Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plus att ulvarna får en spionrad varje natt från natt 2. Så fem onda känns för många!
men får verkligen ulvarna en drällrad varje natt? Jag tänker att de får en drällrad( liksom lösmynte spionen själv) när en mottagare får full spioninfo?
och som jag fattar det så dröjer det ju ett dygn innan både spioninfo såväl som sior når fram till vald mottagare?
 
Ja, du känns inte som vanligt, utan som en blek skugga. Men oklart om det gör dig god eller ond.
Oki ja i lekarna kan jag kanske kännas blek - men inte IRL (:o)
Tilägg: jag är nog inte "som vanligt" så som ni "känner mig" sedan jag började leka
däremot är jag mer som jag egentligen är (var) förr:)
 
men får verkligen ulvarna en drällrad varje natt? Jag tänker att de får en drällrad( liksom lösmynte spionen själv) när en mottagare får full spioninfo?
och som jag fattar det så dröjer det ju ett dygn innan både spioninfo såväl som sior når fram till vald mottagare?
Nej, LL förtydligade väl att fördröjningen endast gäller siorna eftersom det är där man måste göra ett val.
 
Nej, LL förtydligade väl att fördröjningen endast gäller siorna eftersom det är där man måste göra ett val.
men - även spionen ska ju göra ett val? eller är jag totalt av banan?:confused:
eller ah- ja ha sian är ju att man väljer oki doki - medans spioninfon får man
(jag är med på banan igen- tror jag :p )
 
Inlägg #305
Måste säga @quarter4ever att det var väldigt uppmärksamt av dig att lägga märke till att det stod ett antal och att det potentiellt vara en vink till lyan. Jag hoppas däremot att antalet inte stämmer, även om vi nu haft en bra start och har fått ut två onda på två lyncher. Det kan vända väldigt fort. Men skulle det vara 3 kvar så behöver lyan få ut 5 goda till.

Återigen så la jag en väldigt tunn röst på @Niyama idag för att jag helt enkelt inte orkade tänka mera, såhär i efterhand så hade jag nog ändrat rösten om jag kommit in i tid. Vilket jag inte gjorde. Jag tyckte jag grundade rösten på en vettig teori utifrån det jag kunde komma på. Niyama tyckte att Hemligs röst på henne var kul, vilket hade kunnat vara en hint om att hon faktiskt höll med om att hon var en ledarvarg. Dessutom så tyckte jag att hennes sista-minuten röst på BSF var väldigt tunn när det ändå hade kommit upp en del. Visst, det är lätt att vara efterklok och nu när jag väl tänker efter så känns det inte som Niyamas stil att argumentera mot röster som hamnat på en lyakamrat, så som hon gjorde när jag och Habina röstade på Hemlig.

Återkommer snart.
 
Jag hinner inte tänka och jag gör det lätt för mig..

Artline röstar på Hedinn.
Jag tycker teorin om att ulvarna hade trott att habina låter ologisk.

Jag förstår inte motiveringen? Är det jag som är förvirrad eller saknas det något ord?

Edit: hittade! Du hade redan svarat på det ^^
 
**Uppdatering**

Lenis stängde dörren till sitt kontor och drog en
djup suck. Alltid skulle något strula när det är
tävling, men denna gång var det värre än
någonsin. Rent sabotage! Hon hade förhört en
av eleverna i enrum, men att själv hinna med att
prata med alla var helt enkelt inte möjligt. Nu
hade hon precis lämnat ifrån sig extranyckeln
till kontoret så att en annan skulle kunna hjälpa
henne med "förhören". Sabotage på Ridskolan
var helt enkelt inte okej! Det blir till att ta i med
hårdhandskarna för att få bort det genast, och
förhoppningsvis innan Julhoppet hinner bli helt
förstört.
Med en djup suck går hon till sitt skrivbord för
att sätta sig. Men AJAJAJ! Någon har lagt
häftstift på stolen! Det sticker och gör ont där
bak, och Lenis far upp med sån fart att både
hon och stolen far i backen med ett brak.
Ridskolans administratör som har kontoret
bredvid kommer inrusandes för att se vad som
hänt och möts av sin chef som sitter på golvet,
håller sig om huvudet och ser yr ut. Det här var
inte bra!
Under protester leds Lenis upp till läktaren, där
hon får sitta och vila huvudet och ta det lite
lugnt. Hon får nöja sig med att hon åtminstone
lämnat nycklarna till en annan och följa resten
av dagens händelser från åskådarplats.

Lenis var Ridskolechef, givmild siare.
Och för tydlighetens skull: Hon hann skicka
iväg sin sia till en annan spelare som har
möjlighet att använda denna under kommande
natt.

Dag-DL ikväll kl 21.30
 
Jäkla skit också! :meh:

Tur att hon hann få iväg en sia iaf!

Nu gäller det bara att hålla i samma bra statistik för röstningarna så ska det nog bli bra till sist ändå.

Får se om jag hinner leka på jobbet idag, annars kommer jag in ikväll.

De som finns kvar är alltså:
1. Mammas
2. quarter4ever
4. cirkus
6. Niyama
7. Ferrari
8. Artline
11. Habina
12. Blacksmithfarm

Och det bör vara två ulvar kvar.
 
Förresten @Idahoe Hur funkar detta?


Ridskolans administratör har på sitt kontor tillgång till stallets övervakningskameror, men är inte så teknisk av sig. Första gången lyckas hon se vad som händer, men sen verkar det ha blivit glapp i sladdarna och hon måste ta hjälp av någon annan för att tyda flimret på skärmarna. (Lösmynt spion, får full spioninfo natt 1, dräller därefter till vald spelare, en lottad rad till lyan och behåller en lottad rad själv. Får inte drälla till samma två nätter i rad)

Får den som fått infon all info eller infon minus de två rader som spionen och lyan får?
 
Förresten @Idahoe Hur funkar detta?


Ridskolans administratör har på sitt kontor tillgång till stallets övervakningskameror, men är inte så teknisk av sig. Första gången lyckas hon se vad som händer, men sen verkar det ha blivit glapp i sladdarna och hon måste ta hjälp av någon annan för att tyda flimret på skärmarna. (Lösmynt spion, får full spioninfo natt 1, dräller därefter till vald spelare, en lottad rad till lyan och behåller en lottad rad själv. Får inte drälla till samma två nätter i rad)

Får den som fått infon all info eller infon minus de två rader som spionen och lyan får?
Den får full info
 
Ja hade de inte käkat mig efter mina lite väl frustrerade försök att nå fram till övriga hade det varit ulv-tjänstefel.. :laugh: Heja goda!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp