Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på rösterna igår - undrar om ulvarna anade Lenis roll? Tycker rösterna på henne var väldigt svaga. Tror inte alla onda röstade på Hedinn heller.

Jag är också lite inne på att ulvarna kanske inte pointat ut Hedinn som ledarvarg
Hon har ju inte skrivit så mycket i leken :
Minnet är bra men kort... Men nu har jag hittat hit!

Godast på julbordet... jaa, tror det är andra julen jag avstår kött, så inte skinkan. Inte dopp i grytan heller, försöker fortfarande lära mig förstå det goda med den saken. :D Men fisk äter jag, så det är nog lax i fem nyanser som är min favorit, tätt följd av sillen (fast den smakar lite bättre på midsommar). För jag antar att det man dricker till inte räknas..? :angel:

Då borde väl jag vara värst, som äter fisk och skaldjur men inte andra djur. :angel:

Jag tänkte på Hitta Nemo-referensen, de är ju fiskar...

Vad är det som gör din andraröst bättre?

BSF drog en referens till Hitta Nemo, en haj som slutar äta fisk, men får återfall när han känner lukten av blod. I och med att det var en del i teorin med att inte äta kött tänkte jag att det vore värre att bara äta fisk, som jag gör.

Jag försökte helt enkelt vara lite rolig, det gick sådär. :D

Krånglande internet här, så även om jag skulle vilja ha svar från Lenis vågar jag inte vänta.

Hedinn röstar på Lenis
Pga hon tror att Habina är ond för att hon lägger en andraröst, men lägger ändå en andraröst själv.

Så tolkade jag det också, vet att jag själv gjort ett liknande misstag en gång, så det är ju något jag vet kan hända utan att man nödvändigtvis är ond.

Fast vad skulle en ond tjäna på att inte rösta på sin kollega i det läget? Det kan ju finnas fler orsaker till att man inte ändrar.

Kan annars lyan haft anledning till att tro att Habina är ledarvargen och därför backat? Det finns ju såna som försökt visa sig genom att rösta på en kollega, även fast det är lite långsökt.

Jag tycker att Hedinn mest verkar citera / fundera över BSF , habina i de fåtalet inläggen? Samt att hon förstås röstade på Lenis- hon visste ju att hon var god.
Förutom det jag noterat innan ang lax i fem nyanser så reagerar jag lite på det andra hon skriver i sitt val av det godaste hon ska äta i jul:
Godast på julbordet... jaa, tror det är andra julen jag avstår kött, så inte skinkan. Inte dopp i grytan heller, försöker fortfarande lära mig förstå det goda med den saken. :D Men fisk äter jag, så det är nog lax i fem nyanser som är min favorit, tätt följd av sillen (fast den smakar lite bättre på midsommar). För jag antar att det man dricker till inte räknas..?

Kan inte det vara ett sätt att meddela sig till lyan minsann?
Inte kött- det var jag, Niyama och Mammas det väl? som skrev om det?
Dopp i grytan - det var Habina och Ferrari
Skinkan det var Snurrfian och FiaM/ Artline

hm kan det vara så enkelt?
I så fall lämnar det BSF och Cirkus att fundera över som är kvar i leken?
det är formuleringen godast på julbordet tillsammans med det andra jag strukit under som får mig att fundera så här
 
Jag är också lite inne på att ulvarna kanske inte pointat ut Hedinn som ledarvarg
Hon har ju inte skrivit så mycket i leken :
















Jag tycker att Hedinn mest verkar citera / fundera över BSF , habina i de fåtalet inläggen? Samt att hon förstås röstade på Lenis- hon visste ju att hon var god.
Förutom det jag noterat innan ang lax i fem nyanser så reagerar jag lite på det andra hon skriver i sitt val av det godaste hon ska äta i jul:
Godast på julbordet... jaa, tror det är andra julen jag avstår kött, så inte skinkan. Inte dopp i grytan heller, försöker fortfarande lära mig förstå det goda med den saken. :D Men fisk äter jag, så det är nog lax i fem nyanser som är min favorit, tätt följd av sillen (fast den smakar lite bättre på midsommar). För jag antar att det man dricker till inte räknas..?

Kan inte det vara ett sätt att meddela sig till lyan minsann?
Inte kött- det var jag, Niyama och Mammas det väl? som skrev om det?
Dopp i grytan - det var Habina och Ferrari
Skinkan det var Snurrfian och FiaM/ Artline

hm kan det vara så enkelt?
I så fall lämnar det BSF och Cirkus att fundera över som är kvar i leken?
det är formuleringen godast på julbordet tillsammans med det andra jag strukit under som får mig att fundera så här
Intressant tanke, men tyvärr stämmer den inte - i alla fall inte på mig. ;)
 
Intressant tanke, men tyvärr stämmer den inte - i alla fall inte på mig. ;)
haha ja såklart du skriver det:p
Men jag hajade till lite när jag läste det igen när jag gick igenom leken- för hedinn borde ju verkligen ha försökt meddela sig till lyan på något sätt tycker jag .
Eller så har hon bara skrivit det utan någon baktanke - det lär visa sig efter leken om inte annat :)
 
Jag är också lite inne på att ulvarna kanske inte pointat ut Hedinn som ledarvarg
Hon har ju inte skrivit så mycket i leken :
















Jag tycker att Hedinn mest verkar citera / fundera över BSF , habina i de fåtalet inläggen? Samt att hon förstås röstade på Lenis- hon visste ju att hon var god.
Förutom det jag noterat innan ang lax i fem nyanser så reagerar jag lite på det andra hon skriver i sitt val av det godaste hon ska äta i jul:
Godast på julbordet... jaa, tror det är andra julen jag avstår kött, så inte skinkan. Inte dopp i grytan heller, försöker fortfarande lära mig förstå det goda med den saken. :D Men fisk äter jag, så det är nog lax i fem nyanser som är min favorit, tätt följd av sillen (fast den smakar lite bättre på midsommar). För jag antar att det man dricker till inte räknas..?

Kan inte det vara ett sätt att meddela sig till lyan minsann?
Inte kött- det var jag, Niyama och Mammas det väl? som skrev om det?
Dopp i grytan - det var Habina och Ferrari
Skinkan det var Snurrfian och FiaM/ Artline

hm kan det vara så enkelt?
I så fall lämnar det BSF och Cirkus att fundera över som är kvar i leken?
det är formuleringen godast på julbordet tillsammans med det andra jag strukit under som får mig att fundera så här

Fast, om Lenis hade varit kvar så hade hon ju också platsat med BSF och Cirkus, vilket ju inte hade stämt?
 
Fast, om Lenis hade varit kvar så hade hon ju också platsat med BSF och Cirkus, vilket ju inte hade stämt?
jo jag vet
Och även jag platsar inte egentligen sett till mitt val (knäck) till slut även om jag dock skrev det att det inte är mycket jag äter på julbordet så funderade på att välja risgrynsgröt
Men som sagt hajade ändå till inför det jag strukit under och tänkte att jag kunde lika gärna lyfta den tanken
 
Nu är jag på plats en stund igen. (fan vad det tar tid att vara arbetslös O_o)
@Ferrari
Jag hittade några citat angående just ledarvarg och vilka tre som inte borde vara det. Plus då min tanke om Snurrfian som god.


Vi bör ju i alla fall ha tre spelare som INTE är ledarvargen nu.

Ledarvargen lär inte ha röstat på hemlig.

Ledarvargen bör väl inte hjälpa till att lyncha en ulv dag 1?

Nä, men jag utesluter inte möjligheten att någon av dem är ulv som försökte få alibi, beroende på hur många de är så kanske de anser sig ha råd att offra en kollega för att skaffa alibi?
 
jo jag vet
Och även jag platsar inte egentligen sett till mitt val (knäck) till slut även om jag dock skrev det att det inte är mycket jag äter på julbordet så funderade på att välja risgrynsgröt
Men som sagt hajade ändå till inför det jag strukit under och tänkte att jag kunde lika gärna lyfta den tanken

Fast du skrev väl nåt om att avstå kött? Tror Hedinn försökt förmedla sig och tycker tanken är intressant, Hedinn uttryckte sig ju faktiskt lite underligt i det inlägget.
 
Fast du skrev väl nåt om att avstå kött? Tror Hedinn försökt förmedla sig och tycker tanken är intressant, Hedinn uttryckte sig ju faktiskt lite underligt i det inlägget.[/QUOTE
Nja jag skrev det faktiskt inte rakt ut egentligen även om det kunde framgå?
jag skrev så här: ( se mitt fetade i det citatet av mig)
Nu har jag kommit hem från bion, filmen var uppskattad av alla , stora som små :)

Tiderna funkar jättebra för mig iaf

Svar på obligatoriska frågan :
Jag har ju inte så mycket jag äter på julbordet :idea:
Men väljer att ta risgrynsgröten, eller man kanske kan välja knäck? Fast det är ju mer av godis och inte mat det:D

tillägg: sedan är det väl rätt "känt" att jag är vegetarian som inte äter kött?
 
Aha, okej. Men då kunde ju egentligen Lenis platsa i den "gruppen" också (inte kött) eftersom hon valde nån bakelse.
hm tja kanske?
Det hela kan ju vara helt oväsentligt dessutom - men jag som sagt hajade till när jag verkligen läste vad hon skrev - alltså det jag strukit under innan i hennes inlägg
 
Plockar upp Ferraris sammanställning av

Obligatorisk Fråga:
Habina - dopp i grytan
Ferrari- dopp i grytan
FiaM - julskinkan
Niyama - svamprisotto
Snurrfian - julskinkan
Mammas - marsipangris
Hemlig - jultårta
Blacksmithfarm - pepparkaka med ädelost på
Quarter4ever - knäck
Lenis - farmors chokladrulltårta
cirkus - svärmors Jansson
hedinn: lax i fem nyanser

Tar fram denna igen så det kan bli begripligt och överskådligt för de som läser mitt resonemang

Ang Inte kött @Niyama så kan det ju faktiskt gälla för hemlig, cirkus . BSF också
 
Jag är också lite inne på att ulvarna kanske inte pointat ut Hedinn som ledarvarg
Hon har ju inte skrivit så mycket i leken :
















Jag tycker att Hedinn mest verkar citera / fundera över BSF , habina i de fåtalet inläggen? Samt att hon förstås röstade på Lenis- hon visste ju att hon var god.
Förutom det jag noterat innan ang lax i fem nyanser så reagerar jag lite på det andra hon skriver i sitt val av det godaste hon ska äta i jul:
Godast på julbordet... jaa, tror det är andra julen jag avstår kött, så inte skinkan. Inte dopp i grytan heller, försöker fortfarande lära mig förstå det goda med den saken. :D Men fisk äter jag, så det är nog lax i fem nyanser som är min favorit, tätt följd av sillen (fast den smakar lite bättre på midsommar). För jag antar att det man dricker till inte räknas..?

Kan inte det vara ett sätt att meddela sig till lyan minsann?
Inte kött- det var jag, Niyama och Mammas det väl? som skrev om det?
Dopp i grytan - det var Habina och Ferrari
Skinkan det var Snurrfian och FiaM/ Artline

hm kan det vara så enkelt?
I så fall lämnar det BSF och Cirkus att fundera över som är kvar i leken?
det är formuleringen godast på julbordet tillsammans med det andra jag strukit under som får mig att fundera så här

Försöker läsa ikapp mig (har riktigt ont om tid + en dålig dag idag) och förstår inte riktigt hur du menar. Är det alltså ulvar hon nämner (plus några extra personer) eller menar du att de hon nämner är de som är goda?
 
hm tja kanske?
Det hela kan ju vara helt oväsentligt dessutom - men jag som sagt hajade till när jag verkligen läste vad hon skrev - alltså det jag strukit under innan i hennes inlägg

Ja, det ÄR ju lustigt formulerat så att det kan vara ett budskap är ju möjligt. Men nu såg jag hemligs val så nej, det stämde ju inte så bra då.
 
Jo jag tänkte så som så formuleringen GODAST på julbordet och uppräknandet skulle kunna vara ett sätt för ledarvargen att meddela sig med lyan att hon vet vilka som är goda- men den tanken fungerar inte rakt igenom märker jag med mina senaste inlägg.... beror iofs på hur man ska tolka "inte kött" - valet som gjordes - eller att man valt en rätt som inte är kött?
Försöker läsa ikapp mig (har riktigt ont om tid + en dålig dag idag) och förstår inte riktigt hur du menar. Är det alltså ulvar hon nämner (plus några extra personer) eller menar du att de hon nämner är de som är goda?
 
Ja, det ÄR ju lustigt formulerat så att det kan vara ett budskap är ju möjligt. Men nu såg jag hemligs val så nej, det stämde ju inte så bra då.
Beror som sagt på om hon menade att valet av det godaste = inte kött
eller att det är för att de som inte äter kött
men egentligen kan man nog strunta i det så sett- tanken jag fick an ju precis lika gärna vara av icke-relevans - men det ska bli kul att se efteråt om det hade relevans
 
Intressant tanke, men tyvärr stämmer den inte - i alla fall inte på mig. ;)

Det här var ju lite intressant också - BSF konstaterar bara att det inte stämmer på henne, utan att "undersöka" teorin närmare? Alltså om jag blev utpekad som ulv i den teorin skulle jag vara intresserad av att slå hål på teorin, inte bara konstatera att den inte stämmer på mig (för det kan ju inte andra veta).
 
Jo jag tänkte så som så formuleringen GODAST på julbordet och uppräknandet skulle kunna vara ett sätt för ledarvargen att meddela sig med lyan att hon vet vilka som är goda- men den tanken fungerar inte rakt igenom märker jag med mina senaste inlägg.... beror iofs på hur man ska tolka "inte kött" - valet som gjordes - eller att man valt en rätt som inte är kött?

Då hänger jag med i tanken, även om det inte riktigt stämmer.

Eller...

Kan det vara så att en av de som valt dopp i gryta/skinka etc är ulv?

För snurris var ju god och vi vet inte vilken sida Artline är på? Fast det är klart, hemlig ställer till det. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp