Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför kan det inte vara två goda som enligt dig gör det enkelt för sig?

Därför att sannolikheten känns mindre att en god som VILL hitta onda gör det lätt för sig än att onda som bara ska göra hittepåröster gör det. Var det ett konstigt/nytt tänk för dig?
 
Jag kan ju ha rört ihop det fel mot hur man brukar göra :o
Men jag tänkte att eftersom sian är ett paket där man måste göra ett val som mottagare så får man göra det valet först till natten efter. Annars kan det ju bli krångligt om man inte är inne vid Natt-DL tex. Medan spioninfon får man ju färdig info så att säga.

Så, sian skickas i natt men kan användas nästa natt. Spioninfon skickas inatt och kommer fram inatt. Förståeligt? :)

Fattar! Oftast så har vi nog haft att paket delas ut vid dagDL så de kan användas vid nattDL. Jag brukar i alla fall göra så eftersom annars finns stor risk att mottagaren kan ha hunnit dö innan det används.
 
Därför att sannolikheten känns mindre att en god som VILL hitta onda gör det lätt för sig än att onda som bara ska göra hittepåröster gör det. Var det ett konstigt/nytt tänk för dig?
Jag funderade på om du faktiskt visste att en ulv hade röstat på dig.
 
Fattar! Oftast så har vi nog haft att paket delas ut vid dagDL så de kan användas vid nattDL. Jag brukar i alla fall göra så eftersom annars finns stor risk att mottagaren kan ha hunnit dö innan det används.
I förra leken när jag var brevis så delades paketen ut vid nattDL - det blev inte så många :(
 
Jäkligt tajt med tid men dels för att jag tycker cirkus teori är vettig om att Hedinn verkar glida, jag har väldigt lite att gå på där och tänker att Hedinn kanske försöker glida under radarn, och så delvis av rent egoistiska skäl när jag skriver detta:

Lenis röstar på Hedinn


Jag funderade på om du faktiskt visste att en ulv hade röstat på dig.


I wish, då hade jag haft lättare att rösta nu :o
 
Asså - nej, jag röstar nu.

Jag har ju funderat i flera varv på Habina, blacksmith och även de som knappt visat sig - så kommer en av dom: Hedinn med ett väldigt märkligt inlägg #335 som jag inlägg #349 och även Q bemöter i #341 so far utan feedback.


cirkus röstar på hedinn
dels för att hon har varit väldigt inaktiv och jag är rädd att det är precis som i förra leken, en ond som glider med. Dels för att hon inte bemöter mina och q's frågor. Det är ju jättestora frågetecken runt just den där händelsen och hennes kommentar i 335 är skitskum faktiskt

Jag håller med om att @Hedinn är skum. Det kan ju vara så att hon missförstått och rört ihop det, men jag håller med om att hon betett sig märkligt. Jag har velat mellan henne och @Blacksmithfarm som jag också tycker beter sig märkligt. Men heddan väger över tycker jag.

Mammas röstar på hedinn

För att hon resonerar märkligt i inlägg #335 där det för mig känns som hon går väldigt långt för att kunna lägga misstankar på habina. Att hon glider med och som @Niyama tar upp att snurr röstade på henne gör att det känns mest misstänkt för mig.
 
Fattar! Oftast så har vi nog haft att paket delas ut vid dagDL så de kan användas vid nattDL. Jag brukar i alla fall göra så eftersom annars finns stor risk att mottagaren kan ha hunnit dö innan det används.

Då vet jag till en annan gång ;)
 
Jag funderade på att snurris röstade på Hedinn, kan ulvarna ha valt att käka en som röstade på en ulv för att det inte bör vara ledarvargen, kanske.

Inte omöjligt! Det tänkte jag inte på. Men känns som ytterligare ett argument att rösta på Hedinn
 
Jag har ju varit misstänksam mot Lenis idag - men tvekar ju nu - mest för att @Mammas kommer med lite invändningar så som jag läser det hela
Cirkus som följer upp mot @Hedinn lite med mig som referens så blir jag också supernojig att hon lurar mig upp på läktaren och köper pommes frites (:D för korv äter jag ju inte)
samtidigt så håller jag ju med att jag tycker Hedinn är skum


q röstar på hedinn
tror hon kan vara ulv
 
Jag hinner inte tänka och jag gör det lätt för mig..

Artline röstar på Hedinn.
Jag tycker teorin om att ulvarna hade trott att habina låter ologisk.
 
I förra leken när jag var brevis så delades paketen ut vid nattDL - det blev inte så många :(

Japp det var my bad! Men jag hade så mkt specialroller på goda sidan att jag tog det lite lugnt. Men ska man ha det effektivt ska man definitivt ha att de delas ut snabbare- kruxet är att då måste mottagaren vara inne mellan dag o natt-DL..
 
Pust! Jag har alltså inte ens hunnit läsa allt som skrivits, jag håller på att gå igenom nu så fick bara kasta iväg en röst.
 
DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på Hedinn
Niyama 1
Lenis 2
Hedinn 5
Ferrari 1
 
Japp det var my bad! Men jag hade så mkt specialroller på goda sidan att jag tog det lite lugnt. Men ska man ha det effektivt ska man definitivt ha att de delas ut snabbare- kruxet är att då måste mottagaren vara inne mellan dag o natt-DL..
Jag brukar ha dagDL för paketutdelning så att mottagaren kan använda det till natten om den är inne, men att paketet får sparas till nästkommande natt. Hade nattDL nån gång men då hann folk dö innan de använde förmågan och sen dog brevbäraren så sen dess har jag haft dagDL.
 
DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på Hedinn
Niyama 1
Lenis 2
Hedinn 5
Ferrari 1

Oj vad många röster det blev på Hedinn O_o avslöjad ulv eller jätteskumt?!
 
DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på Hedinn
Niyama 1
Lenis 2
Hedinn 5
Ferrari 1

hedinn missar att rösta?
 
Oj vad många röster det blev på Hedinn O_o avslöjad ulv eller jätteskumt?!
med tanke på antalet röster på hedinn så lär ju inte alla vara onda oavsett alibiröster eller om hon är god - eller hur?
svårt när hon uppenbarligen inte hunnit delta och lägga en röst själv att bilda sig en uppfattning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp