Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara så ni vet så är livet på landet inget kul när man leker ulvkekat och internet för femtielfte gången inte funkar - blääää!

Jag kan inte motivera mig bättre än jagredan gjort med min röst på Artline.
Jag tycker dock - fortfarande- att hon borde vara inne och försvara sig om hon nu är god faktiskt
Hon har ju skrivit att hon är hemma sedan en tid tillbaka om jag inte missminner mig?
Tror jag får låta min röst på Artline stå fast utifrån detta sett

Tillägg jag sitter alltså på telefonen nu och skriver så ha överseende med konstiga ord (autocorect ) och felstavningar !
 
Det är möjligt, men å andra sidan så är det rimligt att tro att de bara är två ulvar kvar.

Vilket gör att de behövde få med sig rätt många på Lenis för att få ut henne. Låt oss leka med tanken att både du och Habina är goda - oavsett om de fattat att Hedinn var deras ledarvarg så borde de inte schabblat bort chansen att få ut den som de antagligen fattade var siaren (med tanke på vem de käkade). Det gör att jag har väldigt svårt att se att ni är goda bägge två. Habina var jag extemt osäker på redan efter lynchen av hemlig, men det finns ju lite som talar för henne(att hemlig inte ändrade sin röst till henne) - när det gäller dig så ser jag inget som direkt talar för att du skulle vara god

jag gör nog så att jag röstar nu.

cirkus röstar på blacksmithfarm
enligt ovanstående tankar.
För att svara på resten.
Jag fattade inte (som jag skrev i ett annat inlägg) att Lenis var siaren. Men enligt flera andra så var det solklart.
Jag tycker att Habinas röst på hemlig borde tala till hennes fördel, men nu tvivlar jag. För om någon ulv röstat på Lenis så är det Habina som är ulv. Men, kan också vara så att lyan var lika trög som jag och inte fattade? Eller inte vågade rösta på Lenis då de inte ville outa sig?
Om, om, de trodde Hedinn var god så - god som god, liksom.
 
Först lät du övertygad om att man röst var en hämndröst och tog inte nån större notis om hur jag hade motiverat rösten, nu helt plötsligt förstår du den och tycker själv att din röst var knepig. Och däremellan nånstans tar du upp nånting om att skulle BSF verkligen skriva om ledaren om hon var ulv, och jag frågar om citat men tror inte du svarat på det? Och nu har du inget som talar för BSFs godhet? :confused:

Jag har sovit på saken och läst igenom tråden sen dess. Tog upp det med att BSF nämnt öppet i tråden om vilka som mest troligt inte var ledarvargar men då kom både du och cirkus med citat som påvisade att flera gjort det inklusive du. Så nej, då är det inte längre till grund för att godförklara någon.
 
Återigen. Tror ni att de tar det beslutet på en halv minut eller så?
"Oj vår ledare fick två röster (cirkus och Lenis tänker jag då) nu är det bäst att vi gömmer oss i rösterna på henne"
Varför inte haka på med någon mer röst på Lenis istället - om det nu var så solklart att hon var siare (tröga jag fattade det inte) så borde väl det vara ett bättre val? Att i alla fall försöka få till en lottning.

När jag läser vad BSF själv tidigare skrev idag känns ju det här ännu märkligare.
@Artline sticker ut lite som möjlig alibiröst, rösterna kom visserligen tätt, men hennes är ändå den sista när det redan var kört. Samtidigt - det är inte säkert att lyan kände till sin ledare så det kan vara vem som helst som är ulv egentligen (ja även de som inte röstade på hedinn, då).
Kan ulvarna rentav hållt sig undan drevet för att kunna kasta misstankar mot de som ingick i det när hedinn åkt ut? (om de alltså inte hade koll på hennes roll)
Alltså tar hon själv upp Artlines röst som möjlig alibiröst.
 
Bara så ni vet så är livet på landet inget kul när man leker ulvkekat och internet för femtielfte gången inte funkar - blääää!

Jag kan inte motivera mig bättre än jagredan gjort med min röst på Artline.
Jag tycker dock - fortfarande- att hon borde vara inne och försvara sig om hon nu är god faktiskt
Hon har ju skrivit att hon är hemma sedan en tid tillbaka om jag inte missminner mig?
Tror jag får låta min röst på Artline stå fast utifrån detta sett
Jag håller på att läsa igenom leken och jag är inte så snabb som vissa andra :p. Varför skulle ett brist på försvar tyda på ondhet? Jag tycker jag är väldigt bra på att förvara mig när jag är ond.

Jag förstår hur du tänker även om det inte stämmer. Jag tycker faktiskt jag är lite bättre som ulv än vad jag är just nu. Jag tycker du gör det lite lätt för dig även om jag som sagt förstår dig men jag funderar även på om du är snurrig.
 
Va? Att hemlig inte röstar på Habina talar för Habinas godhet? Nu är jag inte med? Eller missförstår jag dig?

Ja det har ju varit uppe ungefär 1337 gånger.
Hemlig röständrade ju till Snurrfian och inte till Habina....vilket talar för hennes (Habinas) ondhet (!) om man tänker ett varv men jag tänker nästa varv också om hon röständrat till Habina (som ond kollega) hade det varit smart och givit ett alibi för den som blev kvar efter en lottning. Dessutom så la Habina andrarösten på hemlig vilket talar för habina. Så det finns liksom två pro's scenarion och ett con's scenario.
 
Jag håller på att läsa igenom leken och jag är inte så snabb som vissa andra :p. Varför skulle ett brist på försvar tyda på ondhet? Jag tycker jag är väldigt bra på att förvara mig när jag är ond.

Jag förstår hur du tänker även om det inte stämmer. Jag tycker faktiskt jag är lite bättre som ulv än vad jag är just nu. Jag tycker du gör det lite lätt för dig även om jag som sagt förstår dig men jag funderar även på om du är snurrig.
jo jag kan vara snurrigare än kära @Snurrfian även om det inte är något ovanligt för att vara mig
 
Nu börjar det kännas som att det är FÖR mycket som är skumt med BSF - är hon ändå bara totalförvirrad god? O_o
 
Ja det har ju varit uppe ungefär 1337 gånger.
Hemlig röständrade ju till Snurrfian och inte till Habina....vilket talar för hennes (Habinas) ondhet (!) om man tänker ett varv men jag tänker nästa varv också om hon röständrat till Habina (som ond kollega) hade det varit smart och givit ett alibi för den som blev kvar efter en lottning. Dessutom så la Habina andrarösten på hemlig vilket talar för habina. Så det finns liksom två pro's scenarion och ett con's scenario.
Ok, jag var inte med på sista biten där, men jag fattar nu.
 
Gick tillbaka hela vägen bak i leken nu för att hitta citat.

Mammas verkar mån om att påpeka att hon inte äter kött - längre... Kan här gömma sig en ulv som vill verka god? Lite som den där hajen Bruce i Hitta Nemo. Som var "botad" från kött(fisk)ätande men en sniff av blod från ett sår så var han tillbaka i rovdjursmodet igen.

Då borde väl jag vara värst, som äter fisk och skaldjur men inte andra djur. :angel:

Nu när vi vet Hedinns roll så känns det ju onekligen som att hon vinkade specifikt till just BSF genom att spinna vidare på Hitta Memo temat.


Så. Trots att jag känner mig lite obekväm med tanken på drev så hittar jag inget starkare att motivera en röst med.

Ferrari röstar på BSF
För att Hedinn spann vidare på Hitta Nemo temat och i samband med det sa att hon borde vara värst för att hon äter fisk men inte kött. Hon försökte Heller inte slå hål på Quarter's mat-teorier, utan avfärdade det lätt med att hon minsann inte är ond. Eftersom det mest rimliga är att åtminstone en ond borde röstat på någon annan så känns BSF som den som har mest som talar mot henne.
 
Nu börjar det kännas som att det är FÖR mycket som är skumt med BSF - är hon ändå bara totalförvirrad god? O_o
Exakt det funderar jag också på. Hon är skum samtidigt som hon känns som en missförstådd god.

(jag håller på med ett teoriinlägg men jag behöver läsa igenom de senaste sidorna igen)
 
DL 3
19:16 Niyama röstar på Blacksmithfarm
19:17 quarter4ever röstar på Artline
20:36 Mammas röstar på Blacksmithfarm
20:38 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:57 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
 
Exakt det funderar jag också på. Hon är skum samtidigt som hon känns som en missförstådd god.

(jag håller på med ett teoriinlägg men jag behöver läsa igenom de senaste sidorna igen)

Blir nojig men jag har inte så många bättre förslag att rösta på. Men att säga emot sig själv på det sättet BSF gör känns lite olikt henne oavsett roll, så vet inte vad jag ska tro.
 
DL 3
19:16 Niyama röstar på Blacksmithfarm
19:17 quarter4ever röstar på Artline
20:36 Mammas röstar på Blacksmithfarm
20:38 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:43 Blacksmithfarm röstar på Artline
20:57 Ferrari röstar på Blacksmithfarm

(glömde min egen röst :p)
 
Bara så ni vet så är livet på landet inget kul när man leker ulvkekat och internet för femtielfte gången inte funkar - blääää!

Jag kan inte motivera mig bättre än jagredan gjort med min röst på Artline.
Jag tycker dock - fortfarande- att hon borde vara inne och försvara sig om hon nu är god faktiskt
Hon har ju skrivit att hon är hemma sedan en tid tillbaka om jag inte missminner mig?
Tror jag får låta min röst på Artline stå fast utifrån detta sett

Tillägg jag sitter alltså på telefonen nu och skriver så ha överseende med konstiga ord (autocorect ) och felstavningar !
jag är tillbaka till att ha internet via 8 MB ( hurra!) så ingen tror att jag ursäktar mig för att vara internetlös - sort of..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp