Julklappar från arbetsgivare

Maken fick: tre lediga dagar mellan jul och nyår (betalda utan att räknas som använda semesterdagar)
Jag fick: en chokladask.

Vi jobbar inte på samma ställe och jag varken förväntar mig eller egentligen vill ha julklappar från jobbet men det är talande att olika arbetsgivare värnar lite olika mycket om sin personal.

Samma här, nästan så jag blir funderam på om vi jobbar på samma statliga myndighet
Presentkort 500 kr. På GoGift med mycket att välja emellan. Valde att ta det på Åhléns.
(Till skillnad från ifjol då det var presentkort 200 kr och 3 ställen att välja ifrån varav 2 inte finns där jag bor. Tredje blosteraffär.Gav bort presentkortet till ideell organisation som ger mat och annat till behövande)
Jobbar på statlig myndighet.

Jag har inte ens räknat julbord som julklapp, det trodde jag alla fick av sina företag. Så himla snålt annars 😅
De senaste åren har jag fått giftcard från en hemsida med väldigt mycket att välja på.
:meh: Mycket jag trodde var sånt man faktiskt fick på jobb innan jag började på det här stället. Jag hade förväntat mig ett vettigt skrivbord och en skärm att kunna koppla upp den bärbara datorn till, men icke, det fick vi väl lösa själva om vi tyckte att vi behövde. :meh: Julbord kunde vi glömma i år eftersom vi var på konferens söndag till måndag i september med övernattning. Vi fick som jag skrev tidigare ett fat med kallskuret i våra egna sunkiga lokaler, och julmust som var över.

:meh: Mycket jag trodde var sånt man faktiskt fick på jobb innan jag började på det här stället. Jag hade förväntat mig ett vettigt skrivbord och en skärm att kunna koppla upp den bärbara datorn till, men icke, det fick vi väl lösa själva om vi tyckte att vi behövde. :meh: Julbord kunde vi glömma i år eftersom vi var på konferens söndag till måndag i september med övernattning. Vi fick som jag skrev tidigare ett fat med kallskuret i våra egna sunkiga lokaler, och julmust som var över.
En mellanchef hos oss tyckte man kunde köpa egen sladd att ha mellan laptopen och den externa skärmen ifall man ville använda skärmen. (En riktig "pärla" till chef, som tur inte min chef).

Min chef eskalerade saken till högre nivå och plötsligt fick samtliga anställda sladdar att använda.

Min arbetsgivare är faktiskt grym på både sommarpresenter och julklappar. I år fick vi en hel kasse med massor av närproducerad och närtillverkad mat, samt den årliga julbonusen som så klart är ett nice tillskott. Den är inte resultatbaserad utan vi får den som en gåva av ägarfamiljen.

Jag tycker att vi de senaste åren har fått en jättebra julklapp. Ett presentkort till lokala butiker och restauranger. Det gynnar både mig och de lokala företagen... :) Hittills har det varit ett tryckt stort kort i A4-format med olika prylar, mat, osv att välja mellan men i år har vi fått en summa som kan användas fritt hos medverkande företag. Jag kommer nog att lägga min slant hos foder- och spånbutiken.... ;)

Från arbetsgivaren till min säsongsanställning fick jag ett julkort. Anställningen tog slut 6/11 och vi fick ändå handduk och ljusstake innan vi slutade. + väldigt många förmåner under säsongen. Skulle tro att de som jobbar vinter får bra julklapp!

På min tidigare anställning fick jag ett år ett par VR-glasögon av enkel modell som man sätter mobilen i. Tack, jag blir åksjuk av att snurra på kontorsstolen. Litet kontor så min närmsta chef köpte julklapparna och var väl medveten om det.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
497
Senast: Cattis_E
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: Squie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka