Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag tittar på de som har röstat hittills så känns det väldigt mycket råttan på repet, katten på råttan osv dvs Mammas röstar på mig, Cirkus röstar på mammas, hemlig röstar på niyama, Ferrari röstar på hemlig... Det säger mig egentligen ingenting, förutom att jag riskerar att åka om det inte blir mer än en röst på någon mer... ;)
 
Jag är här i leken :)
har varit upptagen med jobb och ... kärlek ...:o innan idag
Jag tycker att av det jag läst igenom så är det typiska första dags grejer mest som blir på tapeten
Grejen är ju om alla är goda som griper efter halmstrån för att få till en röst? Eller om det är onda som gör dito?
ska läsa igenom igen (jag har skummat leken via mobilen hittills )

Tänkte precis efterlysa dig, du brukar vara alert ;)
Hur tänker du med det du skrev här, om onda vs goda som griper efter halmstrån? Det är väl rätt mkt standard första dagen, eller iaf för goda, onda vet ju? Hängde inte riktigt med bara.
 
Givetvis. Jag har också blivit beskylld för att vilja tillhöra lyan genom saker jag skrivit, så det är säkert inte unikt. Men generellt sett är det inte jättesmidigt att hinta när en är ledarulv tycker jag. Eller jag har iaf inte lyckats få ut några fördelar av det när jag varit i den sitsen. Kanske jag som är kass på hintar. :p

Ja, jag menar att då kan ju t.ex. cirkus vara ledarvarg lika gärna som hemlig.

Fördelen med att visa sig är väl att inte riskera att bli vald som käk, jag har oftast lyckats visa mig ganska bra när jag vetat om vilka som är ulvar. Men alla har ju olika idéer om hur man ska visa sig så det är ju svårt att upptäcka för andra, vanligtvis.
 
Okej det var 21:30 som var dl, jag fick lite panik att det var 21! Men jag har åtminstone röstat men jag har tid att läsa lite till.
 
Eftersom Hedinn enligt egen utsago är värst så undrar jag om hon inte skulle kunna vara ledarulven som försöker visa sig för lyan. Snurrfian röstar å Hedinn.
Om du är rädd för att åka - varför inte rösta på någon som redan har en röst? Eller i alla fall motivera varför du inte vill rösta på någon av de som redan fått en röst?
 
Tänkte precis efterlysa dig, du brukar vara alert ;)
Hur tänker du med det du skrev här, om onda vs goda som griper efter halmstrån? Det är väl rätt mkt standard första dagen, eller iaf för goda, onda vet ju? Hängde inte riktigt med bara.
jag har jobbat galet mycket sista veckorna och försöker pressa in lite kärlek däremellan :D

Ja men jag menar att varför ska det bara vara goda som griper efter halmstrån?
Onda brukar( inte alltid dock :cautious: jag har minsann varit med om att de röstat på mig alla mer än en gång i lekarna ) tillägg : kom inte med först : Onda brukar oftast inte samla sina röster på samma första DL .- men ... ja vem vet vad ulvar gör?
Men jo generellt så tror jag ju lika mycket på att onda försöker åstadkomma en nonsens teori första dagen som goda
 
Det är ju den klassiska förkortningen "Hej (H) Jag (G) är (O) varg (B)... :angel:

Jag har blivit nojig för dolda budskap sen Lillgrådis berättade om den som hade skrivit en lång obegriplig text där den lodräta raden bildade ett meddelande, dock var det nog en god roll som talade om vem som var ulv eller nåt sånt har jag för mig.
 
Det är mycket prat om ledarvargen och vad den borde eller inte borde göra... Men såhär i nuläget känns det svårt att spekulera i om någon av de som deltar är ledarvarg eller ulv. Lättast är väl för ledarvargen själv att se om en ulv verkar ha förstått om det är så att den har försökt meddela sig.
 
Jag måste rösta nu, är rädd att jag kommer missa det annars då jag ska kvällsfodra.

Habina röstar på hemlig

Då jag tycker det är skumt hur hon beskyller Niyama för att vara ledarvarg, baserat på något Niyama skrev innan hon fått sin roll.
 
Jag tycker nästan rösterna på hemlig är konstigare än hemligs röst på mig. Det var ju en förtäckt bop tycker jag? Sen var ju den sista meningen märklig eftersom den inte stämmer, men tycker syftet att bopa var ganska tydligt? Sen kan ju förstås det vara skumt i sig.
 
Om du är rädd för att åka - varför inte rösta på någon som redan har en röst? Eller i alla fall motivera varför du inte vill rösta på någon av de som redan fått en röst?
Ja, speciellt om @Snurrfian trodde DL var 21 - det gör att jag undrar ännu mer varför hon inte försökte rädda sig i så fall?

(edit, detta skulle vara en utveckling av min fråga till Snurrfian, men citerade fel. Men eftersom jag antar att niyama redan fått notis vill jag inte radera citatet)

Hur menar du? Varför skulle det vara konstigt att inte rädda sig själv?
 
Jag måste rösta nu, är rädd att jag kommer missa det annars då jag ska kvällsfodra.

Habina röstar på hemlig

Då jag tycker det är skumt hur hon beskyller Niyama för att vara ledarvarg, baserat på något Niyama skrev innan hon fått sin roll.
Eftersom jag inte vill vänta till sista minuten så röstar jag nu.

Blacksmithfarm röstar på Habina

Jag tänker att hon kanske är ledarvargen och vet att hemlig är god samt att någon annan med röster är ulv och därför väljer hon att rädda denne ulv.
 
Ang. roller utanför lyan så kan ju faktiskt även goda försöka låtsas ha den rollen. Jag har försökt det när jag haft en viktig god roll för att inte bli käk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp