Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
2. quarter4ever - helt omöjligt att säga nånting. Hennes röst på Artline säger väl inte nånting, det var en av de boppigaste jag har sett. Men det är nog första gången som Q spelar och både har tidsbrist och är kär :love:. Å andra sidan så brukar hon inte dra sig för att sticka ut oavsett roll
:o:D
 
Idag kommer jag på mig själv med att återkomma till:

@Niyama väljer att inte avgöra lynchen, erkänner det själv. Tyckte att rösterna på hemlig kändes skummare än hemligs röst på henne, något som Mammas höll med om. Vet inte om det är något som gör henne ond iof.
@cirkus, som jag resonerade kring i min genomgång. Hon hade ont om tid, vilket - om hon är ledaren - skulle kunna förklara avsaknaden av vinkningar? Eller så kan hon vara ulv, eller så kan hon vara god. Som påpekats av andra så gissade hon på Snurris som god innan hon käkades, kanske en ond som ville ha alibi, kanske en god som gissade rätt...
Och @Lenis röst ser ut att kunna vara ett räddningsförsök av hemlig, något som Lenis nekar. Samtidigt skriver hon att om en hon tänkt rösta på hamnar i lynch mot en kollega så skulle hon lägga en röst som skulle bli en räddningsröst men då inte för att rädda kollegan (fattar jag det rätt då?) och frågan är om det kan ha hänt igår då?

Ska fundera lite till, och ordna med julklappar under tiden. :)
 
5. Lenis lägger en andraröst på Habina med motiveringen att Habina lägger en andraröst på hemlig :confused: @Lenis hur tänkte du här?
6. Niyama är både anonym och inte anonym. Helt enkelt ingenting som sticker ut. Hennes röst på bsf igår behöver jag nog granska lite mer...och då hittade jag detta
Vi bör ju i alla fall ha tre spelare som INTE är ledarvargen nu.
Hon har också tankar om vilka som INTE borde vara ledarvarg.
7. Ferrari - förstarösten på hemlig - resonerar ungefär lika som med Mammas, dessutom gräver hon rätt så ordentligt kan jag tycka
8. Artline -
10. Hedinn - röstar på Lenis för att Lenis la en andraröst på Habina med motiveringen att Habina la en andraröst på hemlig. Jag tycker det är ett väldigt rimligt resonemang, men det säger ingenting om Hedinn egentligen
11. Habina - jaha, den gordiska knuten för mig just i denna stund - andraröst på en kollega...kollega för att hemlig inte ändrade till Habina.
12. Blacksmithfarm vill bara påpeka at även hon har outat inte vara en utan tre som inte borde vara ledarvarg
Ledarvargen lär inte ha röstat på hemlig.

Apropå att tala om för lyan vilka som INTE borde vara ledarvargen.
 
Plockar upp Ferraris sammanställning av

Obligatorisk Fråga:
Habina - dopp i grytan
Ferrari- dopp i grytan
FiaM - julskinkan
Niyama - svamprisotto
Snurrfian - julskinkan
Mammas - marsipangris
Hemlig - jultårta
Blacksmithfarm - pepparkaka med ädelost på
Quarter4ever - knäck
Lenis - farmors chokladrulltårta
cirkus - svärmors Jansson
hedinn: lax i fem nyanser


Hm habina och ferrari valde samma - dopp i grytan . Och habina valde först om det står rätt i ordningen på listan (noterar det bara för att habina igår "följde" ferraris röst på hemlig dvs omvänd ordning)
Artline / FiaM valde julskinkan och så gjorde också snurrfian- men där vet vi att snurrfian var god så det kan vi bortse från ledarvargsfunderingar om
hemlig - som vi ju vet var ulv valde jultårta. och där finner jag det lite intressant att Lenis sedan väljer chokladrulltårta :idea:
hedinn valde lax i 5 nyanser och jag noterar att det står ett antal - skulle det kunna vara en vink till lyan om det nu faktiskt ändå är 4 ulvar + en ledarvarg som är onda?

Men jag reagerar lite på Lenis kommentar tidigare
Det var väl allt annat än diskret..? Fast jag kan köpa det med ledarvargen, hade jag haft den rollen hade jag nog kunnat hänga på så för att "visa mig" för lyan. Jag har aldrig varit ond utanför lyan så jag vet faktiskt inte hur jag skulle spela det men det hade känts som ett sätt att försöka hinta till dem- men det baseras ju isf på att bsf skulle vara ond.
se mitt fetade - det känns ju lite som att hon skulle vilja hojta till lyan?
 
Så jag tycker det är lite intressant att blacksmith går på mig eftersom jag tänkte på Snurrfian som god och hon säger att det är dumt att outa en god så just för att då kan lyan fatta vem som INTE är ledarvarg - när hon själv rakt ut talat om TRE stycken som inte borde vara ledarvarg.
 
Plockar upp Ferraris sammanställning av

Obligatorisk Fråga:
Habina - dopp i grytan
Ferrari- dopp i grytan
FiaM - julskinkan
Niyama - svamprisotto
Snurrfian - julskinkan
Mammas - marsipangris
Hemlig - jultårta
Blacksmithfarm - pepparkaka med ädelost på
Quarter4ever - knäck
Lenis - farmors chokladrulltårta
cirkus - svärmors Jansson
hedinn: lax i fem nyanser


Hm habina och ferrari valde samma - dopp i grytan . Och habina valde först om det står rätt i ordningen på listan (noterar det bara för att habina igår "följde" ferraris röst på hemlig dvs omvänd ordning)
Artline / FiaM valde julskinkan och så gjorde också snurrfian- men där vet vi att snurrfian var god så det kan vi bortse från ledarvargsfunderingar om
hemlig - som vi ju vet var ulv valde jultårta. och där finner jag det lite intressant att Lenis sedan väljer chokladrulltårta :idea:
hedinn valde lax i 5 nyanser och jag noterar att det står ett antal - skulle det kunna vara en vink till lyan om det nu faktiskt ändå är 4 ulvar + en ledarvarg som är onda?

Men jag reagerar lite på Lenis kommentar tidigare

se mitt fetade - det känns ju lite som att hon skulle vilja hojta till lyan?

Asså - redan igår när du höll på och kuttrade men nån snubbe så konstaterade vi att många fick rollerna efter att de svarat på frågan - så det är skitsvårt att hitta nånting i den där frågan att gå på
 
Asså - redan igår när du höll på och kuttrade men nån snubbe så konstaterade vi att många fick rollerna efter att de svarat på frågan - så det är skitsvårt att hitta nånting i den där frågan att gå på
ah ja det kan stämma att det har jag sett att ni skrivit om ja
men jag vet att i alla fall jag fått min roll när jag skrev mitt svar på frågan

edit : gick tillbaka och kollade och kl 20.28 skriver Idahoe att alla ska hå fått sina roller - dvs alla efter Niyama som valt har vetat sina roller :)
 
Jag vet egentligen inte riktigt vad jag tycker om @Lenis , jag har lite svårt att se det riktigt skumma i att lägga en andraröst, det är ju isf för att hon har någon form av teori. Å andra sidan är den inte heller jättestark (även om den är betydligt starkare än bop givetvis). Å tredje sidan tycker jag att hon känns vettig idag. Å fjärde sidan har jag ett minne av att hon är det mest hela tiden. :p

@cirkus känns lite taggig även denna lek. Vet dock inte om det säger så mycket om rollen? Hon är på och ifrågasätter saker. Känns som hon letar onda, men så känns hon oavsett om inte mitt minne sviker mig.
 
Så med det sagt har jag ingen aning.

Kul att @quarter4ever kommit in och börjar teoria, hon känns lite förvirrad. Som vanligt med andra ord, och som jag skulle känna mig om jag kom in i slutet av dag två och inte hunnit hänga med.
 
](17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på BSF

Så vi har röstlistan lite färskare

Jag undrar varför bsf tänker att Lenis röst är en räddningsröst av hemlig - det är 3 (4 om man räknar Art/FiaM) kvar som inte röstat då och 20 minuter till DL. Möjligen som en diskret röst för att det inte ska bli uppenbart mot sluttampen om det går åt skogen för kollegan.
 
Mer intressant är det i så fall att blacksmithfarm lägger en röst på habina som följs rätt raskt av Lenis
Här kan det vara så att BSF är ulv som ledarvargen Lenis i så fall följer. Eller att båda är ulvar som faktiskt gör ett räddningsförsök av hemlig? Men då borde väl verkligen hemlig lagt sin röst på Habina och inte snurrfian å andra sidan:idea: Båda kan ju också vara goda förstås, eller en av dem god och den andra ond.
Jag vet ju min roll så jag kan ju säga att det inte stämmer, att jag skulle vara ulv. Eller ledarvarg för den delen. Men du har ju bara mitt ord på det och jag förstår om du inte tror på mig rakt av.

Apropå att tala om för lyan vilka som INTE borde vara ledarvargen.
Jag kanske inte följde mina egna regler och blev lite förhastad, samtidigt tycker jag att det är lite skillnad att fundera kring de som röstat på en som vi vet är ond - de tänker jag att ulvarna lär diskutera sinsemellan oavsett om de tas upp i tråden eller ej - och att dra upp någon som då Snurrfian som röstat på en vi inte vet rollen på.
 
](17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på BSF

Så vi har röstlistan lite färskare

Jag undrar varför bsf tänker att Lenis röst är en räddningsröst av hemlig - det är 3 (4 om man räknar Art/FiaM) kvar som inte röstat då och 20 minuter till DL. Möjligen som en diskret röst för att det inte ska bli uppenbart mot sluttampen om det går åt skogen för kollegan.

Räddningsröst är kanske fel benämning.
Det jag menar är en röst som hjälper kollegan hemlig så mycket som möjligt, vilket Lenis röst på Habina (om Habina är god) skulle göra.
Är Habina ond så är det kanske mindre troligt med Lenis som ond också (i alla fall båda i lyan)
 
Jag kanske inte följde mina egna regler och blev lite förhastad, samtidigt tycker jag att det är lite skillnad att fundera kring de som röstat på en som vi vet är ond - de tänker jag att ulvarna lär diskutera sinsemellan oavsett om de tas upp i tråden eller ej - och att dra upp någon som då Snurrfian som röstat på en vi inte vet rollen på.

Varför är det stor skillnad?

Anledningen till att jag tänkte på Snurrfian som möjligt god var ju att det var henne som onda hemlig ändrade sin röst till (vem snurris röstade på var inget jag hade med i beräkningen) - nu när vi dessutom vet att hemlig var ond och Snurrfian indeed god så känns väl den bedömningen rimlig? Jag antar att lyan på något vis hade listat ut att Snurris inte var deras ledarvarg och just därför så ändrade hon till henne. Så att de trodde på henne som ledarvarg var IMHO liten - varför rösta på henne och ev ta risken att få ut sin ledarvarg. Eller som alibi för den delen
 
Verkar lite som om det är ungefär samma saker som diskuteras. Är typ mos i skallen nu såhär sent ;)

Ferrari röstar på Niyama
Då hon la en skum röst igår för att hon inte ville avgöra. Jag tror också att hennes reaktion på Hemligs röstmotivering var ett sätt att visa sig för lyan (så min teori är att hon kan vara ledarvargen).

Risken finns att jag somnar så vill bara lägga en röst för att vara på säkra sidan.
 
Siaren har vanlig dl
Skriver lite om roller etc -mest för min egen skull så jag har det i huvudet sedan- hann ju inte fördjupa mig i leken igår

kvar i leken
1. Mammas
2. quarter4ever
4. cirkus
5. Lenis
6. Niyama
7. Ferrari
8. FiaM
10. Hedinn
11. Habina
12. Blacksmithfarm
hemlig lynchas DL1 - ulv
Snurrfian käkas natt1 -bybo


Goda roller kvar

Ängel - får skydda en person mot käk varje natt

siare- som har fått sia i natt- men ska välja en annan som får sia denna natt som kommer
fråga @Idahoe : när ska siaren välja vem som får sia? Innan DL? Och vad händer om tex siaren lynchas - kommer ändå den valda att få sia?

Lösmynta spionen ska ha fått full spioninfo inatt - ulvarna har fått en drällrad Ska välja vem som ska få infon i natt och kommer därefter få en lottad drällrad själv
edit: samma fundering som ang siaren om den som ska få infon väljs inann DL och spionen lynchas - kommer den personen ändå att få infon?

Välsignad - överlever en ulvattack

Bybor

Spöklya -
goda som åker ut hamnar här och får varje natt förtrolla någon att rösta på en person som de valt.

Onda roller kvar:

Ulvar

Ledarvarg
känner till lyan men lyan känner inte till denna .Hamnar i lyan om den blir käkval och annan ulv käkas då istället
, dvs natt-dl. Den som får sian får använda den kommande natt precis som när man fått paket av brevbäraren
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp