Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm
Hemlig - ulv
Snurrfian - bybo

DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på
Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på
Hedinn

hedinn - ledarvarg
Lenis - givmild siare


Så vi har mest troligt två onda kvar? På goda sidan har vi kvar ängeln, spionen, den välsignade och antagligen 3 bybor? Så vi kan ju säkert säga att onda sidan behöver kämpa hårt för att vinna, nu har dom ju fått en lottad spionrad idag så dom vet lite mer än dom gjorde igår. Och om ängeln skyddade sig själv första natten så borde ju den fått fulla spioninfon? Det känns ju åtminstone som det mest logiska, fast det kan man aldrig vara säker på.
 
DL 1
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm
Hemlig - ulv
Snurrfian - bybo

DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på
Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på
Hedinn

hedinn - ledarvarg
Lenis - givmild siare


Så vi har mest troligt två onda kvar? På goda sidan har vi kvar ängeln, spionen, den välsignade och antagligen 3 bybor? Så vi kan ju säkert säga att onda sidan behöver kämpa hårt för att vinna, nu har dom ju fått en lottad spionrad idag så dom vet lite mer än dom gjorde igår. Och om ängeln skyddade sig själv första natten så borde ju den fått fulla spioninfon? Det känns ju åtminstone som det mest logiska, fast det kan man aldrig vara säker på.
Ja, för det var ingen drällrad första natten väl? (dubbelkollar lekstarten, ingen drällrad Natt 1) Då borde ängeln våga skydda sig själv. Så, ja, den borde ha fått infon från denna natten.

Vad kan den veta?
Vem som får kommande natts sia?
Vem som är förtrollad av Snurrfian
Vem ängeln skyddar
 
Ja, för det var ingen drällrad första natten väl? (dubbelkollar lekstarten, ingen drällrad Natt 1) Då borde ängeln våga skydda sig själv. Så, ja, den borde ha fått infon från denna natten.

Vad kan den veta?
Vem som får kommande natts sia?
Vem som är förtrollad av Snurrfian
Vem ängeln skyddar


Då undrar man ju såklart vilken rad lyan fick, förhoppningsvis raden "lyan käkar Lenis" :devil:

Den raden är egentligen mest relevant för goda om käket misslyckats.
 

Så vi har mest troligt två onda kvar? På goda sidan har vi kvar ängeln, spionen, den välsignade och antagligen 3 bybor? Så vi kan ju säkert säga att onda sidan behöver kämpa hårt för att vinna, nu har dom ju fått en lottad spionrad idag så dom vet lite mer än dom gjorde igår. Och om ängeln skyddade sig själv första natten så borde ju den fått fulla spioninfon? Det känns ju åtminstone som det mest logiska, fast det kan man aldrig vara säker på.

@Ferrari det låter rimligt. Och som bsf säger borde ängeln skyddat sig själv iom att vi har en god spion. Och eftersom spionen vet vem lenis siade första natten bör hen ha koll på ytterligare en person utöver ängeln.
 
Samlar Lenis inlägg från och med efter första Natten:
Det här (och jag höll med om det för jag tänkte likadant) är postat precis innan vi får veta att hemlig är ond. Nog för att Niyama kan spela högt och lura en men jag tycker ändå att posta nåt sånt här i det läget inte talar för att de skulle sitta i lyan ihop. Visst att Niy skulle kunna vara ond utanför lyan för det men isf ser jag inga signaler än. (med brasklapp för att jag är sämst på att se dessa subtila hintar som de onda utanför lyan tydligen ska svänga sig med..)



Inte osannolikt heller mtp att så många fått röster.



Jag fick röster på mig sist när jag röstat först och det fanns nada att gå på men jag ville få igång leken o skulle iväg. Så it happens fortfarande. Fick ju försvara den jäkla rösten i tre dagar :cautious:



Ja detta är en aning fundersamt. Visst att det kunnat bli lottning men lottning är ju bättre än att säkert åka.. om inte hemlig plötsligt fått väldigt ont om tid och erbjudit sig att offra sig för den goda saken. Mammas avgörande röst gör ju att man spontant vill hålla henne som god, samtidigt har jag varit i lyan med Mammas och haft att hon lagt upp mig för lynch (det var min första lek som ond, tusen år sen, o jag var såå sårad, haha! :o:D) så är det någon som jag hade kunnat tro det om att spela så kallt så är det hon. Sen spelar hon som jag tycker som vanligt, ifrågasätter friskt och ofta mig- och det är standard i alla lekar vi haft ihop känns det som. Men min tanke här är väl att om Mammas är en ond som spelar väldigt vågat (snyggt med röständringen isåfall- man kanske kan tänka sig att även en annan ond stod för lynch? Habina och de antog att en ond åker oavsett o då kan vi fixa en snygg alibiröst här?) alternativt en god med bra näsa för vart hon skulle lägga rösten- så vill jag spontant hellre leta onda på annat håll ikväll. Oavsett om det är alibi fick hon ut en ond och det talar ju ändå till hennes fördel. (avd förvirrad, Mammas kan du inte hålla upp en ryktborste om du är ond?? :p)

fortsätter i nytt inlägg.

Ferrari lägger förstarösten på hemlig, en förstaröst DL1 kan vara alibi absolut men ändå rätt onödigt så tidigt.. Hon (?) håller igång med bra aktivitet och det är kul, tänker en hel del. Sist Ferrari var ond tyckte jag hon kändes rätt harmlös i sina inlägg och fick inte mkt misstankar mot sig om jag minns rätt, så jag har respekt för att den lilla kaninen kan luras. Men men. Känns vågat att skriva så himla mkt om man är ond o vill glida.. så känner inte att Ferrari känns speciellt ond just precis nu. Om d inte är att hon desperat försöker kommunicera med lyan då o jag inte fattar hur.

Hedinn röstade på mig och dag 1 kan jag köpa den teorin, jag hann inte skriva svar på hennes fråga innan hon röstade.

Quarter4ever har en ovanligt låg profil och har ju en strålande anledning, men det gör henne jäkligt svårbedömd. Inte för att det är lätt i vanliga fall.. Rösten går ju inte att säga ett skvatt om heller eftersom Art inte dykt upp.

Artlien lite svårare än övriga iom att ingen röst finns från gårdagen men täcker upp väl med teoriinlägg idag. Kan inte säga att jag vibbar henne åt nåt håll än.

Habinas andraröst på hemlig gör ju att jag spontant vill ha henne åt det godare hållet, att lägga en andraröst på nån dag ett är riskabelt om man är i lyan ihop eftersom det sällan blir många röster på en o samma så tidigt. Men jag vet inte om Habina brukar vara sån att hon lägger väldigt riskabla alibiröster..? men det känns lite väl ändå. Men om Habina är GOD blir isf mitt resonemang om Mammas svårare och då blir det ren avrättning av Hemlig ifall de (mammas o hemlig alltså) skulle varit i lyan ihop ((är Habina god fanns det ju inget extra att vinna på att skicka ut hemlig (ist för en annan ond-teorin) tänker jag)). Nä, ska jag köra på att hålla Habina åt godare hållet vill jag ju gärna ha Mammas dit oxå egentligen även om jag ju har mer på fötterna i att Mammas skulle kunna offra nån för eget alibi (och det vet vi ju fler som gjort så inget nytt under solen). Gah.

Jag räddar inte ulvkollegor om det inte är i princip avgörande lynch, jag spelar bara inte så, det brukar inte vara en bra strategi (om det inte naturligt skulle sammanfalla med att nån jag jagat tidigare i leken ligger uppe för lynch o min kollega samtidigt skulle göra det- men då ändrar det ju inte en röst jag redan planerat så att säga). Och särskilt inte när det blir så tydligt som i DL1 när jag inte haft misstankar innan. Alltså ni får gärna teoria mot mig o jag må vara konstant förvirrad men rent självmordsbenägen är jag inte :nailbiting::D Och den som kan påstå att jag nånsin under mina 15 år här lagt rena räddningsröster får gärna räcka upp en tass ;) Däremot skulle jag absolut kunna lägga räddningsröst som god om jag satt inne med specialinfo (vilket jag uppenbarligen inte hade här), men det är ju ett annat läge. :)

Det är precis det här som gör mig helt snurrig just nu, vrider o vänder på det!


Det har jag bemött redan igår innan DL:



Och det står jag för än. Sedan att det var en svag teori är jag den första att erkänna men den slår fasen en teori baserad på måns uppgivna julkäk. Imho :p

Ja det var väldigt speciellt att läsa den leken som LL eftersom det bara var goda som teoriade o röstade på varann, onda kunde plättlätt glida med.

Btw är DL 21.30?? för d var väl inte 21? EDIT såg att nån annan redan frågat :)

Så har jag fattat det iaf. Tänker då att iaf en roll borde vara känd för siaren, om hen inte siade snurr då. Isf vet siaren nu en roll och är det en god har sannolikt den människan fått en sia till sig, är den ond vore det skönt om man kunde räkna ut vem det kan vara så man kan hänga på. För jag har jäkligt svårt att bestämma mig ikväll :crazy:

Men detta är verkligen svagt för att vara DL2. Jag har bemött det flera ggr men ändå körs det på en så pass enkel väg. Likadant med Ferraris röst på Niyama. Jag tycker det är väl "lätta" röster när det ändå skrivits så mkt. Skumt.

Jag VILL gärna tro att ni är onda som tar en smidig väg att få ut mig, och jag tror jag vet hur ni tänker, men det vore samtidigt väl uppenbart om ni samlade era röster så. Så nån borde vara korttänkt på egen hand..
 
resten:

Nu hängde jag inte med? Du menar att siarens gåvosia inte är utdelad än? Eller ja nä det är väl klart att den inte är har ju bara gått en natt. Poäng där. Men det ändrar ju inte att siaren borde hunnit sia EN person iaf. O fler blir det ju inte.

Därför att sannolikheten känns mindre att en god som VILL hitta onda gör det lätt för sig än att onda som bara ska göra hittepåröster gör det. Var det ett konstigt/nytt tänk för dig?

Jäkligt tajt med tid men dels för att jag tycker cirkus teori är vettig om att Hedinn verkar glida, jag har väldigt lite att gå på där och tänker att Hedinn kanske försöker glida under radarn, och så delvis av rent egoistiska skäl när jag skriver detta:

Lenis röstar på Hedinn




I wish, då hade jag haft lättare att rösta nu :o

Nä det håller jag med om. Både av egoistiska o spelarmässiga skäl, jag tror inte att den som vill nå ut till lyan börjar med att rösta på dem däri. Sen vet jag ju inte säkert eftersom jag själv som sagt tidigare i leken (och det besvisligen fortfarande stämmer) aldrig varit ond utanför lyan och inte funderat jättemkt över det. Men det känns som en underlig strategi av flera skäl (dels vill man väl helst inte ha ut onda, dels vill man ju visa sig för lyan). Tänker jag iaf.

Jäkla skönt Hedinn var ond, men förvånad det blev sånt drev. Hade nog trott att bsf skulle få nån röst till o kanske jag om fler hakat på den vågen. Niyama lägger en harmlös röst på Ferrari där jag köper den som sådan även om den inte gjorde nåt alls till ellr från i det läget.

Svårt säga ngt säkert om rösterna på Hedinn då hon var utanför lyan, mtp antal röster ligger det högst sannolikt nån eller flera onda med där men å andra sidan alltid bekvämt va med i drev när man är ond.
I övrigt syns Ferraris röst på Niyama som förvånade mig lite, och så de på mig som jag tyckte var väl lätta. Jag tycker ju spontant att Habina känns så himla ulvig men samtidigt så ligger hennes röst i DL1 till hennes fördel vilket jag inte kan bortse ifrån. BSF känns svårvärderad och har skrivit lite smått som jag funderat över men jag tyckte oxå rösten på mig var lite väl lätt liksom Habinas, se mina tidigare inlägg ikväll..

Summa summarum får jag nog sova på saken o om jag överlever natten får jag titta över inläggen mer som kom innan röstningen och hur det blev i förhållande till dem.

Då beror det ju på vad man prioriterar som utanförlyanond: alibiröster eller att signalera till lyan. Tidigt i leken hade jag nog snarare velat signalera.. men det är ju förstås en tolkningsfråga. Man kan ju spela högt o tänka att det inte gör nåt om man käkas eftersom man som i denna lek får gå in i lyan när alla andra är ute, eller om de försöker käka en. Men för laget som helhet vore det ju inte så slipat kan jag tycka då (har oxå sett den teorin ibland men aldrig köpt den riktigt av samma anledning som jag skrivit här). Men alla har vi ju olika strategier :)
 
Jag tänkte först att Lenis kanske siat Hedinn, men då borde hon gått på hårdare direkt och i alla fall vädrat lite misstankar där tidigare, så jag tror mer på att hon siat någon som god.
 
Så har jag fattat det iaf. Tänker då att iaf en roll borde vara känd för siaren, om hen inte siade snurr då. Isf vet siaren nu en roll och är det en god har sannolikt den människan fått en sia till sig, är den ond vore det skönt om man kunde räkna ut vem det kan vara så man kan hänga på. För jag har jäkligt svårt att bestämma mig ikväll :crazy:

Jag undrar om inte det är en hint till den som får spioninfon. Att om den hon siade var god så skulle den få sia nr 2. Efter att ha läst alla inläggen du postade @Blacksmithfarm så kan jag inte hitta något som tyder på att hon hittat en ond. Hedinn verkade vara efter att hon uppmärksammats, hade hon siat någon ond så hade hon inte haft några svårigheter att lägga sin röst.
 
Då undrar man ju såklart vilken rad lyan fick, förhoppningsvis raden "lyan käkar Lenis" :devil:
Jag kan meddela att jag tagit bort den möjligheten för både lyan och spionen, dvs de kan inte få "sin egen" rad. Tyckte det blev roligare så, plus rättvist att ta bort från båda sidor
 
Med tanke på rösterna igår - undrar om ulvarna anade Lenis roll? Tycker rösterna på henne var väldigt svaga. Tror inte alla onda röstade på Hedinn heller.
 
Med tanke på rösterna igår - undrar om ulvarna anade Lenis roll? Tycker rösterna på henne var väldigt svaga. Tror inte alla onda röstade på Hedinn heller.

Lägger till: och med tanke på att Habina och Ferrari röstade på hemlig dag 1 är jag mest skeptisk till BSF.
 
Nu har jag jobbat klart för dagen :)
Har hunnit läsa leken på mobilen lite snabbt under dagen och sett att lenis var siaren och blev käk inatt
Iom att hedinn var ledarvargen så hade jag iofs redan släppt Lenis som ond redan igår i mina tankar definitvt efter DL och även före hade jag släppt henne lite som jag skrev i mitt röstinlägg:

Jag har ju varit misstänksam mot Lenis idag - men tvekar ju nu - mest för att @Mammas kommer med lite invändningar så som jag läser det hela
Cirkus som följer upp mot @Hedinn lite med mig som referens så blir jag också supernojig att hon lurar mig upp på läktaren och köper pommes frites (:D för korv äter jag ju inte)
samtidigt så håller jag ju med att jag tycker Hedinn är skum

Jag har tanken att lenis antingen siade Snurrfian eller någon annan som god . detta utifrån dessa citat

Så har jag fattat det iaf. Tänker då att iaf en roll borde vara känd för siaren, om hen inte siade snurr då. Isf vet siaren nu en roll och är det en god har sannolikt den människan fått en sia till sig, är den ond vore det skönt om man kunde räkna ut vem det kan vara så man kan hänga på. För jag har jäkligt svårt att bestämma mig ikväll :crazy:

Jag funderade på om du faktiskt visste att en ulv hade röstat på dig.

I wish, då hade jag haft lättare att rösta nu :o
 
Lägger till: och med tanke på att Habina och Ferrari röstade på hemlig dag 1 är jag mest skeptisk till BSF.

Fast skulle en ond BSF öppet i tråden säga tre som mest troligen inte var ledarvargen. Hade inte det varit vettigare att hålla det inom lyan? Jag vet inte riktigt var jag har henne.
 
Fast skulle en ond BSF öppet i tråden säga tre som mest troligen inte var ledarvargen. Hade inte det varit vettigare att hålla det inom lyan? Jag vet inte riktigt var jag har henne.

Nja, det är väl flera som skrivit om ledarvargen så det är ju inte så konstigt. Ska leta upp det du nämner, jag minns det inte.
 
Jag inser ju att jag kommer få misstankar mot mig, att ha röstat på siaren är ju ingen god merit. Men jag är inte ond.
DL 1
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm
Hemlig - ulv
Snurrfian - bybo

DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på
Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på
Hedinn

hedinn - ledarvarg
Lenis - givmild siare


Så vem tror jag är ond? Jag tycker det är svårt. @Artline sticker ut lite som möjlig alibiröst, rösterna kom visserligen tätt, men hennes är ändå den sista när det redan var kört. Samtidigt - det är inte säkert att lyan kände till sin ledare så det kan vara vem som helst som är ulv egentligen (ja även de som inte röstade på hedinn, då).
Kan ulvarna rentav hållt sig undan drevet för att kunna kasta misstankar mot de som ingick i det när hedinn åkt ut? (om de alltså inte hade koll på hennes roll)
@Niyama hade ont om tid och hann inte läsa ikapp, och hade således inte koll på ställningen när hon la sin röst (om hon inte sitter i lyan och fick tips om att hedinn såg ut att åka). @Ferrari lägger en första röst - har för mig att även hon hade ont om tid? Och jag och @Habina röstar på Lenis. Jag vet min roll, Habina har jag ingen aning om. Men hennes röst på hemlig i DL 1 borde i alla fall tala till hennes fördel.

@cirkus lägger första rösten på Hedinn. Återigen, om lyan inte hade koll på att hedinn var deras ledare så kan jag tänka mig att hon var ett tacksamt val igår. (eller tvärtom som jag skrev ovan)

Även @Mammas och @quarter4ever röstar på Hedinn. Mammas skrev jag innan att jag nog vill tro är på goda sidan, men som sagt vågar jag inte lita på henne utan ordentligt på fötterna.
Q, har ändrat spelstil - vilket gör det svårare att få grepp om henne. Lägre aktivitet än innan (förståeligt, påpekar bara fakta :)) får inget riktigt grepp om henne än.

Nu ska jag sätta igång tvätten, baka lite pepparkakor och diska, så jag försvinner en stund igen. Hoppas att någon kommer med smarta idéer under tiden, för jag känner att jag har svårt att hitta onda just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp