Juliga lyckokakor - texter?

gul_zebra

Trådstartare
Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i de?!
Det bör vara på svenska, och får gärna vara humoristiskt. Och såklart, juligt! Har ni några idéer? :)

Meningar ur julsånger, eller inspirerat av sånger/dikter? I och för sig inte så "lyckokakigt" om det ska vara lite som en spådom. Men nåt i stil med "Hur många tomtegubbar slår i glasen på julafton?"
"Snön lyser vit på taken, endast tomten är naken"
"Sankta Lucia, skänk mig en tia (min swish är 07xxx)"

Meningar ur julsånger, eller inspirerat av sånger/dikter? I och för sig inte så "lyckokakigt" om det ska vara lite som en spådom. Men nåt i stil med "Hur många tomtegubbar slår i glasen på julafton?"
"Snön lyser vit på taken, endast tomten är naken"
"Sankta Lucia, skänk mig en tia (min swish är 07xxx)"
Tack! Det behöver inte vara spådomar utan tänkte mest nåt kul :)
"Sån färg skulle man ha!" är tex given :D

”finns det några snälla barn här”
”vem är det som kör egentligen”
”tänd ett ljus och låt det brinna”
”Från oss alla till er alla”
”Här va’re gran”
”äntligen doppareda’n”

Kan du vissla Johanna?

Ok, disclaimer för att det var evigheter sedan som jag orkade se den men tänker citatet är gångbart :D

Kanske här kan vara nått, inspiration från julsånger och julen 🌟🧑‍🎄

Din önskelista har nått fram till tomten
Du har alla nissar i verkstaden
Låt Rudolf visa vägen
Du har tomtar som kryper upp ur vrårna
Även i ett mörkt hus finns det tända ljus
Det väntas en fröjdefull fest

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 147
Senast: Mirre
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
553
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 169
Senast: Cattis_E
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
245
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka