Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men cirkus :rofl: Snurris tog upp det dag ett och igår konstaterade jag att snurris hade haft rätt :angel:

Javisstfan - det var ju hennes motivering till att rösta på Hedinn Då slår det mig att lyan kanske uppfattade att Hedinn var deras ledarvarg och tecknet tillbaka till densamma var att käka Snurr?
 
Javisstfan - det var ju hennes motivering till att rösta på Hedinn Då slår det mig att lyan kanske uppfattade att Hedinn var deras ledarvarg och tecknet tillbaka till densamma var att käka Snurr?
Hm hur ser du då på rösterma på hedinn igår? / kontra rösterna på Lenis? annars var det ju inga röster mer än enstaka väl(fritt från minnet Niyama fick 1 och ferrari 1?)
tror du lyan gått in för att rösta ut en ledarvarg de "hittat" eller har de försökt rädda densamma?
 
Hm hur ser du då på rösterma på hedinn igår? / kontra rösterna på Lenis? annars var det ju inga röster mer än enstaka väl(fritt från minnet Niyama fick 1 och ferrari 1?)
tror du lyan gått in för att rösta ut en ledarvarg de "hittat" eller har de försökt rädda densamma?

Jag begriper inte varför de skulle rösta ut sin ledarvarg om de kände till den? Om de inte kände till den så är hela lynchen betydligt mer öppen IMHO - då kan ulvarna dölja sig bland alla röster med en liten övervikt åt de som röstade på Lenis - iallafall om de kände till hennes roll, vilket är rätt troligt att de gjorde med avseende på vem som blev käk.
 
Det var inatt som Snurrfan i åskådarlyan skulle förhäxa någon va? För ingen blev förhäxad igår om inte jag tänker fel.
 
Jag måste ju rösta på någon idag och det är inte mycket som kommit fram i leken idag - inte så konstigt iom fördröjningen av sia tex
men nu får det bli så här
quarter4ever röstar på Artline
för att jag tror att hon kan vara en ulv som ligger lågt och därför inte deltar med sina tankar och teorier.
En god Artline brukar iaf tillföra något och vända och vrida lite så hoppas jag kan ha lite rätt i denna funderingen
Jag har inte kommit hem än :p
 
Jag måste ju rösta på någon idag och det är inte mycket som kommit fram i leken idag - inte så konstigt iom fördröjningen av sia tex
men nu får det bli så här
quarter4ever röstar på Artline
för att jag tror att hon kan vara en ulv som ligger lågt och därför inte deltar med sina tankar och teorier.
En god Artline brukar iaf tillföra något och vända och vrida lite så hoppas jag kan ha lite rätt i denna funderingen

Om lyan fattade att Hedinn var ledarvargen så kanske en ond Art inte hade röstat där? Å andra sidan så håller jag med dig om att hon flyter under radarn.
 
Det var inatt som Snurrfan i åskådarlyan skulle förhäxa någon va? För ingen blev förhäxad igår om inte jag tänker fel.

Ja som jag uppfattade det så var det till denna DL förhäxningarna började.
:banghead: jag måste ju säga att det är skitjobbigt för då vet man verkligen inte om någons röst är uppriktig eller inte.
 
Känner att det mest bara snurrar i huvudet på mig. Är det redan dag tre? Brukar iaf ha lite mer koll då tycker jag. Är iaf övertygad om att Lenis siade en god, annars skulle hon ha varit mer drivande.

Därmed utgår jag ifrån att den goda fått andra sian, som går att använda inatt.

Där någonstans stannar mina tankar. Ska försöka bestämma mig för vem som känns mest skum, men just nu vet jag inte alls. :(
 
Sitter och läser igenom det som hänt under dagen mer noga (har skummat under dagen), och ramlade över detta, från @Blacksmithfarm inlägg #479
Så vem tror jag är ond? Jag tycker det är svårt. @Artline sticker ut lite som möjlig alibiröst, rösterna kom visserligen tätt, men hennes är ändå den sista när det redan var kört. Samtidigt - det är inte säkert att lyan kände till sin ledare så det kan vara vem som helst som är ulv egentligen (ja även de som inte röstade på hedinn, då).
Detta är alltså det första hon skriver (efter röstlistan) och sedan skriver hon såklart om fler efter detta.

Funderar på om @Niyama är på rätt spår och BSF är ond, och då börjar misstänka Artline och sedan följer @quarter4ever upp med sina teorier och sin röst. Tidigt för att kunna vända trenden så att BSF inte åker? Det är ju lite kritiskt läge för lyan nu, så det kan vara värt det att spela lite högt för att kunna rädda BSF? och är artline god är hon ett tacksamt offer iom att hon inte skrivit så mycket och hon inte är inne lika intensivt som en del andra och kan försvara sig?
 
Sitter och läser igenom det som hänt under dagen mer noga (har skummat under dagen), och ramlade över detta, från @Blacksmithfarm inlägg #479

Detta är alltså det första hon skriver (efter röstlistan) och sedan skriver hon såklart om fler efter detta.

Funderar på om @Niyama är på rätt spår och BSF är ond, och då börjar misstänka Artline och sedan följer @quarter4ever upp med sina teorier och sin röst. Tidigt för att kunna vända trenden så att BSF inte åker? Det är ju lite kritiskt läge för lyan nu, så det kan vara värt det att spela lite högt för att kunna rädda BSF? och är artline god är hon ett tacksamt offer iom att hon inte skrivit så mycket och hon inte är inne lika intensivt som en del andra och kan försvara sig?
Alltså jag kände att jag ville rösta där jag kände att jag hade något att gå på och inte vänta med rösten heller nu när jag ändå var inne och kunde delta- men fattar att du tycker att det verkar skumt!
sedan om du tittar på klockan så ser du att jag röstade en minut efter Niyama ( jag hade mao INTE sett hennes röst innan!) och jag hade dessutom skrivit det att jag ville få igång leken med att rösta tidigt idag- så hoppas du kan tänka om i den tanken du har?
 
För att få alibi eller helt enkelt bara gömma sig i mängden? Hedinn fick ju ganska många röster.
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på Hedinn


cirkus röst kommer 8 min före DL, Lenis och Mammas kommer 2 min före och Q och Artlines kommer på pricken på DL (tillsammans med din på Ferrari).

Lyan skulle alltså så snabbt se vartåt det barkade för deras ledare menar du?
Just att så många röster kom på Hedinn så nära DL får mig att ända tro lite mer på att lyan inte hade listat ut vem hedinn var.
 
För att få alibi eller helt enkelt bara gömma sig i mängden? Hedinn fick ju ganska många röster.

Mmm. När det rasade in röster så är ju risken stor att de gömt sig där.

Om det är två så kan jag tänka mig att en av dom röstat på Lenis (särskilt om de fattade hennes roll) och att den andra antingen gömt sig bland hedinn-rösterna eller helt enkelt lagt en udda-röst, tveksamt att två ulvar röstat på Lenis. Gud detta kändes ju som tidernas rocket-science O_o
 
Jag kom precis hem. Just nu känns det som jag inte har koll på något just nu så jag behöver verkligen läsa igenom leken och det lär ta en stund.
 
Sitter och läser igenom det som hänt under dagen mer noga (har skummat under dagen), och ramlade över detta, från @Blacksmithfarm inlägg #479

Detta är alltså det första hon skriver (efter röstlistan) och sedan skriver hon såklart om fler efter detta.

Funderar på om @Niyama är på rätt spår och BSF är ond, och då börjar misstänka Artline och sedan följer @quarter4ever upp med sina teorier och sin röst. Tidigt för att kunna vända trenden så att BSF inte åker? Det är ju lite kritiskt läge för lyan nu, så det kan vara värt det att spela lite högt för att kunna rädda BSF? och är artline god är hon ett tacksamt offer iom att hon inte skrivit så mycket och hon inte är inne lika intensivt som en del andra och kan försvara sig?

Varför Q valde att rösta på just Art får hon svara på själv. Men det är i alla fall inte för att vi är kollegor - hennes roll vet jag inget om men jag vet vilken sida jag själv tillhör.

Jag är rädd att ulvarna ser mig som ett lätt offer idag, vilket får mig att vända blickarna mot @Niyama som är den som hängt på mig mest i leken - känns det som i alla fall.
 
Alltså jag kände att jag ville rösta där jag kände att jag hade något att gå på och inte vänta med rösten heller nu när jag ändå var inne och kunde delta- men fattar att du tycker att det verkar skumt!
sedan om du tittar på klockan så ser du att jag röstade en minut efter Niyama ( jag hade mao INTE sett hennes röst innan!) och jag hade dessutom skrivit det att jag ville få igång leken med att rösta tidigt idag- så hoppas du kan tänka om i den tanken du har?

Min teori har inget med Niyamas röst att göra? Det handlar ju om eventuellt samröre mellan dig och BSF.
 
Varför Q valde att rösta på just Art får hon svara på själv. Men det är i alla fall inte för att vi är kollegor - hennes roll vet jag inget om men jag vet vilken sida jag själv tillhör.

Jag är rädd att ulvarna ser mig som ett lätt offer idag, vilket får mig att vända blickarna mot @Niyama som är den som hängt på mig mest i leken - känns det som i alla fall.

Jag ser i dagsläget inte mycket som får mig att misstänka @Niyama . Har du andra misstankar mot henne, eller är det bara att hon misstänker dig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp