Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror som sagt på om hon menade att valet av det godaste = inte kött
eller att det är för att de som inte äter kött
men egentligen kan man nog strunta i det så sett- tanken jag fick an ju precis lika gärna vara av icke-relevans - men det ska bli kul att se efteråt om det hade relevans

Men det stämmer väl inte oavsett? För Lenis och hemlig valde ju båda bakverk, och de står på olika sidor bevisligen. Det var väl ingen av dom som skrev nåt om att inte äta kött?
 
Nu är jag på plats en stund igen. (fan vad det tar tid att vara arbetslös O_o)
@Ferrari
Jag hittade några citat angående just ledarvarg och vilka tre som inte borde vara det. Plus då min tanke om Snurrfian som god.

Menar du att @Ferrari syftade på nåt av dessa inlägg? För BSF förklarar ju bara för Ferrari vad jag menade + sen svarar mig. Så jag fattar fortfarande inte vad Ferrari syftade på.
 
Menar du att @Ferrari syftade på nåt av dessa inlägg? För BSF förklarar ju bara för Ferrari vad jag menade + sen svarar mig. Så jag fattar fortfarande inte vad Ferrari syftade på.

Det får vi hoppas att hon kan svara på - men så tolkade jag det i allafall. Att hon letade efter de inläggen - eller i allafall refererade till dom.

Jag tycker det är lite märkligt att hon tänker att bsf inte borde sitta i lyan och lyfta den tanken, men om man kollar kronologiskt så var det du som först nämnde det - varför säger hon då inte samma sak om dig?

Eller så har jag inte fattat alls vad hon var ute efter
 
Det får vi hoppas att hon kan svara på - men så tolkade jag det i allafall. Att hon letade efter de inläggen - eller i allafall refererade till dom.

Jag tycker det är lite märkligt att hon tänker att bsf inte borde sitta i lyan och lyfta den tanken, men om man kollar kronologiskt så var det du som först nämnde det - varför säger hon då inte samma sak om dig?

Eller så har jag inte fattat alls vad hon var ute efter

Ok. Ja @Ferrari får väl svara själv på vad hon menade men jag tyckte också det var märkligt eftersom jag bara hittar att BSF svarar på vad andra tar upp, och att helt låta bli att delta i dessa diskussioner vore ju bara konstigt.
 
Ok. Ja @Ferrari får väl svara själv på vad hon menade men jag tyckte också det var märkligt eftersom jag bara hittar att BSF svarar på vad andra tar upp, och att helt låta bli att delta i dessa diskussioner vore ju bara konstigt.

exakt - och en de andra är du ;) (kanske rent av den enda vad jag kan hitta)
Visserligen så säger hon detta i dialog med dig (inlägg #477) men nog fasen borde hon nämna att det faktiskt var du som lyfte tanken från början om hon inte har särskilda skäl att hålla bsf om ryggen? Hon har ju redan röstat på dig en gång så detta går liksom inte ihop, kan jag tycka
 
Vad det är svårt att bena ut vart folk hör hemma, har kanske placerat två- men kan vara tvärlurad
Ändå är det två onda som lynchats i de två första DL:en:idea:
Låter ju som att det skulle kunna vara enkelt efter en sådan smakstart men nä :crazy:
Solklart är det så att Hedinn inte haft tid att delta ordentligt - och troligen har inte lyan "hittat" henne?
Inte heller röstade hon igår O_o och knappt några inlägg heller....
Gjorde ju inte saken lättare - det hade hjälpt bra att ha mer att bena ut från hennes inlägg
Några deltar mer än andra i att dividera och klura
Andra lyser med sin frånvaro- kan bero på tidsbrist iofs men när det går in i DL3 så börjar jag fundera
Det kan ju vara så att man inte deltar och gräver kan vara för att man inte har så mycket att tillföra ?


grubblar vidare ......
 
@cirkus och @Niyama

Jag ser att ni grävt en del. Jag vet att jag reagerade inatt när jag läste tråden att bsf hade "outat" tre som mest troligt inte var ledarvargen. Jag tog det ur sitt sammanhang och vet att jag började fundera på om det var så smart av en ulv att göra så? För jag har själv försökt då grepp om just @Blacksmithfarm .

Röstinlägget igår på Niyama var en oerhört dålig röst och hade jag haft mer under fötterna så hade jag inte röstat på henne.

Nu ska jag återgå till att laga middag. Men kikar in när jag har möjlighet.
 
Funderar på att rösta redan nu så kan leken komma igång lite kanske?
Det känns som det är väldigt avvaktande idag.
 
För att inte rösta i sista minuten igen tänkte jag rösta nu när jag ändå är här, jag velar mellan BSF och Ferrari men att Ferrari röstade på hemlig dag 1 gör att jag väljer BSF.

Niyama röstar på BSF
det har varit ganska mycket jag reagerat på hela leken. Redan dag ett var det resonemanget om att Snurris inte röstade för att rädda sig själv som jag tyckte skavde. Även hennes röst dag ett tyckte jag var skum (tog bort fetningen för att den inte ska förväxlas med dagens röstning):
Eftersom jag inte vill vänta till sista minuten så röstar jag nu.

Blacksmithfarm röstar på Habina
Jag tänker att hon kanske är ledarvargen och vet att hemlig är god samt att någon annan med röster är ulv och därför väljer hon att rädda denne ulv.
Jag tycker det var svagt motiverat för att vara så pass sent första dagen, och att motiveringen kändes lite långsökt.

Dag 2 var hon den andra att rösta på Lenis. Jag undrar om lyan anade Lenis roll (antagligen, hon blev ju käk) och ville försöka lyncha henne (det är ju säkrare än att käka med tanke på eventuellt skydd). Jag anade vilken roll Lenis kunde ha, och jag är inte ens ond, så att lyan kunde ana det känns ju inte så otroligt. Länkar till BSFs röstinlägg igår eftersom det finns ett citat där också. Jag tycker det låter mer som att BSF vill rösta där, inte att hon verkligen tror på att Lenis är ond.

Jag är här till och från hela tiden så jag är beredd att ändra om det är lämpligt, jag vill bara inte sitta i sista minuten igen och dessutom skrivs det säkert mer under kvällen som jag vill kunna ta ställning till utan att sitta med stressen över att hinna rösta.
 
Jag måste ju rösta på någon idag och det är inte mycket som kommit fram i leken idag - inte så konstigt iom fördröjningen av sia tex
men nu får det bli så här
quarter4ever röstar på Artline
för att jag tror att hon kan vara en ulv som ligger lågt och därför inte deltar med sina tankar och teorier.
En god Artline brukar iaf tillföra något och vända och vrida lite så hoppas jag kan ha lite rätt i denna funderingen
 
Det här var ju lite intressant också - BSF konstaterar bara att det inte stämmer på henne, utan att "undersöka" teorin närmare? Alltså om jag blev utpekad som ulv i den teorin skulle jag vara intresserad av att slå hål på teorin, inte bara konstatera att den inte stämmer på mig (för det kan ju inte andra veta).

Glömde detta i mitt röstinlägg. Det jag påpekar här tycker jag också är intressant. BSF har redan i inlägg #479 konstaterat att hon kan få misstankar mot sig för att det inte är en god merit att ha röstat på siaren. Ändå gräver hon inte mer i Qs teori för att slå hål på den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp