peace

Trådstartare
ska jag göra med vänner på lördag,jag är egentligen ingen "pysselmänniska",så hjälp mig vad ska jag ta med och "pyssla" med:confused:
 
Julpyssel

Tänkte ordna en pysselkväll fram i december, blir nog främst vuxna som deltar, och skulle vilja ha idéer på roligt julpyssel!

Tanken är att göra smällkarameller och såna där flätade hjärtan, eventuellt baka pepparkakor.....Mer tips mottages tacksamt!


Gärna även enkel mat som kan lagas gemensamt....


BILDER är givetvis särskilt välkomna!:D
 
Sv: Julpyssel

Tänkte ordna en pysselkväll fram i december, blir nog främst vuxna som deltar, och skulle vilja ha idéer på roligt julpyssel!

Tanken är att göra smällkarameller och såna där flätade hjärtan, eventuellt baka pepparkakor.....Mer tips mottages tacksamt!


Gärna även enkel mat som kan lagas gemensamt....


BILDER är givetvis särskilt välkomna!:D
Det räcker väl med en pysseltråd :cool:
 
Sv: Julpyssel

Självklart!!!!:D

Sökte på julpyssel men fick inga träffar:p så då skapade jag min.....

MODERATOR!!! Lägg ihop dessa!:idea:
 
Sv: Julpyssel

*Ut i skogen och samla/plocka vad naturen har att erbjuda för att göra bordsarrangemang, dörrkransar och fönsterprydnader.

*Torka frukt (till arrangemang)

*Julgodis

*Egna adventskalendrar (om ni ska ha träff innan 1 dec vill säga ;) )

*Göra julstrumpor

*Apelsiner med nejlikor

*Julklappsrim

etc...etc.....

Ha så trevligt :laugh:
 
Sv: Julpyssla

aahhh. finns ju massor att göra!! Jag brukar anordna julpyssel varje år.
Egna julkort.
Göra väggkalender till nästa år.
Garntomtar
Halmfigurer
julgransprydnader av allt möjligt du har hemma.
pärlplattor med julmotiv
ljuslyktor av glasburkar
stöpa ljus

mm mm mm

Jag har pysselnoja och samlar alltid på mig allt möjligt jag hittar som passar till pyssel. Bl a så har jag under hösten samlat kotter som nu ska målas och glittras:idea:
 
Sv: Julpyssel

När ska ni ha träffen Texas? Tänkte om maten hinner bli gammal till jul ;) Annars kan ni ju göra någon inlagd sill med annorlunda smak tex. Den håller ju garanterat.
Något jag ALDRIG hört talas om är glöggsill. Jag äter inte sill men de blandar ju ihop den med det mesta ;)
Lite julgodis kan man ju med göra- finns en tråd att kolla i :)
Dörrkransar
Apelsinskivor är ju vanliga att torka men jag gillar satsumas bättre. De blir ännu finare :)
Ljusdekorationer
Blomsterarrangemang.
 
Sv: Julpyssla

Mitt tips kan du testa nästa år, i år är det kanske lite väl sent.
Plocka massor av rönnbär som du trär upp på tjock tråd. Häng sedan upp och låt dem torka någon vecka. På detta sätt får du jättefina röda "pärlband" att hänga upp efter tycke och smak. Jag dekorerade min svarta smidesljuskrona och det blev fantastiskt fint. Jag sparade de jag gjorde förra året och de var fortfarande lika röda och granna när jag plockade fram dem härom dagen.
 
Sv: Julpyssla

Jag gjorde ett vanligt ljus lite mer "juligt" härom dagen:

julljus.jpg


Innan första advent fixade jag även till adventsljusstaken:

advent.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
766
Senast: Trott
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 572
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Nu i semestertider har jag grubblat mycket på det här att jämföra sig med andra. Jag kan tycka att min egen semester är blek i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 792
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp