller på med fast jag helst vill lära mig rida alla stilar. Ju mer man kan om olika saker desto mindre fördomar och mer förståelse har man, anser jag.

Du har nu förmedlat att du inte tyckte om Jultorp. Du har inte sagt VAD det var som gör att du tycker detta. Nåväl, det är ditt val...varför la du då in ett inlägg här överhuvudtaget?..bara för att väga upp emot de positiva rösterna???

Som seriös företagare är man intresserad av att veta vad som inte varit bra liksom man är mycket intresserad av att kunderna är nöjda. Jag hoppas att du framfört din kritik till dom det gäller, du behöver inte ta det här...men, jag uppfattar det som om du mörkat även för Jultorp av rädsla för represalier?

Då uppfattar jag det som så att du inte är nöjd, nej...men kanske inte utan skuld själv till att det blivit som det blivit. De övriga här i tråden har utförligt berättat om både bra och mindre bra saker men som helhet är det nöjda röster. För mig väger det mer än dina ord om att det inte var bra, utan närmare specifikation.:cool:

Åker du till Jultorp för att rida western bör du ju släppa på "din gren" och rida enligt deras instruktioner. Du behöver ju inte tala om vad du rider i för gren i övrigt. Sen när du kommer hem kan du ju ta godbitarna ur det du lärt dig där och blanda hemma sen, om du vill.

Givetvis släpper jag min gren om jag åker till Jultorp och anpassar mig till western och jag säger ju inte vad jag rider i vanliga fall. Det jag undrar är om stämningen är hätsk och ifrågasättande (ex pratar skit) om andra stilar eller om de är vänligt inställda till andra grenar. Där jag rider är stämningen vänlig oavsett gren och ingen säger varken bu eller bä utan vill att var och en ska ska få bilda sig en uppfattning och uppmuntrar till att prova.

Tolka det hur du vill, jag har dock inte skuld i fallet själv utan är, precis som de andra som råkat ut för det, felbehandlad. Det är enbart oprofessionellt. Jag har upplyst dem om detta men de hade inte förmågan att rannsaka sig själva vilket visar än mer oprofessionalitet. Jag lade in mitt inlägg för att visa att det även finns en annan sida än vad de positiva inläggen förtäljer. Jag tycker det är viktigt att det får komma fram. Sen vad du tycker är upp till dig.

:bow:
Nu har jag suttit och läst allt som har skrivits om Jultorp.
De har olika instruktörer där och eftersom vi är människor och inte likadana så är det vissa instruktörer som man tycker mer om.
Det är alltid bra att tala om för instruktören vad man vill ha ut av sitt "läger" och skulle man inte vara nöjd så är det BRA om man säger det så att de har en chans att förbättra sig!!!!
Jag har själv ridit för många olika instruktörer och vissa tycker jag mer om än andra men det har ju inget att göra med att de skulle vara dåliga utan att vi inte "passar ihop".
Kommer man dit ett gäng som kan en del så anpassar de säkert nivån efter de kunskaperna.
Hoppas att ni som ska till Jultorp kommer att få kul!!!!!:banana:

Är det möjligtvis någon som gått, eller vet någon som gått, kvällskursen i westernridningen som ges på Jultorp? Undrar isf vad ni tyckte om den.

Jag fick en två dagars intensiv kurs på Jultorp i födelsedagspresent så nu ska jag och sambon dit den 19-20 januari -08. Jag har själv aldrig ridit western men det är ju det jag och min unghäst ska sattsa på. Sambon har ridit på två turridningar en gång på sådana dära "j*kla* islänningar som han säger och en gång på en nordsvensk som han blev fräst i. + blivit ledd barbacka kanske 15 meter 3 gånger. Så hoppas vi klarar av 11 timmars ridning på två dagar.

Jag fick en två dagars intensiv kurs på Jultorp i födelsedagspresent så nu ska jag och sambon dit den 19-20 januari -08. Jag har själv aldrig ridit western men det är ju det jag och min unghäst ska sattsa på. Sambon har ridit på två turridningar en gång på sådana dära "j*kla* islänningar som han säger och en gång på en nordsvensk som han blev fräst i. + blivit ledd barbacka kanske 15 meter 3 gånger. Så hoppas vi klarar av 11 timmars ridning på två dagar.

hoppas ni dår bra väder och en trevlig helg...

jag var där förra året... köpte det som fördelsedagspresent till mig själv och kommer att göra det 2008 också...

Dom har iallafall ett helt OK julbord och westernshowen var bäst....:rofl::rofl:
Men mer linedance och mer bucking barrel skulle de vart ännu bättre.

*kl*

Jag har varit på jultorp 2 ggr och jag har fått samma intryck som några av er som skrivit här innan;
Är man nybörjare (inom western) så är det ett jättebra och mysigt ställe att lära sej på men kan man lite mer får man inte ut något utav det (förutom den goda maten;)). Spec inte om man kräver lite mer av hästen än att jogga runt koner i valfri form. Och att nämna sporrar el ha andra egna åsikter om hur hästen kanske borde ridas är inte att tänka på.

Jag åker inte dit igen iaf.

Hej C!!!

Hinner inte pm dig idag men ska försöka imorgon eller på måndag ang mina erfarenheter av Jultorp.

Kram/ P

Hej C!!!

Hinner inte pm dig idag men ska försöka imorgon eller på måndag ang mina erfarenheter av Jultorp.

Kram/ P

eller kan du ju skriva här...

Anders Josefsson har så han lärut western... på egen häst eller hans... har inte varit där bara läst lite på hans hemsida...

Det finns många ställen man kan åka till och lära sig Western.

Jag tror inte man ska förväxla syften med olika ställen. Hos en tränare/ridskola får man lära sig grunderna och uppåt till varierande svårighetsgrad beroende på instruktör och hästar, och man kan välja att bli tävlingsinridktad i sin ridning.

Hos ställen som säljer ett helt koncept handlar det mer om att "prova på", samt att köpa ett paket som tex kan innehålla mat, pension, uteritter, "westernfeelingen" osv. På dessa ställen är nog ridningen väldigt begränsad, just för att det inte är där tonvikten ligger, och då kanske det är så att det mer passar nybörjare eller den som vill prova på, åtminstone ridmässigt.

Det finns många ställen man kan åka till och lära sig Western.

Jag tror inte man ska förväxla syften med olika ställen. Hos en tränare/ridskola får man lära sig grunderna och uppåt till varierande svårighetsgrad beroende på instruktör och hästar, och man kan välja att bli tävlingsinridktad i sin ridning.

Hos ställen som säljer ett helt koncept handlar det mer om att "prova på", samt att köpa ett paket som tex kan innehålla mat, pension, uteritter, "westernfeelingen" osv. På dessa ställen är nog ridningen väldigt begränsad, just för att det inte är där tonvikten ligger, och då kanske det är så att det mer passar nybörjare eller den som vill prova på, åtminstone ridmässigt.

Nä det var mer om någo varit där...(kan inget om westen) men han tävlar i wester och har hästverksamhet (typ som jultorp) men jag tror inte hans e så mycket prova på... men jag vet inte...

vill ni ha hemsida så pm mig för jag tror inte att jag får lägga ut den här...

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar på att åka till Arninge en söndag (från Nyköping), när jag åker dit tidigt på morgonen (7-8-tiden) så är nog trafiken rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 738
Senast: Mia_R
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: CaisaCax
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
5 619
Senast: Angel
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
334
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka