Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker nästan rösterna på hemlig är konstigare än hemligs röst på mig. Det var ju en förtäckt bop tycker jag? Sen var ju den sista meningen märklig eftersom den inte stämmer, men tycker syftet att bopa var ganska tydligt? Sen kan ju förstås det vara skumt i sig.

Håller med, tycker också det är rätt tydligt?
 
Ja, speciellt om @Snurrfian trodde DL var 21 - det gör att jag undrar ännu mer varför hon inte försökte rädda sig i så fall?

(edit, detta skulle vara en utveckling av min fråga till Snurrfian, men citerade fel. Men eftersom jag antar att niyama redan fått notis vill jag inte radera citatet)

Jag tyckte alltså det konstiga var Hedinn. Varför man inte alltid försöker rädda sig själv tycker jag inte är så konstigt.
 
Jovisst, men det kan ju lika gärna vara så att en röstar ut en tokviktig roll för sin sida? Drygt om en är typ bybo och röstar ut siaren eller ängeln?
Jo - men varför påpekar hon risken att åka om hon har en "oviktig" roll? Om hon har en viktig roll - varför inte rädda sig?

Hade hon inte nämnt att hon riskerade att åka (1/4 risk när hon la sin röst) så hade jag inte reagerat.
 
Jag har blivit nojig för dolda budskap sen Lillgrådis berättade om den som hade skrivit en lång obegriplig text där den lodräta raden bildade ett meddelande, dock var det nog en god roll som talade om vem som var ulv eller nåt sånt har jag för mig.

Alltså nog för att jag är hormonellt extratrög just nu men det där hade jag nog aldrig greppat oavsett. Men mvg för fantasi hos den som gjorde det!

I övrigt: I skrivande stund verkar rösterna spridda utom på hemlig som har två. Jag tycker inte det finns mkt alls att gå på än, men reagerar lite på att Habina lägger en andraröst på hemlig. Ser hon chansen att få ut en god redan i DL1?

Lenis röstar på Habina
 
Jo - men varför påpekar hon risken att åka om hon har en "oviktig" roll? Om hon har en viktig roll - varför inte rädda sig?

Hade hon inte nämnt att hon riskerade att åka (1/4 risk när hon la sin röst) så hade jag inte reagerat.

Menar du att hon skulle ha en viktig roll och väljer att hinta det i leken genom att skriva att hon riskerar att åka? Jag är rätt säker på att det inte går att läsa ut något om hennes roll utifrån att hon skrev att hon riskerar att åka, det känns jättelångsökt. Som ond däremot finns du ju typ varenda anledning i världen att rädda sig.
 
Om du är rädd för att åka - varför inte rösta på någon som redan har en röst? Eller i alla fall motivera varför du inte vill rösta på någon av de som redan fått en röst?

Jovisst, men det kan ju lika gärna vara så att en röstar ut en tokviktig roll för sin sida? Drygt om en är typ bybo och röstar ut siaren eller ängeln?
Precis som mammas är inne på så vill jag visserligen inte åka, men eftersom jag i förra leken var med och röstade ut ängeln så känns det lite onödigt att riskera att göra det i den här leken. Dessutom var det rätt många kvar att rösta när jag gjorde det och jag närde en viss förhoppning att Mammas skulle ta sitt förnuft till fånga och ändra sin röst.
 
Alltså nog för att jag är hormonellt extratrög just nu men det där hade jag nog aldrig greppat oavsett. Men mvg för fantasi hos den som gjorde det!

I övrigt: I skrivande stund verkar rösterna spridda utom på hemlig som har två. Jag tycker inte det finns mkt alls att gå på än, men reagerar lite på att Habina lägger en andraröst på hemlig. Ser hon chansen att få ut en god redan i DL1?

Lenis röstar på Habina
Vad är det som gör din andraröst bättre?
 
Precis som mammas är inne på så vill jag visserligen inte åka, men eftersom jag i förra leken var med och röstade ut ängeln så känns det lite onödigt att riskera att göra det i den här leken. Dessutom var det rätt många kvar att rösta när jag gjorde det och jag närde en viss förhoppning att Mammas skulle ta sitt förnuft till fånga och ändra sin röst.

Jag har dessutom skrivit att jag lär ändra min röst om jag hittar något jag finner mer skumt. Och det lär jag ju göra iom att det händer saker hela tiden.
 
Alltså nog för att jag är hormonellt extratrög just nu men det där hade jag nog aldrig greppat oavsett. Men mvg för fantasi hos den som gjorde det!

I övrigt: I skrivande stund verkar rösterna spridda utom på hemlig som har två. Jag tycker inte det finns mkt alls att gå på än, men reagerar lite på att Habina lägger en andraröst på hemlig. Ser hon chansen att få ut en god redan i DL1?

Lenis röstar på Habina

+ resten

Tänk gärna på oss som sitter här utan liv (;)) och uppdaterar tråden hela tiden, om ni råkar posta inlägget för tidigt lägg gärna resten i ett nytt inlägg. Hade missat din röst om inte Hedinn hade citerat dig, iom att inlägget avslutades i mitten av sista meningen när jag läste det.
 
Iof, men två röster pga en BOP-teori känns lite mastigt även om det är dag ett?

När jag röstade på Hemlig så hade ingen annan gjort det. Skulle det vara mer logiskt att rösta på dig för att du anmärker rösterna på Hemlig och inte någon annan som röstat? Det kan ju framstå som att du försöker skydda Hemlig?
 
Krånglande internet här, så även om jag skulle vilja ha svar från Lenis vågar jag inte vänta.

Hedinn röstar på Lenis
Pga hon tror att Habina är ond för att hon lägger en andraröst, men lägger ändå en andraröst själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp