Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm. När det rasade in röster så är ju risken stor att de gömt sig där.

Om det är två så kan jag tänka mig att en av dom röstat på Lenis (särskilt om de fattade hennes roll) och att den andra antingen gömt sig bland hedinn-rösterna eller helt enkelt lagt en udda-röst, tveksamt att två ulvar röstat på Lenis. Gud detta kändes ju som tidernas rocket-science O_o
Återigen. Tror ni att de tar det beslutet på en halv minut eller så?
"Oj vår ledare fick två röster (cirkus och Lenis tänker jag då) nu är det bäst att vi gömmer oss i rösterna på henne"
Varför inte haka på med någon mer röst på Lenis istället - om det nu var så solklart att hon var siare (tröga jag fattade det inte) så borde väl det vara ett bättre val? Att i alla fall försöka få till en lottning.
 
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på Hedinn


cirkus röst kommer 8 min före DL, Lenis och Mammas kommer 2 min före och Q och Artlines kommer på pricken på DL (tillsammans med din på Ferrari).

Lyan skulle alltså så snabbt se vartåt det barkade för deras ledare menar du?
Just att så många röster kom på Hedinn så nära DL får mig att ända tro lite mer på att lyan inte hade listat ut vem hedinn var.
Ja, det har ju hänt förr. Särskilt Arts röst skulle passa in då. Sen tror ju jag att lyan antagligen haft flera tänkbara ledare (så har det oftast varit när jag varit ulv och vi haft någon ond utanför lyan), inte att de varit helt säkra eller inte haft koll alls. Så den/de kan ha röstat på Hedinn antingen för att gömma sig i mängden eller för att den/de haft en bra teori mot henne, och bara tänkt att ja, hon kan vara ledaren eller också inte.
 
Jag ser i dagsläget inte mycket som får mig att misstänka @Niyama . Har du andra misstankar mot henne, eller är det bara att hon misstänker dig?
Nä, inte egentligen. Mer än att det ser märkligt ut med hennes och Ferraris röster på varandra igår - men varför det skulle peka på någon av dem's ondhet (sorry för urkass stavning :p) vet jag inte.
 
Återigen. Tror ni att de tar det beslutet på en halv minut eller så?
"Oj vår ledare fick två röster (cirkus och Lenis tänker jag då) nu är det bäst att vi gömmer oss i rösterna på henne"
Varför inte haka på med någon mer röst på Lenis istället - om det nu var så solklart att hon var siare (tröga jag fattade det inte) så borde väl det vara ett bättre val? Att i alla fall försöka få till en lottning.

Men alltså: allt är ju inte antingen eller. Svart eller vitt. Det kan ju vara så att onda haft en tanke om att Hedinn kan vara ledaren, de kan ha varit så att de haft en tanke om att Lenis är siare. Om Q skulle sitta i lyan så har nog varenda spelare varit uppe som tänkbar ledare och tänkbar siare.

Och ja, ett sånt beslut kan man ju ta på typ 10 sekunder? Det har jag gjort många gånger, typ "oj nu kanske det lutar åt att x blir lynchad, jag skyndar mig att lägga en alibiröst".
 
Men alltså: allt är ju inte antingen eller. Svart eller vitt. Det kan ju vara så att onda haft en tanke om att Hedinn kan vara ledaren, de kan ha varit så att de haft en tanke om att Lenis är siare. Om Q skulle sitta i lyan så har nog varenda spelare varit uppe som tänkbar ledare och tänkbar siare.

Och ja, ett sånt beslut kan man ju ta på typ 10 sekunder? Det har jag gjort många gånger, typ "oj nu kanske det lutar åt att x blir lynchad, jag skyndar mig att lägga en alibiröst".
Individuella spelare ja. Men man hinner inte prata ihop sig i lyan - men jag kanske tolkade det fel. Tycker ändå att det känns ologiskt, men visst omöjligt är det väl inte.
 
Jag är rätt övertygad om att någon av dom onda har röstat på Hedinn med tanke på hur rösterna var utspridda. Men det innebär ju att det antagligen finns en ulv bland de som inte röstade på hedinn.

@Niyama känns väldigt vettig och ställer frågor som tillför nya tankar. Hennes röst på mig förstår jag för jag framstod nog som väldigt skum med min knepiga röst.

@Habina röstade på lenis, men hon la också andrarösten på Hemlig. Visst, risken finns väl att det lurar en ulv under ändå. Men känns inte särskilt logiskt att lägga första andrarösten på en av sina egna.

@Blacksmithfarm röstade också på lenis. Och där har jag inget som egentligen talar för hennes godhet. Inget jag kan sätta fingret på.
 
Jag funderar på att rösta nu jag också. Jag reagerar delvis på det @Niyama tar upp i inlägg #497
Och jag har reagerat på att BSF flera gånger tar upp att hon är god men säger inte så mycket annat. Dag två lägger hon en andraröst på Lenis, en taktik om att få igång ett drev mot henne, om de fattat misstankar om att hon var siare vore det fint att få ut siaren på lynch istället för käk? Och eftersom hon åkte bör de ha förstått att hon var siare? Jag har funderat på henne tidigare, att hon resonerade konstigt angående snurris (som hon senare backade på), jag har även skrivit om henne i inlägg #325 och det har hon inte svarat på vad jag kan se?

Allt detta sammanvägt för att jag väljer att rösta där idag.
Mammas röstar på blacksmithfarm
 
Individuella spelare ja. Men man hinner inte prata ihop sig i lyan - men jag kanske tolkade det fel. Tycker ändå att det känns ologiskt, men visst omöjligt är det väl inte.

I det du citerade stod det inget om att prata ihop sig? Det stod:
"Om det är två så kan jag tänka mig att en av dom röstat på Lenis (särskilt om de fattade hennes roll) och att den andra antingen gömt sig bland hedinn-rösterna eller helt enkelt lagt en udda-röst, tveksamt att två ulvar röstat på Lenis."

Alltså att det kan vara typ hur som helst, men jag tror också att det är troligt att en röst kan ligga på Lenis och en på Hedinn från ulvarna.
 
Lyan skulle alltså så snabbt se vartåt det barkade för deras ledare menar du?
Just att så många röster kom på Hedinn så nära DL får mig att ända tro lite mer på att lyan inte hade listat ut vem hedinn var.

Det är möjligt, men å andra sidan så är det rimligt att tro att de bara är två ulvar kvar.

Vilket gör att de behövde få med sig rätt många på Lenis för att få ut henne. Låt oss leka med tanken att både du och Habina är goda - oavsett om de fattat att Hedinn var deras ledarvarg så borde de inte schabblat bort chansen att få ut den som de antagligen fattade var siaren (med tanke på vem de käkade). Det gör att jag har väldigt svårt att se att ni är goda bägge två. Habina var jag extemt osäker på redan efter lynchen av hemlig, men det finns ju lite som talar för henne(att hemlig inte ändrade sin röst till henne) - när det gäller dig så ser jag inget som direkt talar för att du skulle vara god

jag gör nog så att jag röstar nu.

cirkus röstar på blacksmithfarm
enligt ovanstående tankar.
 
Och då börjar vem misstänka Artline?

Jag skulle nog ha delat upp det i två meningar, ser varför du missförstår. Jag menar att BSF börjar med att misstänka Artline. Skulle ha skrivit såhär, så hade det varit mer tydligt:
"Funderar på om @Niyama är på rätt spår angående BSF. Om BSF är ond och börjar misstänka Artline och sedan följer @quarter4ever upp med sina teorier och sin röst. Tidigt för att kunna vända trenden så att BSF inte åker?"
 
DL 3
19:16 Niyama röstar på Blacksmithfarm
19:17 quarter4ever röstar på Artline
20:36 Mammas röstar på Blacksmithfarm
20:38 cirkus röstar på Blacksmithfarm
 
Well, jag vet inte hur jag ska övertyga er om att ni har fel om mig. För jag har ingen aning om vem som kan vara ulv.
Jag tänker att vi i alla fall har ett tillräckligt försprång för att inte förlora leken på att jag åker ut. Men jag vill i alla fall rösta för att ge mig själv bästa möjliga förutsättning.

Blacksmithfarm röstar på Artline

då hon är en av dem som smugit med (kanske pga lite tid till lek, men iaf) och främst för att hon redan har en röst. Jag vill, om jag kan, rädda mig själv.
 
Jag är rätt övertygad om att någon av dom onda har röstat på Hedinn med tanke på hur rösterna var utspridda. Men det innebär ju att det antagligen finns en ulv bland de som inte röstade på hedinn.

@Niyama känns väldigt vettig och ställer frågor som tillför nya tankar. Hennes röst på mig förstår jag för jag framstod nog som väldigt skum med min knepiga röst.

@Habina röstade på lenis, men hon la också andrarösten på Hemlig. Visst, risken finns väl att det lurar en ulv under ändå. Men känns inte särskilt logiskt att lägga första andrarösten på en av sina egna.

@Blacksmithfarm röstade också på lenis. Och där har jag inget som egentligen talar för hennes godhet. Inget jag kan sätta fingret på.

Först lät du övertygad om att man röst var en hämndröst och tog inte nån större notis om hur jag hade motiverat rösten, nu helt plötsligt förstår du den och tycker själv att din röst var knepig. Och däremellan nånstans tar du upp nånting om att skulle BSF verkligen skriva om ledaren om hon var ulv, och jag frågar om citat men tror inte du svarat på det? Och nu har du inget som talar för BSFs godhet? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp