Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast vad skulle en ond tjäna på att inte rösta på sin kollega i det läget? Det kan ju finnas fler orsaker till att man inte ändrar.

Kan annars lyan haft anledning till att tro att Habina är ledarvargen och därför backat? Det finns ju såna som försökt visa sig genom att rösta på en kollega, även fast det är lite långsökt.
hm hur tänker du nu?
Är det jag som fattar helt fel eller menar du att det var tänkbart att habina la sin andra röst i det läget?
och logiskt?
 
Verkar lite som om det är ungefär samma saker som diskuteras. Är typ mos i skallen nu såhär sent ;)

Ferrari röstar på Niyama
Då hon la en skum röst igår för att hon inte ville avgöra. Jag tror också att hennes reaktion på Hemligs röstmotivering var ett sätt att visa sig för lyan (så min teori är att hon kan vara ledarvargen).

Risken finns att jag somnar så vill bara lägga en röst för att vara på säkra sidan.
Det hät tycker jag är skumt. Alltså om jag nu hade varit ledarvarg hade jag ju inte varit hur osmidig som helst och riskerat att röja både mig och hemlig. Det jag skrev igår hade kanske varit rimligt att tolka så som Ferrari gör om jag var helt ny, men nu, nä.
 
jo det är lite så jag tänker att det verkar osannolikt- vilket jag också redogjort för tidigare idag

Jamenprecis - och det som är scary är att ibland så är det osannolika precis det som händer. För min del så tänkte jag mer Habina som vanlig ulv än som ledarvarg just för den uteblivna ändringen. Fast så talar andrarösten på hemlig emot det. Jag tror jag måste släppa just det där
 
Fast vad skulle en ond tjäna på att inte rösta på sin kollega i det läget? Det kan ju finnas fler orsaker till att man inte ändrar.

Kan annars lyan haft anledning till att tro att Habina är ledarvargen och därför backat? Det finns ju såna som försökt visa sig genom att rösta på en kollega, även fast det är lite långsökt.

Well, en anledning till att inte börja med att rösta ut en kollega är ju att det är sämre för onda att vara en färre? :p eller hur menar du?
 
Det hät tycker jag är skumt. Alltså om jag nu hade varit ledarvarg hade jag ju inte varit hur osmidig som helst och riskerat att röja både mig och hemlig. Det jag skrev igår hade kanske varit rimligt att tolka så som Ferrari gör om jag var helt ny, men nu, nä.

Bara för att hänga med i dina tankegångar, med ny menar du då ny i att leka ulvlekar eller hur menar du?
 
Fast vad skulle en ond tjäna på att inte rösta på sin kollega i det läget? Det kan ju finnas fler orsaker till att man inte ändrar.

Kan annars lyan haft anledning till att tro att Habina är ledarvargen och därför backat? Det finns ju såna som försökt visa sig genom att rösta på en kollega, även fast det är lite långsökt.

Alltså du menar att anledningen till att hemlig inte ändrade TILL habina var att lyan trodde att Habina var ledarvargen? Men skulle verkligen ledarvargen rösta på en kollega med en andraröst så tidigt? Vad skulle den tjäna på det? Om det är för att visa sig så finns det ju andra bättre sätt än att riskera en kollega tror jag.
 
Typ öh... ny som ledarvarg? :rofl:
Haha, okej men jag skulle inte ens varit så ny som det. Eller kanske inte varit ledarvarg just men jag har varit får flera gånger i alla fall och varit ulv i lyan när ledarvargen varit med. Ferraris teori hade väl känts rimlig om jag vore totalt nybörjare.
 
Haha, okej men jag skulle inte ens varit så ny som det. Eller kanske inte varit ledarvarg just men jag har varit får flera gånger i alla fall och varit ulv i lyan när ledarvargen varit med. Ferraris teori hade väl känts rimlig om jag vore totalt nybörjare.

Ja, jag hängde inte heller riktigt med i den, måste läsa igen vad du skrev som hon hängde upp sig på. :)
 
frågar igen då jag inte fått svar på frågan:
Är det så att det kan finnas en förtrollad röst med redan idag @Idahoe ?
Eller är det först till morgondagens lynch det kommer finnas?
 
Jag måste rösta nu, ska förbereda i stallet för hovis imorgon och lär missa deadline (trodde ju jag var på väg att göra det redan vid nio).

Jag är rejält kluven, känns inte som jag hittar några onda utan bara personer som beter sig vettigt och därmed får mig att tro att de är goda. :cautious:

Habina röstar på lenis

Då jag vet min roll, misstänker jag att hon kan vara ulv som försökte hjälpa hemlig att inte lynchas (men hur sjutton hemlig sedan tänkte begriper jag inte?).
 
Då har siaren alltså fått sia inatt och delat ut ett paket med sia igår som får användas idag?

Så har jag fattat det iaf. Tänker då att iaf en roll borde vara känd för siaren, om hen inte siade snurr då. Isf vet siaren nu en roll och är det en god har sannolikt den människan fått en sia till sig, är den ond vore det skönt om man kunde räkna ut vem det kan vara så man kan hänga på. För jag har jäkligt svårt att bestämma mig ikväll :crazy:
 
Lenis röstar på Habina
Funderar över fördelningen och hur starka/svaga de goda specialrollerna är.
Lägger en andraröst på Habina för att Habina lägger en andraröst på hemlig, Lenis undrar om Habina ser chansen att få ut en god. Lenis får reaktioner på sin motivering då hon ju själv lägger en andraröst på Habina, men menar att det är skillnad mellan deras teorier.
Jag funderar på Lenis när vi nu vet att hemlig var ond. Ett försök till räddning? I och med att jag har Habina som mindre troligt (om än inte omöjligt) ond så sticker det lite i ögat på mig
Citerar mig själv.
Gick tillbaka till mitt genomgångsinlägg och där är det Lenis som jag reagerat mest på. Hon har förklarat/försvarat sig sedan dess - men det skulle hon nog göra både som ond och god.
Därför blir det såhär idag.

Blacksmithfarm röstar på Lenis

För att hennes röst skulle kunna vara ett försök att hjälpa ulven hemlig.
 
Jag måste rösta nu, ska förbereda i stallet för hovis imorgon och lär missa deadline (trodde ju jag var på väg att göra det redan vid nio).

Jag är rejält kluven, känns inte som jag hittar några onda utan bara personer som beter sig vettigt och därmed får mig att tro att de är goda. :cautious:

Habina röstar på lenis

Då jag vet min roll, misstänker jag att hon kan vara ulv som försökte hjälpa hemlig att inte lynchas (men hur sjutton hemlig sedan tänkte begriper jag inte?).

Men detta är verkligen svagt för att vara DL2. Jag har bemött det flera ggr men ändå körs det på en så pass enkel väg. Likadant med Ferraris röst på Niyama. Jag tycker det är väl "lätta" röster när det ändå skrivits så mkt. Skumt.
 
Så har jag fattat det iaf. Tänker då att iaf en roll borde vara känd för siaren, om hen inte siade snurr då. Isf vet siaren nu en roll och är det en god har sannolikt den människan fått en sia till sig, är den ond vore det skönt om man kunde räkna ut vem det kan vara så man kan hänga på. För jag har jäkligt svårt att bestämma mig ikväll :crazy:

Fast i så fall delades ju första sian ut INNAN svaret på siarens sia kom. LL skrev ju att det var nattDL som gällde även för paketen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp