Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
hedinn valde lax i 5 nyanser och jag noterar att det står ett antal - skulle det kunna vara en vink till lyan om det nu faktiskt ändå är 4 ulvar + en ledarvarg som är onda?

Tack!
Är det inte en maträtt som heter så då? Vi är väl 12 deltagare, det är ganska vanligt att två goda dör första dygnet så avgörande lynch dag två känns lite väl konstigt? Dessutom är siaren ganska kraftigt försvagad, dels genom att den måste dela ut siorna och dels genom att ingen sia sker natt 2.
 
tillägg till detta iom diskussion innan
Hedinn visste definitivt sin roll när hon svarade på frågan
Sedan kan hon ju lika gärna svarat så för att förvirra oss såsom att hon gjorde det för att visa sig till lyan - det återstår att se!

Vänta nu - det räknades på 4 onda totalt (1+3) väl? Det ni funderar är alltså ifall de var/är 4 ulvar + hedinn? (:arghh:)
 
Tack!
Är det inte en maträtt som heter så då? Vi är väl 12 deltagare, det är ganska vanligt att två goda dör första dygnet så avgörande lynch dag två känns lite väl konstigt? Dessutom är siaren ganska kraftigt försvagad, dels genom att den måste dela ut siorna och dels genom att ingen sia sker natt 2.

Plus att ulvarna får en spionrad varje natt från natt 2. Så fem onda känns för många!
 
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm
Hemlig - ulv
Snurrfian - bybo

DL 2

20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på Hedinn

hedinn lynchas- ledarvarg
 
Tack!
Är det inte en maträtt som heter så då? Vi är väl 12 deltagare, det är ganska vanligt att två goda dör första dygnet så avgörande lynch dag två känns lite väl konstigt? Dessutom är siaren ganska kraftigt försvagad, dels genom att den måste dela ut siorna och dels genom att ingen sia sker natt 2.
och till alla andra som undrar

jag vete sjutton heller om det är 5 onda i leken - men jag reagerade på att hedinn skrev ett antal- det kändes ganska ulvigt för mig - och jag efterlyste henne i leken dessutom för att få svar (inte om det) men om annat konstigt hon skrev i det enda inlägget idag
 
Ska jag återgå till tanken att Ledaren inte bör ha röstat på en kollega DL 1 så borde det betyda att Lenis inte är ulv...

Nä det håller jag med om. Både av egoistiska o spelarmässiga skäl, jag tror inte att den som vill nå ut till lyan börjar med att rösta på dem däri. Sen vet jag ju inte säkert eftersom jag själv som sagt tidigare i leken (och det besvisligen fortfarande stämmer) aldrig varit ond utanför lyan och inte funderat jättemkt över det. Men det känns som en underlig strategi av flera skäl (dels vill man väl helst inte ha ut onda, dels vill man ju visa sig för lyan). Tänker jag iaf.

Jäkla skönt Hedinn var ond, men förvånad det blev sånt drev. Hade nog trott att bsf skulle få nån röst till o kanske jag om fler hakat på den vågen. Niyama lägger en harmlös röst på Ferrari där jag köper den som sådan även om den inte gjorde nåt alls till ellr från i det läget.

Svårt säga ngt säkert om rösterna på Hedinn då hon var utanför lyan, mtp antal röster ligger det högst sannolikt nån eller flera onda med där men å andra sidan alltid bekvämt va med i drev när man är ond.
I övrigt syns Ferraris röst på Niyama som förvånade mig lite, och så de på mig som jag tyckte var väl lätta. Jag tycker ju spontant att Habina känns så himla ulvig men samtidigt så ligger hennes röst i DL1 till hennes fördel vilket jag inte kan bortse ifrån. BSF känns svårvärderad och har skrivit lite smått som jag funderat över men jag tyckte oxå rösten på mig var lite väl lätt liksom Habinas, se mina tidigare inlägg ikväll..

Summa summarum får jag nog sova på saken o om jag överlever natten får jag titta över inläggen mer som kom innan röstningen och hur det blev i förhållande till dem.
 
Hej, tillbaka. Vet inte varför men fick en rejäl huvudvärk från ingenstans och gick och la mig. Bra jobbat med att hitta ledarvargen förresten!

Får be om ursäkt för min "dåligt motiverade" röst förut @Niyama . Men tycker din röst var väldigt mycket, hämndröst (om man nu får säga så), så vet inte vad jag ska tänka om det.
 
Nä det håller jag med om. Både av egoistiska o spelarmässiga skäl, jag tror inte att den som vill nå ut till lyan börjar med att rösta på dem däri. Sen vet jag ju inte säkert eftersom jag själv som sagt tidigare i leken (och det besvisligen fortfarande stämmer) aldrig varit ond utanför lyan och inte funderat jättemkt över det. Men det känns som en underlig strategi av flera skäl (dels vill man väl helst inte ha ut onda, dels vill man ju visa sig för lyan). Tänker jag iaf.

Det brukar alltid komma teorier om att en utanför lyan kan lägga en udda röst på en ulv för att visa sig. Jag tycker det är en konstig strategi för att visa sig, men jag tror det har hänt (?). Det är i alla fall vanligt att det nämns så att någon får för sig att göra så vore inte så märkligt. Men vad som finns att vinna är ju uppenbart: alibi. Ledarvargen borde inte rösta på en ulv. Och just pga den senare delen tror jag att det är just något Hedinn skulle kunna göra.
 
Hej, tillbaka. Vet inte varför men fick en rejäl huvudvärk från ingenstans och gick och la mig. Bra jobbat med att hitta ledarvargen förresten!

Får be om ursäkt för min "dåligt motiverade" röst förut @Niyama . Men tycker din röst var väldigt mycket, hämndröst (om man nu får säga så), så vet inte vad jag ska tänka om det.

Va? Skulle jag ha röstat på dig som hämnd? Varför då? Jag har motiverat varför jag röstade på dig. Jag hade tyckt att din röst var precis lika skum om det hade handlar om Mammas, Hedinn eller nån annan erfaren spelare. Sen kanske inte min röst hade hamnat på dig om det hade funnits mer tid, men det var det konstigaste jag hittade när jag gick igenom leken (och jag hann inte läsa allt).
 
Va? Skulle jag ha röstat på dig som hämnd? Varför då? Jag har motiverat varför jag röstade på dig. Jag hade tyckt att din röst var precis lika skum om det hade handlar om Mammas, Hedinn eller nån annan erfaren spelare. Sen kanske inte min röst hade hamnat på dig om det hade funnits mer tid, men det var det konstigaste jag hittade när jag gick igenom leken (och jag hann inte läsa allt).

Och min röst hamnade på dig för att jag skulle kunna sova bort min huvudvärk utan att missa att rösta. Det verkar som det mesta hände efter jag gick och la mig så har en del att läsa ikapp.
 
Och min röst hamnade på dig för att jag skulle kunna sova bort min huvudvärk utan att missa att rösta. Det verkar som det mesta hände efter jag gick och la mig så har en del att läsa ikapp.

Fast jag köper ändå inte din motivering. Det har ingenting med hämnd att göra.
 
Det brukar alltid komma teorier om att en utanför lyan kan lägga en udda röst på en ulv för att visa sig. Jag tycker det är en konstig strategi för att visa sig, men jag tror det har hänt (?). Det är i alla fall vanligt att det nämns så att någon får för sig att göra så vore inte så märkligt. Men vad som finns att vinna är ju uppenbart: alibi. Ledarvargen borde inte rösta på en ulv. Och just pga den senare delen tror jag att det är just något Hedinn skulle kunna göra.

Då beror det ju på vad man prioriterar som utanförlyanond: alibiröster eller att signalera till lyan. Tidigt i leken hade jag nog snarare velat signalera.. men det är ju förstås en tolkningsfråga. Man kan ju spela högt o tänka att det inte gör nåt om man käkas eftersom man som i denna lek får gå in i lyan när alla andra är ute, eller om de försöker käka en. Men för laget som helhet vore det ju inte så slipat kan jag tycka då (har oxå sett den teorin ibland men aldrig köpt den riktigt av samma anledning som jag skrivit här). Men alla har vi ju olika strategier :)
 
Bra att ledarvargen blev lynchad. Borde sova, men ifall jag blir käkad inatt, lite snabba tankar.

@Lenis nä, det var inte världens bästa röst, men återigen, jag måste ju rösta där jag tror det är en ulv som gömmer sig. Nu när Hedinn visade sig vara ledarvarg vacklar jag lite i om du är ond, men visst skulle Hedinn kunna göra nåt sånt.

Mammas och Niyama fortsätter att kännas sådär oklart goda så jag blir sjukt nervös. Hänger dock inte riktigt med i hur Niyama tänker när hon röstar, är jag kvar imorgon ska jag försöka hinna kika på det.

Q känns förbaskat blek och det gör mig tveksam. Ulv eller bara "efter" i leken? Vet själv den känslan...

Cirkus la första rösten på Hedinn, uppenbarligen hittade hon något misstänkt som flera hängde med på. Men jag törs ändå inte lägga henne helt åt goda sidan.

Ferrari blir jag inte klok på. Började misstänka att hon var ledarvarg när jag läste ikapp mig nu, men då kanske hon är ulv istället? Också en jag måste kolla in mer.

Har jag missat nån ber jag om ursäkt. :o

Imorgon är en sjukt stressig dag (brukar försöka undvika såna...), så om ulvarna har beslutsångest så är jag rätt smaskig. :angel:
 
Jag kommer ha möten nästan hela dagen imorgon, så om utifall att morgon-uppdateringen blir lite sen ber jag om ursäkt. Bör kunna kolla mobilen lite snabbt några gånger under dagen så tagga mig om ni undrar något :) Borde hinna hem i god tid innan DL åtminstone :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp